|
|
|
|
|
Tappa vikt tills nyår, hjälp mig!
Jag och en polare startar en tävling imorgon. Vi ska se vem som går ner mest i vikt tills nyår! Jag behöver verkligen hjälp nu, för denna tävlingen är riktigt prestigesfylld! Alla medel är tillåtna, förrutom givetvis olagliga medel haha.
Jag behöver råd om hur jag ska lägga upp min kost samt träning. Jag är väldigt tacksam för svar!
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
hahahha ni har ju mycket tid iaf. ät det din mamma lagar åt dej å så springer du varje morgon. eller så hånglar du upp nån brud med vinterkräksjukan.
fantastiskt
|
|
|
tänkte samma sak, skaffa vinterkräksjukan. testa att slicka på stänger på bussen så ska du se att du får'n!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
|
|
|
Träna inte.. då kommer du ju typ bygga muskler å shit..
Dagarna innan så dricker du typ ingenting... hollywoood stajjjjjl
|
|
|
Drick några glas vatten. Sedan går du ut och går 1tim varje morgon innan du äter något!
fan va jobbigt att köra detta nu btw.. vafan julbordet???!?!? man ska ju gå upp i vikt under jul/nyår
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
det bästa är väl att sluta äta.. ät ingenting.. o ät inte mycket kolhydrater alls.. Däremot kommer du att må bajs, och inte må speciellt bra av det..
Poängen är alltså att du inte med hälsan i behåll kan gå ner speciellt mycket vikt på en vecka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
vill inte uppmuntra till olagliga saker.
men vill du gå ner i vikt är tjack jävligt bra om du tar långa promenader.
|
|
|
vilka värdelösa förslag ni ger :D
Lägg dig på ett kcal minus så kommer du tappar vikt. Minska vätske intaget ca 2 dar innan och basta innan mötet vips minnst 5 kilo borta. (bara det att dom kommer tillbaks när du dricker igen).
|
|
|
Öh häng på ett dagis/sjukhus och skaffa vinterkräksjukan så är saken biff... =)
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
|
|
|
Annars kan du ju typ leva på yoghurt.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
|
|
|
aboow o man ska kanske nämna de problem som man kan få när man torkar ut sig på det viset du beskriver. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Mat: selleri och grapefrukt tar typ lika mycket energi att bryta ner som man får av det så det kan du fylla magen med. typ kyckling och kalkonfilé är ju rätt magert. äggvitor också såklart.
Dryck: vatten funkar väl bra men 1-2 dagar innan nyårsafton ska du bara dricka kaffe eller lightläsk för det är vätskedrivande vilket är typ det viktigaste om du ska vinna tävlingen för du kommer inte kunna gå ner särskilt mycket i fett på så kort tid.
Träning: jag tror inte att du behöver akta dig för att gå upp i muskler för du kommer ändå inte kunna bygga nå vidare när du går på kaloriunderskott. men det räcker nog ganska bra med att bara gå mycket.
verkar som en jättejobbig tävling f.ö. vad vinner man?
|
|
|
FAst det är ju väldigt lite som spelar roll just nu, på så kort tid hinner du inte gå ner speciellt mycket i vikt. Det du kan göra är att försöka driva ut vattnet ur kroppen. O de mår man generellt sätt inte speciellt bra av.
|
|
|
Träna inte, och drick bara vatten.. enda rätta..
ska du gå ner märkbart till nyår är nog det enda alternativet att svälta sig, och skillnaden blir nog inte större än bajsad/obajsad..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
|
|
|
ät sjukt lite, typ 800kcal om dagen och låt det bestå av nästan bara protein från magra källor. Ät en massa frysta fiberrika grönsaker och omega-3 kapslar (6 om dagen) för att få i dig allt du måste. Du kommer må skit och vara tokhungrig. och håll INTE på med den dieten i längden!
|
|
|
Du kan även försöka dig på en glykogentömmning dagen innan. Ät absolut inga kolhydrater den dagen, hitta ett par hantlar eller liknande och jobba igenom varje kroppsdel 2 sets med enorma mängder repetitioner. Du ska få galen mjölksyra varje set. Arbeta igenom hela kroppen så. Benen kan du pumpa slut genom att jogga om du föredrar det. Sen äter du absolut ingen kolhydrat fram till invägningen, ät protein om du blir för hungrig. På det här sättet så gör du av med vikt som är lagrad i muskeln i form av glykogen.
