I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Post till (min) adress som jag inte är skriven på?

Övrigt - Blandat

2008-12-19 15:30

Post till (min) adress som jag inte är skriven på?

Har ett par frågor jag hoppades någon här inne skulle kunna svara på. De lyder som följer iaf:

- Jag bor i en egen lägenhet som är skriven på ett företag. Med andra ord så står inte mitt namn som ägare för lägenheten, mitt namn finns inte i "namnlistan" i trappuppgången etc. Kan jag ändå få post skickad till mig? (Förutsatt att jag skriver mitt namn utanför ytterdörren, och att avsändaren är exakt med alla andra uppgifter gällande adressen)

- Kan jag beställa hem något med postförskott, och genom att få avi:n skickad till mobilen hämta ut paketen den vägen?

Uppskattar om någon orkar svara eller hänvisa till någon sida. Irrelevanta svar undanbedes. Peace!

2008-12-19 15:42
Skicka posten till
Ditt namn
c/o Det namn som står på lägenheten
så ska du få din post.
you know i spell girl with a B

2008-12-19 15:47
som helldust påpekar behöver du inte ha ditt namn på dörren men du måste skriva "c/o Det namnet som står på dörren" mellan ditt namn och gatuadressen på försändelsen.

så länge inte avsändaren har några begränsningar så är det inga problem. ofta är det så att de inte skickar till andra adresser än den där du är folkbokförd, detta gäller väl främst när man beställer något på faktura (och mao inte har betalat än)
vadå? jag dyster?