I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tillkallad till tingsrätt... vad ska jag göra!?

Övrigt - Blandat

   

2009-01-12 16:50

Tillkallad till tingsrätt... vad ska jag göra!?

nu är det såhär whoa: för ungefär 3 månader sen blev en polare till mej misshandlad framför mej och en annan. efter detta hade hänt, så ringde X (den misshandlade) polisen och bad dom komma. när polisen kom fram så var det dags att förklara och lämna personuppgifter. jag var såklart as skraj med tanke på att jag är femton och min far blir galen bara jag är nära sånt där. så även ifall jag inte hade gjort så skulle farmin bli galen.

just därför så sa jag inget till farsan, för jag var skraj att han skulle bli skitsur. polisen hade sagt till mej att jag kanske inte behöver komma för att jag visste minst, jag hade inte sett så mycket, jag hade snarare hört det. medans Y ( min polare som såg det ) såg allt. så idag fick jag hem brev från tingsrätten både till mor, far och mej! vi hade även fått ett brev från advokatsbyrån! en sån jävla stor grejj! fortfarande så vet mina päron inget.

jag ringde ett nummer som fanns på lappen och sa att jag inte ville komma för jag inte vet så mycket, jag vet bara vem personen är. men hon sa att jag skulle ringa till åklagaren. så jag ringde åklagaren, men ingen svara så jag lämnade ett medelande och hoppas på att hon ringer snart.

vet ni något om hur det ligger till när man ska vittna? om man måste? om det är lätt att dra sig ur? jag såg ju iförsig inte mycket..

MVH peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.