I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-12-07 19:13

Böter..

Hej hej hemskt mkt hej...
I fredags så blev de lite för mkt av de goda o ja vaknade upp på farbror blås hotell på lördagmorrn o fick även reda på att ja hade dömts för ringa narkotikabrott och innehav eftersom dom hade hittat en femma rök i fickan på mej...
de blev dock bara böter som straff och jag skulle få en böteslapp hemskickad på posten...
nu ere dock så att ja fortfarande bor hemma hos mor min och jag skulle helst se att hon inte behövde få reda på helgens bragd nu i juletider o allt...
så min fråga lyder: hur lång tid brukar de ta innan man får lappen hemskickad?..

en död moderat är en bra moderat

2008-12-07 19:16
1. Öppnar hon din post?

2. Blev det är lite som en väckelse? Känner du att du kanske ska rycka upp dig, lämna boet? Du är ju ändå 23.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-12-07 19:25
1.japp nyfiken som fan e hon..spec om hon ser att de från polisen
2. vet mkt väl att de e dags o flytta hemifrån nu och håller på o letar lägenhet för fullt..

2008-12-07 19:26
Det varierar hur lång tid det tar, kan ta allt från en vecka till månader.
Sen kan du ju hoppas att dom skickar i ett brunt kuvert och inte i ett där det står vart det kommer ifrån... : )
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2008-12-07 19:30
du får väl stå ditt kast helt enkelt om du inte pallar ta posten varje dag.
annars är det väl inte så jävla farligt.du har ju inte dödat nån liksom.
fast visst lite pinsamt o åka fast o så ändå.

har du tur så öppnar hon inte brevet men antagligen frågar vad det är så kan du säga att du är kallad att vittna om nån skit du såg på stan eller vad som helst som är oskyldigt.

o sen om du har erkänt o skrivit på straff-föreläggandet så går det rätt fort ändå att få lappen hem.ring dom o fråga annars.

casp_ P23

skräm din mamma med att du skulle anmäla henne om hon öppnar din post då det är olagligt att öppna post med nån annans namn på

tack för svaret =)..men skickar dom inte alltid ut de kuvert där det står polismyndigheten på?

2008-12-07 19:37
Jo det kommer stå att det är från polisen
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-12-07 19:37
va väl det jag tänkte

2008-12-07 20:29
Det är väl snarare Åklagarmyndigheten som skickar ut böter va?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-12-07 20:41
det tar tid jag åkte dit för ringa narkotika i mitten av sommaren min böter har inte kommit än,
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-07 21:18
kolla posten varje dag, inte mycket annat du kan göra
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-07 21:33
Det är ju inte till polisen du ska betala, de e ju till staten så antar att det kommer där ifrån elr?

2008-12-07 22:22
Hur kan du bli dömd när du ligger däckad i en fyllecell? Tvingade dom dig att skriva på ett straffföreläggande när du var full?

2008-12-07 23:10
ja fick skriva på de dagen efter...tyckte de inte fanns nån anledning o försöka komma på nån rövarhistoria som ändå inte skulle hålla när dom redan hade hittat flisen i fickan o ja inte hade nån aning om va ja hade sagt till dom på fyllan...

2008-12-08 00:28
Du kan väll åka till stationen och hämta bötern direkt ? de borde väll gå
och vem fan är du?

2008-12-08 09:21
Det är ju inte till polisen du ska betala, de e ju till staten så antar att det kommer där ifrån elr?

- Ahh, då har vi löst mysteriet. Det kommer att stå Staten på brevet.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-12-08 11:20

Haha!

2008-12-08 11:46
candide avslutade tråden på första inlägget! xD
Flytta eller be om att få ha posten ifred!

2008-12-08 11:56
Hohoho, nu ligger du risigt till! Utegångsförbud. Och du kan glömma det där nya x-box spelet du önskat dig i julklapp! Tomten lackar på sånt här vettu...
Better active today than radioactive tomorrow

2008-12-08 12:44
Jag har varit med om liknande grejor! jag slog en pling till stationen och bad å få komma att hämta alla papper och det gick bra!

och om dom skickar hem det till dig så kommer det garanterat stå att de är från polisen!
Slap a bitch, allways

2008-12-08 13:56
till folk som gör sig lustiga över att ja fortfarande bor hemma kan ja ju säga att de inte direkt bara e o välja o vraka mellan lägenheter när man inte har någon ordentlig inkomst förutom aktivitetsstöd från försäkringskassan...till andra så säger ja tack för svaren

2008-12-08 17:56
casp_ P23

Nah.. Man kan inte göra sig lustig om saker man vet noll om..
Alla är inte födda med silversked i käften...

Om du tänker bo kvar och inte får ha din post ifred
så kan jag rekomendera att skaffa en postbox!

2008-12-08 18:18
att gå till polisen och hämta ut verkar ju skitsmidigt, kör på det.
stigili dang dang didan

2008-12-08 18:46
japp de låter verkligen som den bästa lösningen så de tänker ja göra...tack en en gång för svaren..
nån som vet om lämpet ryker för att man hamanr i registret föresten?

2008-12-08 19:12
Inte för innehav skulle jag tro!

2008-12-08 21:07
casp_ jag åkte dit för ringa narkotika 0.9microgram amfetamin, 0.8 thc och sen benzo. Och jag gick till polisen och sa : jag vill inte ha några papper hemskickade eller analysen hemskickad vill att ni ringer mig istället och de gjorde dem. Men sen kommer du få papper från länsrätten och från socialen. Soc vill att du ska gå på möte och prata me dom om ditt lämp så kommer du få gå och lämmna urin prov och sen skickar soc vidare de till länsstyrelsen om du får ha kvar ditt lämp eller inte. Jag sket i soc och gick inte och pisssa osv så fick papper av länsstyrelsen att jag inte är lämplig förare osv har inte riktigt läst vad jag måste göra men jag ska skicka dit något delgivningskvitto iallfal.

Sen kommer du få ett brev från tingsrätten där de står "ifall du neka så kommer du få rättegång" annars får du ett papper därifrån du ska fylla i så dom vet var du bor osv och vad du har för inkomster osv sen får du en avi hemskickad heller vad det heter.. en böter AVI tror ja dom sa att de hette, men eftersom jag sammlat på mig olika grejer tror jag allt går till rättegång eller blir de 3böter hemskickade ? hoppas på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.