I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dåligt att skrapa bakrutan från is?

Övrigt - Blandat

2009-01-04 00:16

Dåligt att skrapa bakrutan från is?

Tjaa!

Vet att vissa kanske missuppfatta rubriken, men bra att ja har eran uppmärksamhet iaf :P

Men men, nu är det så att en polare till mig sa att det är dåligt att skrapa bort is från bakrutan av bilen som har en defroster. defroster är dessa trådar som går på rutan som värmer upp den och smälter is. Han sa att om man skrapar den, och måste jue såklart påpeka att jag sprapar jue självklart utsidan av rutan, men han sa att om man skrapar den så finns risken att dessa trådar går av och gör att defrostern inte fungerar.

jag personligen tkr detta låter helt sinnes, men sen sa han att dessa trådar ligger en bit in i rutan och därför kan de gå av, men måste fan ändå ta o fråga om detta. Kan trådarna gå av om man skrapar från utsidan?

OBS! - Om du läser detta sitter du för länge på whoa! - OBS!

2009-01-04 00:25
då ska du fan trycka jävligt hårt, för trådarna ligger ganska djupt in i rutan, rutan är faktiskt rätt tjock=)

2009-01-04 00:28
Låter jäkligt konstigt. Hade väl varit en risk om 'trådarna' låg utanpå rutan.
Yo, when you see somethin ill. Knahmean? That shit is whoa!

2009-01-04 00:31
99problems P19

så tänker ja också, att om trådarna nu ändå låg lite innanför rutan så kan ja jue inte krossa rutan med en isskrapa liksom?

NA613

Precis de var mitt argument, men han verkade vara säker på in sak asså :P

2009-01-04 00:37
jag har tillochmed för mig att på vissa bilar/rutor sitter trådarna på innersidan!

2009-01-04 01:01
dåligt och dåligt vet jag inte om det är och skrapa, men rätt onödigt.
Då defrostern finns av en andledning, att man inte ska behöva skrapa!

2009-01-04 09:00
Kan tänka mig att det var en risk när tekniken i fråga var helt ny och mindre beprövad. I dagsläget? I think not.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-01-04 12:35
dåligt och dåligt vet jag inte om det är och skrapa, men rätt onödigt.
Då defrostern finns av en andledning, att man inte ska behöva skrapa!

Inte så kul att backa ut från uppfarten dock innan det har hunnit smälta bort.
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2009-01-04 12:38
....och att dra igång bilen på tomkörning för bara för att dra igång defrostern är inte sådär otroligt miljövänligt :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-01-04 14:06
99problems P19

så är det på min bil iaf, man kan jue liksom känna trådarna på innersidan.

chomperzchompa F22

visst, har jag tiden för de så står ja inte och skrapar den utan låter defrostern sköta jobbet, men ibland har man lite brådis till jobbet så man måste hjälpa den lite på travet :P

PenDragon P24

dock så skiter jag lite i miljön xD

2009-01-04 14:29
Farsan lyckades hyvla av 2 trådar på min bil när han, av nån anledning, härjade loss på bakrutan (insidan). Beror förmodligen mkt på tillverkare och tillverkningsår, min bil är gammal.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-01-04 15:00

så är det på min bil iaf, man kan jue liksom känna trådarna på innersidan.

vad fan jiddrar din kompis i då?:)

2009-01-04 15:05
smok3
Orka göra det svårt för dig, säg åt polaren hålla käften fram tills han kommer med hållbara bevis angående det. Han har whoa emot sig.

2009-01-04 21:33
99problems P19

vete fan själv vart han får allt ifrån, han kanske jävlades med mig, men fan han såg jävligt seriös ut.

Kaneida

ja men nu verkar de jue som att det är ju som jag trodde att det var, så ja kommer fortsätta skrapa bakrutan och inte bry mig :D!