|
|
|
|
|
|
gå lös på julskinkan med ett glas vatten till och ät inget annat. om du äter dig mätt på protein kommer du lätt hamna på underskott. ett tips till är att ta ett par teskedar raps/olivaolja några gånger om dagen, kommer göra att kroppen inte ser nån brist på fett och kommer släppa ifrån sig fettet lättare. och det spy_vs_spy P27 sa ang glykogentömmning bör du också satsa på!
|
|
|
om du inte äter mycke protein när du svälter dig kommer du förlora muskelmassa.........
|
|
|
träna något som ger högre ämnesomsättning och har efterförbränning - som tung intensiv styrketräning eller högintervallöpning. då kan du även gotta dig med en riktig måltid efter men ändå garanterat gå ner lite extra. det är väldigt viktgt att du får i dig kolhydrater efter dessa pass om du inte vill bryta ner kroppen.
|
|
|
langa upp era startvikter så vi kan följa det här till nyår! och ett sista tips, unvik alkohol.
|
|
|
b0ris P22
2 frågor bara, jag är inte så insatt..
Tappar man inte muskelmassa oavsett vad man äter om man inte använder musklerna?
Har för mej jag läst någonstans att man inte kan rubba sin egen personliga ämnesomsättning, är detta fel?
tack
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
|
|
|
jag heter inte b0ris men jag passar på att lägga mig i:
tappar man inte muskler: typ jo, kroppen bryter ständigt ner muskelmassan. När det finns aminosyror i blodet så bygger kroppen upp den nedbrutna muskelmassan igen. Om man äter protein så hämmas nedbrytningen och proteinsyntesen uppregleras. Samtidigt så strävar kroppen alltid efter homeostas och har man lagt på sig muskelmassa genom tex styrketräning så kommer man att tappa den om man inte fortsätter att träna. Det är dock extremt komplicerade system som reglerar detta på detaljnivå. MEN man behåller muskelmassan betydligt längre när man bantar om man äter protein. Tänk också på att hjärtat är en muskel, och att protein även krävs för att underhålla andra organ i kroppen. Finns folk som har dött av att gått på dieter som inte uppfyllt kroppens proteinkrav.
Kan man rubba sin egen ämnesomsättning: vad menar du med rubba? påverka? Ja tex genom träning, eller med hjälp av koffeintabbletter eller genom att svälta sig (vilket leder till sänkt ämnesomsättning efter ett tag).
Angående intervallträning på extremt låga intag av kolhydrater: gör det inte! Intervallträning är väldigt krävande och om Hoffa1991 väljer en diet utan nästan några kolhydrater och fett så bör han inte träna kondition över huvud taget. Det kommer nämligen skynda på en sänkning i ämnesomsättningen.
Konditionsträning kan vara ett bra sätt att bränna lite extra kalorier på en mindre extrem diet (kanske minus 500 till minus 1000 kalorier per dag). Styrketräning är dock bättre i min mening (kommer dock hämma viktnedgången pga ökning i muskelmassa) så där tycker jag b0ris har helt rätt. Förutom på en punkt: kolhydrater behöver inte intas efter träning. Det bryter inte alls ned kroppen. Det kan vara fördelaktigt att göra det dock, om man tex måste fylla på glykogenet snabbt för att kunna träna samma kroppsdel igen under de närmaste dagarna.. BLABLABLABLAa
|
|
|
drick inte så mycket vätska dagarna innan, sen samma dag som ni ska väga er sätter du dig i bastun en timme eller två, om du vill fucka ur kan du släpa in en träningscykel i bastun och ösa på
|
|
|
Man kan för övrigt gå ner rejält på 9 dagar om man verkligen går in för det. Mycket av det kommer att vara vattem, glykogen och en liten del kommer vara muskelmassa. Så folk behöver ju inte påstå att det är för kort tid för att få någon skillnad.
|
|
|
Tack för svaren änsålänge!
Jag började dagen med 3 knäckemackor med extremt lite smör (Becel) och en skinkbit på dem. Drycken blev 33 cl Ramlösa.
-Nu ska jag iväg och jobba i 3 timmar. Efter jobbet blir det konditionsträning på löpband samt cykel. Jag ska försöka förbränna 500 till 1000 kcal. -Sedan hade jag tänkt mig att lunchen/middagen blir en jävla massa morötter och drycken blir vatten.
Mellanmål när jag blir jättehungrig blir frukt och grönsaker.
För er som undrade om själva tävlingen, jag och en polare gick igång med själva tänket att man alltid går upp under julen och så. Så vi vill verkligen gå ner under julen, göra det motsatta. Men jag kan ju lova er att det som vi inte får uppleva på julafton med mat och dryck kommer vi verkligen ta igen på nyår. Var så säkra! :D
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
|
|
|
haha ni kommer va så skakiga och tomma i magen på nyår om ni kör hårt! se till att ta igen maten och den alkoholfria drickan innan drycken så ni inte spårar ur;).
|
|
|
håller med spy_vs_spy P27 på frågan om träning på SÅ lågt kaloriintag. undvik. ska ge ett tips på en ultimat "lunch" annars:). ett paket lättkesella med med lite rapsolja och lite funlight i, kommer smaka som en riktigt krämig yoghurt, om du tar en frukt till detta har du nästan fått i dig allt essentsielt för kroppen i en måltid(!) haha shyst deffmat är det. tänk på att fett är essensiellt för kroppen men inte kolhydrater.
|
|
|
det finns bara ett sätt att göra det här på, ät vad du vill och hur mycket du vill och drick allt du får tag på sedan dagen innan nyår så hugger du av ett ben, det lär ju räcka för att vinna. Vill du va säker så ta båda. Om det är så mycket prestige som du snackar om så är det ju inget att tveka om.
|
|
|
Lynguistic P23
Ja kanske jag missade då men han borde förstå att han inte kan pressa kroppen mer än den klarar.
Till TS
Skit i nåt jävla vad med att gå ned till nyår börja efteråt istället och gör ordning ett kost schema där du ligger på ett kcal minus ca 500 minus beroende på vikt.
Aboow Goes Deff 09 efter en mycket lyckad bulk :D
|
|
|
Ta tjack, det lär ju vara det bästa bantningsmedlet som finns :P
|
|
|
Ja tex genom träning, eller med hjälp av koffeintabbletter eller genom att svälta sig (vilket leder till sänkt ämnesomsättning efter ett tag). Enligt en kompis som är lite av dokumentärnörd och gymmar seriöst så går det inte. Han drog upp att under förintelsen så hade det forskats i detta, genom att svälta människor och se om kroppen reagerade annorlunda efter en lång svältperiod.. Jag är faktiskt skeptiskt till att det skulle gå att ändra och kommer vara det tills jag ser en säker källa.. :P
|
|
|
Det finns ENORMA mängder forskning på det här området. Att det inte skulle gå att påverka sin ämnesomsättning är ju helt orimligt om du tänker efter. Skulle tex en professionell idrottsman eller kvinna ha samma ämnesomsättning som en arbetslös soffpotatis? Vad du väljer att tro på är upp till dig.
|
|
|
jävligt korkat nu när d e julmat..bästa på hela året....
vi är överallt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Min träning och kost ser ut ungefär såhär
Mån, Ons, Fre: Styrketräning överkropp, 2x olika bröstövningar, 2x olika bicep, 2x olika tricep, 1 axelpress, magmaskin, sida mage, rygg.
Tis, Tors, ibland söndagar (motion/fettförbränning): Går 5 minuter snabb takt Springer 15 minuter snabb hastighet (ca 3.2-3.8 km och 250 kalorier eller mer) Joggar i joggingmaskinen, den där man rör armarna samtidigt (30-35 minuter) Cyklar 20 minuter Total förbränning 500-550 kalorier.
Bytt ut all vanlig mjölk mot minimjölk (0.1%) Fettsnålt smör eller inget smör på mackorna Skinka, grönsaker, ingen ost alls. Pultost (finns nog bara i norge) 0 eller 1% fett och 30% protein. Mycket keso och tonfisk. Lagar bara nyttig proteinrik mat, och bara nyttigt bröd. Såser består alltid av mjölk och mjöl vilket ändå blir riktigt bra. Lärt mig laga riktigt goda recept på nyttiga ingredienser som tex. tonfisk. Äter mindre portioner.
Började med kosten för ca 3 månader sen och har tränat enligt ovan i drygt 1 månad och gått ner 10 kilo fett, ser mycket bättre ut och mår mycket bättre. Glöm inte ipoden, lättare att springa då :D
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
|
|
|
skulle sikta på att tappa så mycket vätska som möjligt, massa fett kommer du inte lyckas bränna
Sound Savants
|
|
|
yrkesmördaren P27
Det verkar som ett riktigt nice schema. Kommer lätt ta efter dig när jag väl tagit igen mig efter nyår ;)
|
|
|
Sluta ät? spring röven av dig etc. Du kommer säkerligen må skit men det lär fungera.
|
|
|
1. låt bli och äta 2. drick minimalt med vätska, bara tillräckligt så du inte tuppar av vätskebrist 3. bastu bastu bastu (med kläderna på) 4. efedrin :)
|
|
|
yrkesmördare blandare du bröst bicep tricp axlar mage och rygg under samma dag?
|
|
|
Ät absolut ingenting, spring två timmar varje dag och ät laxeringsmedel varje kväll innan läggdags.. Du kommer säkert vinna men du kommer garanterat må piss.
|
|
|
klart han ska dricka vatten! dock inte de sista dagarna:)
|
|
|
Träna inte, träning hjälper absolut inte viktnedgång, de som säger det har ingen aning om vad de pratar om. Eftersom detta är en "kul grej" och inte seriöst så skulle jag satsa på att tömma kroppen på vätska och helt enkelt se till att ha en tom mage när det är dags att stå på vågen. Se till att inte dö dock.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
|
|
|
Du kan garanterat inte gå ned mer än något kilo fett innan nyår hur jävla lite du än äter. Ät och träna normalt, spåra inte ur.
Den 30:e joggar du en mil utan att dricka vatten (du kan såklart fukta strupen med någon centiliter då och då) och avslutar med ett rejält bastupass på en timme eller så. På morgonen den 31:a tar du laxeringsmedel och tömmer rejält samtidigt som du inte äter något på hela dagen.
Du kommer förmodligen att lyckas gå ner cirka 5-7 kilo sista dygnet om du verkligen pressar skiten ur dig.
|
|
|
Se till att inte dö dock.
Haha, nej det ska jag inte :D
|
|
|
Vad fan snackar alla om. Klart han ska träna! Konditionsträning ute i det fria, på cykel, crosstrainer eller liknande. Bränner kalorier och det är det man vill åt.
Äta proteiner (tonfisk mättar bra och är kalorisnålt), inte bara frukt. Vissa frukter innehåller en hel del med kalorier egentligen.
Sen de sista två dagarna ska man såklart minska på ätandet och till slut inte äta alls. Pressad citron i vatten kan vara bra för att dra ihop magsäcken.
"..No more speed I'm almost there! "<br>
|
|
|
|
|
|
Gör tvärtom och ät som satan i jul. Sen skrattar du åt dina kompisar när ni träffas och dom är utvsultna, slutkörda och undernärda.
|
|
|
misstipu F20Vad fan snackar alla om. Klart han ska träna! Konditionsträning ute i det fria, på cykel, crosstrainer eller liknande. Bränner kalorier och det är det man vill åt. Nej, vi pratar inte om ett sunt leverne här, vi pratar om att gå ner i vikt. Du har helt fel. Äta proteiner (tonfisk mättar bra och är kalorisnålt), inte bara frukt. Vissa frukter innehåller en hel del med kalorier egentligen. Kalorier är bra om han ska äta lite, det ger energi och gör att hans huvud fungerar. Proteiner är en dålig idé, han vill inte bygga muskler, han vill gå ner i vikt. Som sagt tidigare, vi pratar inte om ett sunt leverne, det är en kort bantningskur för en tävling, inget annat. Sen de sista två dagarna ska man såklart minska på ätandet och till slut inte äta alls. Pressad citron i vatten kan vara bra för att dra ihop magsäcken. Exakt. Det där med pressad citron känner jag inte till men det kan vara bra att åtminstonde dricka lite. Saltvatten kanske. Hoffa1991 Låter bra det. :) Det jhag vill att du ska tänka på är att absolut inte äta kosttillskott (vitaminer etc) när du minskar vatten och födointaget så här drastiskt. Du kan få permanenta men, alternativt tillfälliga förgiftningar.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
|