Tjejen trivs inte med mina kompisar, hur ska ja göra?
Min flickvän gillar inte att umgås med mina kompisar, tjatar på henne att hon ska följa med på fester o sånt, men då sitter hon bara tyst o ser tjurig ut om hon nu följer med. Hon säger att mina kompisar är för mogna och pratar om tråkiga saker hela tiden. (kan tilläggas att jag och min tjej har samma ålder och kompisarna +-3 år) Hur ska jag försöka övertala henne om att hon själv ska starta konversationer och sånt Whoa hjääälp en desperat 20åring- . -
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
...sluta tjata?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det va nog de sämsta förslaget hittils..
Graffare
2009-01-21 23:08
I ett förhållande skall man inte försöka ändra på personen som man älskar för det var ju det den personen gjorde så att man blev kär i na.. Okey, hehe.. Jag vet inte vad du skall göra, dra hem dina kompisar så får hon sitta o tjura :-D
måste man tycka om varandras kompisar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dumpa bitchen mofo'!
Blunted in stockholm
måste hålla med emci. Vill hon inte umgås med dina kompisar för hon anser dem vara för mogna för henne kan du inte tvinga henne? Antar att hon har testat att vara med dem, inte bara är vrång, för då kan du försöka övertala henne att ge dem en chans.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Mangola: Klart jag inte vill ändra på henne, men att hon inte kan umgås med mina fullt normala kompisar som inte drogar eller liknande vill jag ändra på. Mina kompisar är ju heliga för mig om ni förstår? jag umgås med hennes kompisar och tjötar på om ämnen jag inte bryr mig om till exampel iron maiden (som fö är skit) men jag är trevlig och tjötar ändå.
mellon: nej men de underlättar...
Men låt dom stanna vid att vara heliga för dig då. Förövrigt kan du vara det sämsta hittills.
men hon måste väl inte umgås med dina polare om hon inte trivs med dem? umgås med dem själv, och sluta försöka tvinga in henne i ett kompisgäng hon inte vill vara del av, inget bra lär komma ur det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
aaah, fan får väl lägga det på is sålänge då.
b b4 h, ya dig?
Get Random!
fail
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Jag förstår faktiskt inte hur du ens kan förvänta dig att hon ska vara glad när du släpar henne med dig och dina kompisar trots att hon inte vill. Acceptera läget och respektera hennes vilja. Kan du inte göra det, så får du fixa en annan brud som gillar dina vänner.
Delam tange barat
Hon måste inte gilla dina vänner MEN för artighetens skull och för att hon tycker om dig så får hon självmant följa med och vara någorlunda social. Jag skulle själv aldrig klara av att vara med någon som är socialt missanpassad och egoistisk.
och vem fan är du?
På vilket sätt är hon socialt missanpassad och egoistisk?
Du kunde inte koppla orden missanpassad och egoistisk med hans problem? ganska onödig fråga tycker jag
och vem fan är du?
Remy, lite däråt jag menar att hon kan vara snäll o följa med ändå. men jag menar inte att hon är ego osv. tror jag formulerade mig lite fel i första inlägget...
Nej, det kunde jag inte. Är man egoistisk för att man inte umgås med folk man inte har behov av för någon annans skull? Är inte det nåt positivt?
oneoo Just att hon inte vill följa med för att dom är tråkiga gör henne egoistisk. Hon tänker bara på vad hon får ut av att sitta där med dom men inte på att hon gör dig väldigt glad. Hennes beteende är väldigt barnsligt och det låter som en 8åring som inte vill åka till farmor för att hon inte har tv-spel hemma.
och vem fan är du?
Emci "för att man inte har behov av" Precis att bara tänka på sina egna behov är egoistiskt
och vem fan är du?
tråden kunde lika gärna ha handlat om din flickvän som på hennes fritid gillar att köra över hundvalpar, alla brudar här på whoa skulle fortfarande ha hennes rygg. Men iaf.. Är väl skönt att ha sina vänner för sig själv?
Men om du vill gå så långt i det sociala spelet att du sitter och umgås med folk du inte trivs med så fine, jag tycker mest det vittnar om självrespekt att inte göra det.
Om jag hade en flickvän som jag älskade så hade jag lätt offrat en fredag på att sitta och snacka smink med hennes tjejpolare, för jag vet att det hade gjort henne glad. Självrespekt? tro mig det har jag gott om, men jag hade nog tappat en hel del om jag visste att min flickvän inte mådde bra över mitt egoistiska beteende och som sista utväg gjorde en tråd om det på ett forum.
och vem fan är du?
Remy: jag har vart på mary kay party med henne, och som smetade massa klabb på mina arbetarhänder. Jag "offrar" mig.
men nån admin kan ju ta bort tråden för den leder ingen vart..
