I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

HJÄLP! laga hål i väggen?

Övrigt - Blandat

Moderator

2009-01-26 20:35

HJÄLP! laga hål i väggen?

i helgen blev det lite för mkt alkohol här hemma och imorse såg jag ett hål i väggen. det är tapetserad gipsskivevägg. som den är ett hål i som typ en knytnäve.Morsan har inte sett det än så är inte död än. Men är det enda sättet att laga skiten att spackla o tapetsera om? :P jag tror inte de finns nått annat att göra. men nån här kanske har nån mc iver idé? har en tavla där nu, men de tar inte länge förns nån märker att den hänger på fel plats

//TW
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-01-26 20:46
Haha min polare hade samma problem, fast det var hans fot som hade skapat hålet. Han löste det provisoriskt genom att sätta en affisch över och nu åka bort två månader och låta bli att berätta om det. Han lillebror fick överta hans rum och då kommer hans päron nog upptäcka hålet när dom tar ner affischen. Men då ligger han redan på playan, puffar fulgräs och behöver inte bry sig om det förräns han kommer hem.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2009-01-26 20:59
mitt hål va typ 10 cm nedanför en tavla, så flyttade ner tavlan, men det är de att den är nere i hallen typ o syns as bra. jag tkr de syns as mkt att den är flyttad. sitter bara o väntar på att jag ska höra ett jävla skrik nån dag. jag menar jag hinner aldrig tapetsera om haha
//TW

2009-01-26 21:02

hahahaha jag minns när ja var yngre och skulle sparka på lillebror (jag vet, ondska) så gick min fot rakt igenom väggen, jävligt stort hål.

ps. min bror han fly undan så rent praktiskt fick han inte spö
Femme fatale

2009-01-26 21:08
Spackel, sandpapper och ny tapet det som gäller. Anser att du ska säga som det är till föräldrarna, du vet inte vad som hände exakt, men ett hål i väggen vare. Är du man/kvinna nog så säger du att du står för kostnaden och ber dem om hjälp med och fixa det (arbetskraft). Kan bli något kul så som att mamman säger att "amen hade ändå tänkt tapetsera om här".

2009-01-26 21:10

när vi ändå pratar förstörd vägg...

vad gör man om man råkat spilla kemikalieblanding längs hela väggen och området där nu har blivit buckligt, som om färgen smält och sen stelnat? det är snarare utbuktning nu än bortfrätt..

jag har gömt olyckan med mitt skrivbord men min avrättning är nära förestående.. give me som help!
Femme fatale
Hangaround

2009-01-26 21:14
Men då ligger han redan på playan, puffar fulgräs och behöver inte bry sig om det förräns han kommer hem.

Hahah ;D

Vi råkader ha sönder en sovrumsdörr hemma hos ens polares föräldrar när vi var runt 14. Det var en såndär klassisk sovrumsdörr som finns i de flesta hyresrätter, sån där grå ni vet?

Hlevete vad vi spacklade, slipade och målade. Såg som ny ut och de märkte aldrig nått :)
/r/whoapunktnu
Moderator

2009-01-26 21:24
Kaneida så skulle jag kunna göra. men saken är den, att för några månader sedan slog jag ett annat hål i väggen i mitt rum. de va för jag blev riktigt förbannad haha. o morsan lackade då. men nu är de inte i mitt rum, nu är de i hallen, jag är fan död tror jag :S
//TW

2009-01-26 22:12
äh ett hål i väggen är väl inte så farligt... kunde ju vart värre.
 www.RekFoto.se

Moderator

2009-01-27 08:54
jao, det e sant haha, men det är de att de har hänt nått här hemma varenda gång vi druckit här senaste månaderna. på nyår spydde en kille ner en hel vägg så den blev förstörd^^ haha fast morsan blev inte så lack för att vi har känt snubbens som spydde familj typ alltid
//TW

2009-01-27 09:10
hahaha, fan vilken jobbig unge du är!
SMÅLAND!

2009-01-27 10:13
Jag tror hon blir mer förbannad av att få upptäcka det själv än att du berättar för henne, gör som kaneida så, säg till, be om hjälp men insistera själv på konstnaden för det, det bevisar ju på en viss mognad om inte annat, ett hål i väggen vafan e det liksom? som en fis i rymden..
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-01-27 10:57
Går ju inte att spackla över ett knytnävsstort hål, du måste byta hela gipsskivan, dummerjöns! Och det är faktiskt sant.
Intressepenisen hårdnar!
Moderator

2009-01-27 16:25
wasteapa01 P21

Nä förfan, vet att vi lagade ett typ sånt hål i en vägg här när vi flyttade in för massor med år sedan, men kommer fan inte ihåg hur
//TW

2009-01-27 16:38
är väggen inte bärande så ta bort den helt och hållet, och överaska mamma med en öppen planlösning
FREE Ayatolla.

