Julen är slut - fler som känner som jag?
Nu är julen slut och jag känner mig deprimerad på något sätt, så fort jag tänker på något som har med julen att göra så kan jag sitta och tänka på det i någon timme och inte fokusera på något annat. Det är det att julen alltid går så fort, för fort, så känns det alltid, och om jag kunde så skulle jag spola tillbaka tiden till början av då vi får jullov (19 december), det är de att dagarna innan julafton går så söligt men sen självaste julafton flyger förbi, så känner jag vid den här tiden på året och har nästan gjort det varje år som jag kan minnas. Jag saknar den sjukt mycket, all gemenskap och närhet av familjen och så, all god mat och stämmningen som råder när man ska öppna klappar eller familjen är samlade framför tvn och ska kolla på Kalle Anka med massa mat. Det brukar hålla i flera dagar efter julen, tills man plockar ner julgrejerna typ. Man liksom sitter och väntar på att alla syskon (vi är en ganska stor familj) som flyttat hemifrån ska komma så allt ffirande och sånt kan börja. Jag har t.o.m suttit och titta på youtube på klipp på julfilmer och skit bara för att julkänsla och allt ska sitta kvar längre, jag har t.o.m räknat dagarna tills nästa jul (360 dagar), har räknat dagarna till sommarlovet, för att sedan räkna dagarna från början av höstterminen till jullovet och julafton. Det här låter säkert skit knäppt, lät bättre när jag tänkte det inuti mitt huvud. Men iallafall, är det bara jag eller är det fler som känner på samma sätt som jag?
håller med,tråkigt att det går så snabbt.. framförallt att det inte var någon snö o jag hade 0 julkänsla.. :(
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Fattar du du menar, som jag brukar säga till folk som inte gillar julen: "va? julen är ju anledningen till att man orkar leva 364 dagar till!". Dock har min jul sugit detta år men jag fattar ändå hur du menar om jag tänker tillbaka på tidigare år!
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Moderator
2008-12-29 20:11
julen&nyår är ju det enda som händer mellan malmöfestivalen och valborg. gillar den här perioden jättemycket. känner mig ocskå lite smådeppad av att mellandagsutgångarna är över.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Jul? Det blev kallare och kallare, sen fick jag en bok, sen blev det lite kallare, jag blev sjuk och nu är det idag.
Toastare
2008-12-29 20:55
Ingen julkänsla knappt. Tror det återkommer om jag eller min bror får barn... nu går det snabbt, jag vaknade sent och dagen var över. Nu ser jag framåt.. jag fyller år 25/1!.. och sen blir det vår.. sen sommar, sen höst och sen är vi där igen.. tiden går så jävla snabbt i vilket fall.
Jag skyller allt på Emma!
Gillade julen när jag var liten - för att jag fick en massa julklappar. Maten och den s.k julgemenskapen är i min mening överreklamerad. Undviker i högsta möjliga mån att befatta mig med något slags firande av denna sönderexploaterade högtid.
ne fy fan hatar den här årstiden och är glad att julen är slut! bountyboo du fyller år dagen efter mig och på samma dag som min syster!!!!!
BB Ingen julkänsla knappt. Tror det återkommer om jag eller min bror får barn ... nu går det snabbt, jag vaknade sent och dagen var över. Gah. Jag läste "om jag och min bror får barn" alternativt "om jag får barn med min bror".
Läskigt.
Fast incest är ju någonting som hela familjen kan hålla på med, ungefär som julen.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
vart knappt nån jul för mig pga den förbannade vinterkräksjukan.. medans alla andra firade jul låg jag i djävulens plågor och spydde hela dagen. juldagen o så var mysigt i alla fall när man mådde bra men då hade man ju missat hela julfirandet.
julen är död för många år sen
Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
jag är så glad att julen är över, nu är det bara nyår man ska genomlida. Min sista julstämning försvann ungefär samtidigt som jag insåg att tomten var min granne leffe och att shoppinghysteri är äckligt på mer än bara ett plan. god jul din jävel
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Skulle hällre spola fram till sommarn
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Jag har inte haft julkänsla på typ 4år och känner seriöst inte ett piss för den längre. Visst kul att se halva släkten samlad men de gör jag på varje kalas också så det är dag i mängden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
När jag vaknade upp på juldagens morgon trodde jag det var julafton, så bra koll hade jag. Var utomlands kan jag tillägga!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Ågren för julens slut och familjens obligatoriska splittring övergår till ågren för att man snart fyller år.. 24 denna gången och det blir fan värre för varje siffra som läggs på.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Synd att julen är slut ja, saknar den som fan.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
skönt att den är slut, själva upptakten till den var värst fy fan säger jag bara! nyår känner piss trist oxå. ge mig vår och stanna tiden där
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Kontrast P23 håller helt med dig, 16 dagar kvar sen byts 2an ut mot en 3a, det är inge roligt att fylla år längre
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Grymt uppiggande
Jag känner precis som trådskaparen. Dessutom känns det som uppförsbacke efter julen. Nu blir det bara skola igen och då måste man ta tag i allt skit man lämnade och inte orkade göra innan lovet. Och eftersom höstterminen är förlängd till en bit in på året så blir det säkert bara stressigt att få allt klart. Nu är nästa lilla topp när solen kommer tillbaka och sen är nog nästa skolavslutningen
Varför va ledsen för dom rövslickandes högtid? Hatar julen och allt som hör till julen..