Vad är ett "mary kay party"?
DIF!
smink party... hudvård etc
oneoo Precis det jag menar jag tvivlar starkt på att du var på nån sminkfest för att du tycker att det är kul, då ska väll hon kunna sitta och vara social med dina polare.
och vem fan är du?
Redaktionen
2009-01-22 01:38
hur många killar är envisa o vägrar ha kul med sin flickväns polare? vilka försöker inte ens?
namaste
Tycker faktiskt att hon får bita i det sura äpplet och vara social och trevlig mot dina vänner, annars behöver hon inte följa med. Vill hon inte så vill hon inte, det ska inte hindra dig från att träffa dina vänner?
hur många killar är envisa o vägrar ha kul med sin flickväns polare? vilka försöker inte ens? Min flickväns vänner är hur trevliga som helst, umgås jättegärna med dom, ibland hellre än Mina vänner ;o
bla.
hehe sitter i ungefär precis samma sitts här oneoo fast vännerna är för Omogna istället för mogna :/..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
hota henne med stryk..
The News called it crack, i called it diet coke..
Okej, allvarligt talat. Om jag förstod det rätt så är din flickvän alltså 20 år gammal? Har hon vid denna tiden inte lärt sig hur man låtsas vara intresserad utav strunt? Kan hon inte föra en normal konversation? Låtsas vara engagerad? Det är ju helt fantastiskt. Man spenderar sina första 20 år i skolan, och där låtsas man vara intresserad hela tiden. Jag kan ju tycka att det faktiskt är helt upp till henne vem eller vilka hon vill umgås med. Men det känns inte som om hon försöker. Du är helt säker på att problemet är att dina polare är för mogna? Jag vet ingenting om din kompiskrets, men min erfarenhet av en grupp killar är att vid vissa tillfällen kan vi bli som ett gäng jävla grottmänniskor. Känner du att dina polare "håller tillbaka" när din flickvän är med? De vågar/kan inte släppa loss med en dam runtomkring sig?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag har faktiskt läst att man vill att ens tjej omedvetet ska va som ens kompisar, Så... ni kanske inte är rätt för varandra? Be henne anpassa sig eller bye bye, Då du lär ha d ina vänner längre än henne.
Det är ofta så, du ska dansa runt elden och hålla masken när det börjar hetta till, men när det går åt andra håller ska du komma med fläkt för att göra det så behagligt som möjligt för henne.. Jag har blivit sådan, jag umgås inte med min flickväns vänner, för att jag klarar inte av dem, inte alla men några. jag har iaf försökt och håller alltid god min när det blir så att man umgås med dem.. men har hon inget emot dem mer än att dem är för mogna tycker jag hon allt ska ta sig lite tid och intressera sig i dig o dina vänner.
Fucks your life up crew Tjabo!
Säg åt henne att sluta läsa sina tjejkompisars bloggar (blondinbella style) Ta med henne ut i skogen och jaga älg, få henne att röka pipa för att fira den döda älgen (du kanske måste få henne riktigt full först) Ge henne några "ryska-skäggubbs-böcker" som hon kan sitta och skummläsa, om det inte räcker; en flaska whiskey och någon Hemmingway bok med Bob Dylan i bakgrunden. (detta är extremfall, jag har inte ens läst Hemmingway) En annan hobby du kan försöka driva på henne är att odla växter, inte nödvändigtvis färggranna blommor, men ormbunkar osv för att få ner henne på jorden lite.
Okej, en grej här som inte är helt klar: Förväntar hon sig att du ska umgås med hennes vänner fast hon vägrar ge dina en chans? Och blir hon sur om du umgås med dina vänner när hon vägrar vara med? Om hon förväntar sig att du ska hänga med hennes kompisar men inte kan hänga med dina är hon en bitch. Om hon surar för att du umgås med dina vänner är hon en bitch. Men om hon bara inte vill hänga med dina kompisar men är cool med att du gör det, och du är sur för att hon inte fejkar intresse för dem, så är du en bitch. Personligen tycker jag det värsta som finns är när folk ska göra allt tillsammans bara för att de är ihop. Finns få saker som dödar en fest så mycket som någon som är där fast de inte vill- inte nog med att personen i fråga har tråkigt, deras partner tenderar att bli jävligt trist också. Hitta saker ni gillar att göra tillsammans istället för att uthärda varandras vänner om ni egentligen inte trivs med dem. Eller avsluta skiten och hitta någon som passar bättre i ditt liv.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Ni måste hitta en distans till varandra. Mitt recept är att man ska både göra saker tillsamans och var och sig på sitt håll. Håller med Remy, hon verkar beteé sig som socialt missanpassad tolvåring. Förhållande handlar om att ge och ta, ens partners umgänge är självklart jätteviktigt! Hon får svälja det ifall hon inte gillar dina kompisar och umgås med dem ändå ibland, som du får göra med hennes kompisar. Dock skall du verkligen inte tvinga med henne varje gång, inte ens de flesta gångerna. Se underhållningen med att ni umgås på olika håll, du kan köra dina grabbsnack. Problemet uppstår väl mest om hon både inte vill följa med eller vill att du ska vara ifrån henne...
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Jag säger som Hubbelito P29, hota henne med stryk.
Jag personligen har varit i din tjejs sits. Fast det var lite större ålderskillnad till min killes vänner. Men eftersom det är otroligt viktigt för mig att mina kompisar gillar min kille så ansträngde jag mig ordentligt trots att vi inte hade ett shit gemensamt. Och tillslut så släppte det och jag satt och pratade barn,amorteringar och brölopp som om allt det var en del av mitt liv. Min kille däremot tyckte inte det var lika kul att hänga med mina vänner,fast i det fallet hade jag förståelse för det då han faktiskt alltid var trevlig men var x antal år äldre. huvudsaken var att han försökte. Men det jag vill komma fram till är att även om hon inte behöver följa med varje gång så borde hon försöka. För din skull. Det är sånt man gör. Sen betyder inte det att du borde tvinga henne,du ska inte ens behöva göra det. Hon borde vilja anstränga sig. Mitt förhållande nu ser helt annorlunda ut,då hans kompisar lika gärna kunde vara mina och tvärtom. Våra kompisgäng är väldigt lika. Det känns bättre. Inte lika ansträngande. :)
www.susei.blogg.se
"i tried to be humble, but humble brings no respect" hota fanskapet med stryk, Skärper hon inte säg.. Knacka knäskålarna å dumpa henne i Träsket.
Usch, finns inget värre än sånna personer på fester. Dom drar ner party modet totalt, hatar det. Även om hon inte gillar dom så kan hon väl försöka att vara trevlig åtminsonde, då kanske hon till och med skulle tycka att det var trevligt.
ta med dig en platta bers o dra på sminkpartyn fan, vad kan gå fel lixom
Varför i hela fridens namns skulle man vilja parta med sin respektive?! Jag har typ aldrig varit ute med något par som inte har försökt att halft haft ihjäl varandra någon gång under kvällen.. Låt henne sitta hemma. varför ska du vara hemma och "sympatiha tråkigt" för att hon inte har någon puls?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
PhatSniper P24 fast jag känner litegranna att par som inte klarar att gå ut ihop utan att vilja slita strupen ur varandra innan kvällen är slut kanske inte funkar så bra ihop överlag heller? varför skulle man INTE kunna/vilja partaja med sin respektive? jag har mycket roligare ute när jag har min man med mig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Om jag hade en flickvän som jag älskade så hade jag lätt offrat en fredag på att sitta och snacka smink med hennes tjejpolare, för jag vet att det hade gjort henne glad. Självrespekt? tro mig det har jag gott om, men jag hade nog tappat en hel del om jag visste att min flickvän inte mådde bra över mitt egoistiska beteende och som sista utväg gjorde en tråd om det på ett forum. / remy word på det !
Och vad fan är det med emci ? gotdamn chilla kvinna !
Oj den här tjejen verkar va riiiktigt omogen! låter inte alls som en 20-åring =/ Och förstår verkligen inte hur en del får det att handla om självrespekt och dylikt: förhållanden handlar väl ändå om att kompromissa, går man endast med på att endast göra sånt som gör en själv glad borde man nog vara singel. Aja, håller iaf med Remy i alltihop.
PhatSniper P24 Ditt inlägg spikade tråden!
Väldigt imponerande whoa, ni lyckades ju nästan säga åt han åt vilken tusenväg han ska åka! Oneoo Vill hon inte hänga med någon så är det upp till henne, att tjata, manipulera och kräva kommer bara få dig dumpad lille vännen så take it easy med vissa tips du fått här. Det du kan göra är att se vad DU vill ha ut av det, gillar hon inte dina vänner kanske du ska hitta dig en tjej som gör det - men å andra sidan vill du väl inte bara va ihop med någon för att hon gillar dina vänner? Vad vinner du på att tvinga dit henne? Inget annat än sura miner vad jag förstått, så fuck it lixom varför tar du inte det som "ensamtid" och gör nåt positivt av det. Vill du ha en tjej som ska fungera med typ 23-24åringar så borde du leta lite mognare flickvän, för 20-23 är ganska så stor skillnad, väldigt mycket mognad under dom tre åren där.
http://www.myspace.com/murderdem