I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fåglar inte "kannibaler"?

Övrigt - Blandat

2009-01-14 13:46

Fåglar inte "kannibaler"?

Idag vid lunchtid så drog jag och två kompisar till donken, en av polarna köpte en Mc Chicken & Co, vi bestämde för att ta med oss maten då det inte fanns en enda ledig plats typ. På vägen hem blev ena polaren (han som köpte MC Chicken) så jäkla sugen så han började äta medans vi gick. Vi gick förbi ett par fåglar som satt och leta mat, polaren slängde först en bit bröd från hamburgarbrödet åt fåglarna då blev det slagsmål om den, så han slängde även en kycklingbit, som en fågel först tog i sin näbb och lika fort spottade ut, sen tog en annan fågel samma kycklingbit men spottade ut den också, efter de tordes ingen annan fågel ens gå nära kycklingbiten.

Min andra kompis kläckte ut sig ett:
Men du förstår väl att en fågel inte skulle äta en annan fågel... det är ju kannibalism.

Min fråga lyder, är det möjligt att fåglarna kände av att kycklingen också var en slags fågel och därför släppte ut kycklingbiten? Vad kan det annars bero på?

Manager

2009-01-14 13:49
Fåglar äter ju andra fåglar.

Det berodde antingen på att det var för stora bitar eller det faktum att fåglarna inte äter skräp (läs McDonalds)
Redline!
Rappare

2009-01-14 13:56
Frityrdegen är ju direkt motbjudande så fort den svalnar.
Även fåglar har smaklökar u c
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-14 14:02
Kycklingbiten var mindre än brödet han kasta, och brödet hade dom inga problem att äta.

Frityrdegen är ju direkt motbjudande så fort den svalnar.

Kycklingen hade inte svalnat så mycket, faktum är att allt fortfarande var varmt och så när vi kommit hem.

2009-01-14 14:07
Så länge det inte var en broiler som spatserade på stockholms gator så skulle det knappast vara kanibalism.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Rappare

2009-01-14 14:10

Kanske det finns nåt agg mot kyckling inom fågelvärden?
Jag menar kyckling får ju så jävla mycket credd för sin smak och sitt kött gällande matlagning.
Och så tycker vi ju att de är så söta också.
Och när vi inte kan bedömma en främmande rätts smak så säger vi det smakar som kyckling".

Allt detta kanske har lett till att andra fåglar minsann inte tänker ge kycklingen någon kulinarisk credd. "Kra Kra, spotta ut skiten bara" typ.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2009-01-14 14:19
Intressant fråga. Har också funderat på det där. Äter dom kött överhuvudtaget? Större fåglar gör ju det, men gör småfåglar det? Jag tror ändå inte att en stor fågel pickar i sig en annan död fågel, men om den inte vet om att det är fågel som serveras så borde den ju äta det, precis som jag själv säkert skulle mumsa i mig en god människo-köttfärssås om jag inte visste att den var gjord på människor.

2009-01-14 14:41
Stadsfåglar är nog inga rovdjur så dom diggar nog inte kött.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2009-01-14 16:13
Kalle Anka med familj brukar ju sitta och mumsa kalkon till julmiddag...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2009-01-14 16:16
Har vart med om liknande grejer fast med typ korv.. Har man en korv och pommesfrites och slänger pommes till fåglar så käkar dom maasssssa.. men slänger man korv så bläää bläää.. haha

2009-01-14 17:00
Fåglar äter fåglar.
Har du en påkörd duva så finns det ganska snabbt skator / kräkor framme och pickar i sig.
Även småfåglar äter kött / djurprodukter. Talgbollar som hängs ut som småfågelsmat består till viss del av djurfett (talg).

Hittills är Doc Ocks förklaring den sannolikaste: McNuggets smakar illa.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda