Lyxmiddag halva priset
Är det nån som har provat på Melker Andersson-erbjudandet om halva priset på hans krogar måndagar till onsdagar? Blev det himla billigt (förutom på F12 då)? Var det svårt att få bord? Jag tänker tametusan försöka gå på F12, Kungsholmen och Grill åtminstone medan erbjudandet gäller. Pepp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Whoa! Grymt. Jag ska till Grill!
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Eller, det verkar inte gälla på Grill. Fan
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Va? Det gäller väl på alla hans krogar, eller? Grill var ju min favorit-kandidat, F12 verkar vara fullbokat alla jävla måndagar, tisdagar och onsdagar under hela perioden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Folk som har tuffa tider skall ändå kunna äta sig en god lyxmiddag" Nog för att F12-gruppens restauranger går bra.. dock går det skit även för honom under finanskrisen. Fullt pris - halvfullt hus - halva priset - fullt hus. Så pengarna som han "förlorar" på att lägga upp denna rabatt tjänar han genast igen.
k1337oris
Var hittar ni information om det här?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
har bla stått i tidningen och på alltomsthlm alla tider är nog dessvärre uppbokade, hörde folk på tuben i helgen som pratade om de hela så har varit först till kvarn såklart de är ett knep att sälja tomma platser, men vad spelar de för roll? jag hade gärna ätit lyx för halva priset, men tror man är för sent ute nu.
Jag hade inte vågat äta det, råvarorna lär inte vara dem finaste.
civilaren: varför skulle dom inte vara det? då är dom ju nästan värre på måndagarna, eftersom de flesta restauranger får sina leveranser på tisdagar. det är inte som att restaurangen gör skillnad på dem som bokat innan erbjudandet. ett annat tips är sonjas grek, på söndagar kostar alla varmrätter 100 kronor.
fan fan det här hade ju varit perfekt present till syrran.
Nä Grill verkar tyvärr inte ingå i erbjudandet. F12, Le Rouge, Smak och Kungsholmen är de som gäller.
Rätt dumt å kasta ut de på internet, de första du gör hihih.. ska ju va lite personligt ihhih.-
The News called it crack, i called it diet coke..
medoira tror du verkligen dem tänker gå minus så pass mycket under dessa dagar? Det är klart dem köper in billigare råvaror till just dessa dagar, det är halva priset vi snackar om.
civilaren: och bjuda alla som tänkt betala fullt pris på sämre mat?
tror inte en sån restaurang kan tjafsa med kvaliten. derasa rykte är ju det som sätter priserna.
Kräftor kräva dessa drycker
Civilaren: För det första så är det inte säkert att de går minus på halva priset om det är gott om folk. För det andra så lär de ha en rätt grym buffert för att klara av sådana här grejer. För det tredje vore det usel pr att börja sälja dålig mat när man för en kampanj som ska öka ens klientel.
Civiliaren Så hur ser vinstmarginalen på samtliga måltider på dessa restauranter ut? Nu är jag riktigt nyfiken.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag har ingen aning om deras vinstmarginaler, jag spekulerar. Det är ett boksystem om jag förstått det rätt, alltså vet krögaren vem som ska betala fullt pris, eller är det halva för alla?
Hehe fantastisk pr för hans restuaranger, halva priset, halva kvalitén på råvaror. Åh så logiskt :/
HMOR
Josh, vem har sagt att dom går ut med att dom köper in billigare råvaror till dem gäster som betalar hälften?
civilaren: men är det verkligen rimligt att tro att köket ska hålla reda på vilka råvaror de ska använda till vilket bord? och är det vidare rimligt att tro att de gäster som bokat innan prissänkningen ska behöva betala fullt pris? som gäst skulle jag blir rätt sur om jag bokat bord, priset blir nedsatt och jag ändå måste betala fullt pris. faktum är att jag tror att det skulle kunna skada melkers varumärke rätt mkt.
Klart han inte har sämre råvaror nu. För övrigt verkar det helt fullbokat.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ni e roliga.. Betalar man halva priset för asgod mat.. Förhoppningen är ju för melker att kunderna kommer tillbaka o tycker de e värt fullt pris! marknadsföring tror ja d heter!
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
Jo jag har också en svag aning om att det var marknadsföring det hette.. Tänk om det kanske är så?
HMOR
haha dumskallelogiken vann tråden.. misstro är the way to go
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Så køket delas på mitten och ena sidan har hand om fulvarorna och andra handskas med de fina varorna? Nu när jag tänker på det så är det ju helt logiskt...
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Nog för att F12-gruppens restauranger går bra.. dock går det skit även för honom under finanskrisen. Fullt pris - halvfullt hus - halva priset - fullt hus. Så pengarna som han "förlorar" på att lägga upp denna rabatt tjänar han genast igen. var det någon som på allvar trodde att det var välgörenhet han ägnade sig åt? hehe sköna analyser i den här tråden...Civilaren vinner kvällens pris i gränslös idioti.
Vad är det som är svårt, ett kök är väldigt välorganiserat. En gör såser, en annan steker kött. Det är klart dom har koll på sina egna områden. Jag skulle kunna välja ett billigare kött, bara genom att se på det om jag var professionell kock. Om jag får informationen av kyparen vilket bokningsnummer gästen har kan jag helt enkelt välja vilket kött jag ska använda. Förstår inte varför detta är ologiskt? Hursomhelst, gå dit och ät god mat. För ni lär inte känna någon skillnad.
Civilaren Har du jobbar i ett hektiskt køk någon gång? Om svaret är ja så borde du veta att det inte finns en chans i helvetet att en kock kan stå och inspektera køttbitar under de stressigaste timmarna. Sedan undrar jag också hur kyparna ska hålla koll på bokningsnr. Ska førsta hovmästare komma och säga att "nu har 564 anlänt till bord 3" med jämna mellanrum under kvällen? Jag är väldigt intresserad av hur man løser detta praktiskt før om det inte är så svårt som jag tror så har vi ju en lysande affärside på g här.
Vad är det som är svårt, ett kök är väldigt välorganiserat. En gör såser, en annan steker kött. Det är klart dom har koll på sina egna områden. Jag skulle kunna välja ett billigare kött, bara genom att se på det om jag var professionell kock. Om jag får informationen av kyparen vilket bokningsnummer gästen har kan jag helt enkelt välja vilket kött jag ska använda. Ja, ett kök är välorganiserat, och kockarna har koll på sina stationer. Men hur jäkla noggrann man är så skulle jag vilja sluta mig till att det är nästintill omöjligt att begära att kockarna, som redan är sjukt stressade innan, ska hålla reda på vilka råvaror som är billigare än vissa andra, och detta för att vissa gäster betalar fullt pris, medan vissa betalar halva priset.
Det behövs inte ens en sådan här kampanj för att en beställning på en omtyckt restaurang med mycket gäster ska skita sig, det sker så gott som dagligen. Att Melker då skulle lägga ytterligare press och stress på sina kockar genom att begära att dom ska ha dubbla uppsättningar råvaror tycker jag verkar lite långsökt.
Även om jag föreställer mig att personaltätheten per gäst på Melkers ställen är sjukt mycket högre än på de ställen jag har jobbat på, finns det nog inte en chans i världen att köket och matsalen ska ha tid att kommunicera kring vilken typ av gäster som sitter vid vilket bord och vilken typ av mat de därför ska få.
Haha jösses vad folk har problem med löjliga saker. Det är ju en skitbra drive för dom att få fullbokade restauranger, och exakt VAD är det för fel med det?
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Alltså det är inte så att dom får kött fortlöpande under dagensgång, det sköts på morgonen och varför är det svårt att märka kött innan du börjar jobba? Så länge få vet om det så, och inom restaurangbranchen så är det mkt sådant tjaffs. Har hört galna historier av sotare som dessutom får mutor på "varenda" restaurang dom ska rensa.. Bufféställen är tydligen värst, kan tänka mig att lyxställen har högre standard. Men dom ger också bättre mutor.
Civiliaren: ja visst, men som jag sa tidigare, arbetsmiljön i ett kök är stressigt som fan utan att man ska behöva hålla reda på vilket kök som ska till vilket bord och varför. vad detta har med mutor och göra förstår jag inte, men du får gärna upplysa en okunnig.
Civilaren: har du nånsin jobbat inom den branchen du uttalar dig om nu?
www.susei.blogg.se
haha klart dom inte kör annat kött.. möjligen försöker pressa priset med att köpa in lite extra av leverantören osv.. men inte en chans att dom kör olika sorter på sina kött.. dummaste ja någonsin hört..
vafan.. skit i de du!