I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny inredning i tunnelbanan

Övrigt - Blandat

2009-01-14 18:06

Ny inredning i tunnelbanan

Trodde jag såg i syne.

Men nu när jag skulle kolla resväg på sl.se så såg jag att de va sant

Länk till http://sl.se/Templates/Article.aspx?id=13420

2009-01-14 18:07
Ouff, newyork-stilen!
...och det är det som är så fint med whoa!

2009-01-14 18:15
ooh förändring är alltid kul
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-14 18:21
Det här uppskattas
Can't break necks in boxes

2009-01-14 21:27
Som jag fattat det så blir det mycket mindre sittplatser?
Och det är ju inte så uppskattat. Iallafall inte av oss (mig) som har lite mer än några stationer in till stan/jobbet.
One chapter a day

2009-01-14 21:35
ja, jag fattar inte heller. på hemsan står det att dom ska prova det här för att avgöra om dom ska ta in såna vagnar senare. och anledningen till att ta in dessa vagnar är att minska förseningarna, som beror på att vagnarna är för små, och man kan inte sätta in fler tåg på grund av signalsystemet. men signalsystemet ska bytas ut 2014 och då kommer man ju kunna köra med tätare trafik och då är det ju helt poänglöst att ta in dessa vagnar.

2009-01-14 21:45
Jag har lite svårt för förändringar. Jag blir smått glad om det kommer ett tåg av modell äldre, och nu är jag oroad att den här nya inredningen kommer strula med mitt huvud.
One chapter a day

2009-01-14 21:53
>:D

I rz 3vul g33nuz

2009-01-14 23:26
är det inte dags att slänga ut lasse åbergs gamla slitna mönster när dom ändå håller på?
vadå? jag dyster?

2009-01-15 00:02
varför har dom ens säten på tuben? kör en tom vagn auchwitz style under rusningstimmarna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 01:36
poängen är väl att det går in mer folk i en spartanskt inredd vagn. Den egentliga anledningen är väl att de måste skylla sina höjningar av biljettpriset på någonting
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-01-15 01:36
nu blir jag fundersam på varför öresundstågen inte har räcken i taket som man kan hålla i i de rymligare delarna av tåget. Var alltid ett helvete att pendla på morgonen till skolan, under all kritik

2009-01-15 08:37
Vad är det för fel på Åbergs? Diskret men samtidigt med små symboler av Stockholm.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-15 08:55
Midas P26

Det är fortfarande Åbergs små teckningar på sätena, det är bara annat upplägg på sittplatserna.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-01-15 09:06
vad det är för fel på honom? vi blir hjärntvättade med åberg!!! vi ser hans filmer ett par gånger om året, vi tvingas se honom göra tv-reklam stup i kvarten, vi tvingas dricka ur koppar och glas med hans jävla musspiggmotiv hemma hos varenda förbannade bekant vi har, vi (och även dagens unga) får se på hans barnprogram och lyssna på hans plojband som spelar barnmusik och vi ser hans krumilurer på tricken vareviga dag. det räcker!! nog för att folk må gilla hans konst men det måste finnas rimliga gränser. vi har indoktrineras i att han är en del av vad ett svenskt liv bör innehålla. jag lovar att vi skulle överleva även utan att se hans skapelser eller honom själv dag in och dag ut.

DESSUTOM börjar sätena bli ruggigt slitna.. och omväxling förnöjer.. låt Dan Wolgers göra de nya sätena, han lär gå in med en kniv och skära upp dom och sedan kalla det hans bidrag till världens längsta konstutställning (som sl brukar stoltsera med att dom är).
vadå? jag dyster?

2009-01-15 09:26
springsten

Ja, men greggan tyckte dom var jobbiga. Se hans inlägg ovan.
jagvillocksåhaenblog.com

2009-01-15 09:55
Eller låta Alex Grey designa de nya sätena, då får man ju aldrig tråkigt på tuben!
>:D

I rz 3vul g33nuz