2009-01-27 16:42
Ja, går gör det. Men jag trodde du skulle försöka dra till med nån smygteknik så mor din inte skulle se nåt. Så långt kan du ju drömma om att du slipper smisk. Det man kan göra är att skära till hålet så man slipper knytnävsformen, sedan sågar man ut en gipsbit i samma form för att sedan fästa i hålet, spackla och dona, sedan tapetsera nytt.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-27 16:55
Du måste vara duktig på att tapetsera också, speciellt om det är mönster :P

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-01-27 17:08
Det bästa är väl ändå att madrassera hela rummet så slipper du sånt här i fortsättningen.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-27 19:13
där jag bor betyder att laga hål, att göra hål. bara en liten parantes
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2009-01-28 01:18
bokomslag, spackel, sandpapper + tapetbord i väldigt udda höjd var hur vi löste våran incident när vi bodde i hoodet....

I dagsläget ringer jag bara någon som kommer och fixar det åt mej medans jag bor på hotell.
Chillar med låtsas-mpc'n...

2009-01-28 12:15
var bor tjänstefolket då?
SMÅLAND!
Moderator

2009-01-28 16:30
hahahaha hur jag än vrider o vänder på det så verkar jag va knullad xD haha, har tänkt att jag ska skylla på att något annat hände, försöka komma på en anledning till hålet som hon inte blir så lack över. haha,

men en sak måste jag fan få berätta som hände igår, det va fan som på film haha.

Hålet täckte jag ju över med en tavla, som från början satt 10 cm ovanför hålet o lite mer till vänster. o jag trode morsan skulle märka att den satt fel.
så igår när jag stog o borsta tänderna, så skulle mamma gå upp för trappan för att gå och sova. och tavlan hänger precis i början av trappan, då hör jag att hon tar 1 steg i trappan och stannar sen. då går jag ut ur toan och ser att hon står och stirrar på tavlan.
jag går fram och ska börja prata med henne för att få bort henne från den. då tar hon tag i tavlan..."nu är jag körd" tänkte jag, så jag gick tillbaka till toaletten och väntade mig ett skrik eller något. Hon kom in på toaletten och började bara prata med mig normalt. Jag täntke "WTF". Men hon hade tydligen lyft på tavlan, hon rättade vell bara till den lite där den hänge haha. satt o garva åt det som idag för det va fan nästan roligt
//TW

2009-01-28 16:40
Haha, hurru du kan ju säga att du gjorde hålet för typ 5år sen. Då flyttade tavlan för att du inte ville få skäll! Det som hände för 5år sen kan morsan knappast lacka mycket på nu :)

2009-01-28 16:41
Kanske överdrev lite men du fattar väl principen. Troligtvis har din moder säkert flytta tavlan några gånger under åren.

2009-01-28 18:43
Såga ut hålet så att det blir fyrkantigt och sen skruva två läktbitar eller liknande på sidorna så det sticker ut i hålet, sen skär du till en gipsbit lika stort som hålet är och skruvar i den.
Shut that mes!

2009-01-28 21:02
LEGALISERA CANNABIS
Moderator

2009-01-28 22:24
Dågge P18

ajo, men...tapeten blir endå ett problem^^ haha
//TW
Moderator

2009-01-28 22:26
slangan

Hamnade på wikipedia när ja klickade på länken. och det verkade inte vara det du ville visa
//TW

2009-01-28 22:51
Man får väll måla om hela skiten. Så lagar man hålet i gipsväggen i alla fall.
Shut that mes!

2009-01-29 03:51
Amar
slipa och måla

shitmannen
hålet kan vara aningen stort, men det finns nät just till för att laga hål som du kan testa använda. slipa, näta, spackla, slipa, tapetsera. Däremot lär det ju synas att du har tapetserat över om ni inte har tapetserat lägenheten jävligt nyligt, så då är du lika körd ändå :)
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-29 03:53
annars kan du testa dågges lösning.. lappa och laga :)
cry me a river!
--> thcrew

2009-01-29 08:52
På fyllan, Hade jag råkat snubbla in i min vägg, en gips vägg också, Blev skit stor spricka typ 1,5 meter upp på väggen, Jag tapetsera över det bara.. Va mogen och ta de med morsan, och säg att du är villig o hjälpa till när ni ska tapetsera om.. säg gärna att de va du själv som gjorde hålet, och skyll inte ifrån dig.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-01-29 12:03
www.flashback.info/showthread.php?t=652996

Länk till http://www.flashback.info/showthread.php?t=652996
LEGALISERA CANNABIS

2009-01-30 04:26
Herr_Berg P21

Om det var mina du syftade på så bor dom vart dom vill sålänge. Det är inte mitt problem.
Chillar med låtsas-mpc'n...
Moderator

2009-01-30 11:16
Hmm....Har beslutsångest över hur jag ska göra...berätta som de va, eller komma vänta och försöka komma på en bättre anledning till hålet, och berätta vid ett bättre tillfälle haha, har funderat på att säga att jag skulle iväg o lana lr nått, så snubblade jag med datorskärmen och den for in i väggen. fast då måste jag lana nån gång också :S hahaha
//TW

2009-01-30 11:44
beatmachine

självfallet
SMÅLAND!
Skivsamlare

2009-01-30 14:45
shit mannen, haha fan vilken soppa du sitter i!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss