Tappat mitt leg!
Tappade det igår när jag var ute, fast jag kommer inte ihåg vart eller hur jag har tappat det.. Och det är så typiskt för jag ska på The Game nästa söndag där det är 18 års gräns och jag hinner ju inte få ett ID Kort tills dess.. Men jag ska bara in för nu har jag köpt biljetter o sånt så min fråga är om jag kan ta med mig ett giltigt pass o visa? Kommer jag in med det? Jag var väldigt ung när jag tog mitt pass så jag ser ju lite annorlundare ut, men godkänns ett pass? Och sen min andra fråga, är det jätte viktigt att göra en anmälan om att jag har tappat det? Och räcker det o ringa till handelsbanken o be dom spärra det eller vad dom nu ska göra utan o behöva ringa till polisen? Jag orkar verkligen inte ringa runt, men har hört att om nån hittar det så kan han/hon köpa grejer som står på mig? Så jag vet inte..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Är passet giltigt så ska det väl inte vara några problem. Är vakten idiot så kan han kanske ge dig problem för att du ser "annorlundare" ut än på passfotot.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Ja precis det jag menar, men så taskiga kan dom väl inte vara? När jag även har biljetter med samma namn osv..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Min bror kom in på ställen, köpte cigg osv med ett pass som han var typ 10 bast på och han var väldigt olik sig på det kortet. Men det är väl från ställe till ställe, men de borde inte tjafsa emot allt för länge ifall de ens gör det.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.
dom ser ju när passet är taget. så länge det inte har gått ut fattar de ju att du inte har lika mycket babyfett i fejjan längre =) o passet tror jag man måste stoppa på stopservice.. det va iaf jag tvungen att göra, fast det är väldigt smidigt så
Okej gött, och Trädgår'n är väl inte jätte hårda med det där.
"o passet tror jag man måste stoppa på stopservice.. det va iaf jag tvungen att göra, fast det är väldigt smidigt så" Menar du angående spärrning av mitt IDKort? Jag läste att det ska räcka o ringa till Handelsbanken så spärrar dom det, får väl göra det imorgon.
Moderator
2008-11-29 23:29
Pass fungerar utan problem. Precis lika giltigt som id-kort. Lite osmidigare bara. Jag har använt pass sen mitt legg gick ut för många år sen. Så enjoy your evening! Lär bli en tung spelning.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
GZARZA: funkar säkert att spärra det där också, hade inge bankID så vet inte..
jag har för mig att man ska ringa upplysningscentralen för att spärra sitt borttappade leg, det gjorde iaf jag för 7 år sedan när jag tappade mitt leg sist..
vadå? jag dyster?
Tappade bort mitt legg på stan en gång, tror det var när jag skulle köpa snus inne på kiosken och måste ha glömt legget där. Iaf så blev jag fruktansvärt förbannad men efter en vecka eller nått sånt så fick jag det hemskickat i brevlådan så det va nice. Iaf så funkar det med ditt pass, ska inte vara några problem om det giltigt så att säga. Hoppas det löser sig!
Live Hard, Die Young
som någon skrev, har du ett giltigt pass så är det inga problem! Ha det kul
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Tack så mycket för alla bra svar. :) Nu kan jag vara lugn!
Pass skall fungera, har en polare som gjorde nåt liknade som du. Flera år gammalt pass, inte ens närheten av att dom va lika men har du tur träffat du en trevlig vakt som lyssnar på historien. (Dock finns det inte många av dom tyvärr.) Lycka till hur som helst!
Vi finns i varje hörn
Sålänge passet är GILTIGT så är det ingen fara!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Men vadå "ringa runt och spärra det"? Det är ju inte samma sak som ett bankomatkort, det räcker väl med att du ringer/går in till polisen och anmäler det så löser det väl sig? ett nytt leg tar ju inte mer än högst en vecka att göra, det gjorde det inte för mig i alla fall - inte pass heller. men det kanske är för sent nu när det gått ett par dagar sen du skrev detta..
GZARZA förövrigt krävs det nog mer än ett leg för att någon ska köpa saker på dig (typ beställa över nätet etc). jag menar, man behöver inte ett leg för att göra sånt.. det räcker ju med att man kan någons personnummer utantill. sen kan dom väl spåra kortet på den som betalar, för ditt bankomatkort har du väl kvar? det jag kan tänka mig att folk skulle använda det är väl att sälja det till någon polare som kanske är lik dig som kan använda det till att köpa cigg etc. om de är under 18.
Ska ringa till Handelsbanken o spärra det.. Det tar mer än en vecka att få ett leg, säger dem.. Gjorde det förra gången iaf.
Du ska nog se att det löser sig om du har passet. Gör det inte det så är vakterna svin.
GZARZA okej, gör du ditt leg via handelsbanken eller? för jag gjorde mitt hos polisen (som jag tror man måste göra nu för tiden, eller så har swedbank bara slutat göra leg helt enkelt) och det tog en vecka.
om ni som skrev idag så vart konserten igår väl haha?
Jag har ingen personlighet
Jag ringde till Handelsbanken för jag läste att man kunde spärra det via dom, men inte.. Dom bad mig ringa polisen, så får la göra det istället. Math .. What? Konserten är 7e dec!
OCh ajg gör mitt leg via Handelsbanken ja!
Du får komma in i andra länder med det passet varför skulle du inte få komma in på Games lilla konsert
och vem fan är du?
Precis, det låter ju dumt som fan.. Men vissa vakter kan ju verkligen vara riktiga skitar!
fast skulle dom neka dig för att du har pass så begår dom väl ett ganska grovt tjänstefel? så länge passet är giltigt menar jag.. för jag menar, precis som någon skrev ovanför får du ju för fan åka utomlands med passet, varför skulle det inte gälla för en specifik konsert? ett pass är ju dessutom "mer giltigt" som legitimation på ett sätt eftersom det står hur lång du är, vart du är född, i vilken församling du föddes in i och en massa andra detaljer som är svårare att fejka och antagligen då svårare att memorera om någon exempelvis lånar någon annans pass för att köpa cigg eller komma in på en konsert.
Jag tappade mitt legg i sommras och nu har jag fått springa runt med mitt tjocka pass i ett halvår, har blivit nekad på en pizzeria en gång för dom påstog att "den här killen har vart här förrut, och det är inte du på bilden" haha.. Men den personen var en redig jävla idiot och det är enda gången jag blivit nekad..
Fucka ur!
Haha det ordnar säkert sig, har med svårt o se att dom ska neka mig med ett pass! Tack!