Amsterdam
någon som vet nått bolag med billig tur och retur resa till amsterdam? helst med hotell/vandrarhem i kittet med men inte nödvändigt. tacksam för svar pz !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Far out man :) 420
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vill du ha billigt skulle jag gissa på att du tjänar på att fixa boende när du väl är där
okej men ingen som vet tur och retur resa för skapligt pris lr ? Far out man :) 420 vet inteva du mena:S :P polaren har vunnit en resa som han ska ta i april så vill gärna hitta nått gött tills dess.
kolla flygvaruhusets hemsida där listar dom ju billigaste alternativ finns många liknande sidor ocskå om du inte skulle inte något där
Ok ska kolla up detta, Tack så mycket !
Simpelt. Du flyger Ryan till Dusseldorf, från den flygplatsen går det bussar till Nijmegen i Holland, en timme eller så får du nog räkna. Från Nijmegen kan man lätt ta sig till Amsterdam på en timme. Voila! Billigt och lite extra tidskrävande. Vad gäller boende så lär väl Amsterdam ha vandrarhem som alla andra hederliga städer.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Ryanair flyger även till Eindhoven(från sthlm iaf) så det blir närmare därifrån. Motorvägen rakt upp och du är där på nolltid!
okej candides alernativ är nog det mest ekonomiska.. men är det inte så jävla gött att det bara ligger med typ 1-1½ timma härifrån med flyg? rekommenderar dig att gå in på www.flygstolen.se.. boka de datum som passar dig.. desto längre tid innan desto billigare.. sen tar du bara taxi till flygplatsen sitter 1 timma på planet.. sen taxi från flygplatsen direkt till hotellet som du hittar på www.hotels.com allt detta exkl. hotell går på MAX 3000:-/person omd u inet har hittat riktigt dåliga/dyra biljetter.. sen hotell varierar men du behöver max betala 1000kr/natten för ett riktigt hotell... inget säger att det är fräscht för dom pengarna men du slipper typ ha med dig egna lakan å skit... finns säkert bättre/billigare boendealternativ men jag gillar att bo relativt fräscht.. se dock till att du får festa och röka (skunk) på rummet... jag rekommenderar att kolla vädret i förväg på typ SMHI's hemsida.. och sen åka en torsdag-måndag weekend om det e första gångne.. annars är det roligt att åka på deras lönehelger fredag-söndag... det är en ganska rolig stad OM vädret är bra och infödingarna har sin lön
Ok, snall som jag ar akte jag till Amsterdam i forrgar for att kolla upp det har at dig. Hotell fanns i massor for 35 euro natten. Da ar det ju inga riktiga hotell utan snarare vandrarhem med egna rum och delad toalett, det funkar. Jag var bara dar over en natt men det verkar vara en grym stad. Jag tyckte val kanske att folk var lite val höga men det ar nog bara för att jag ar gammal.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide: vad kostar det att åka från dusseldorfs flygplats till amsterdam tur å retur på ett ungefär? Och vet någon vad bussen Eindhoven-Amsterdam går på?
Vi kollade på flyg häromdagen. Ryan Air till Düsseldorf alltså candides förslag. 0,4 kr t/r för 2 pers. Även fast inte allt var sådär planerat så kändes det att man kunde lyxa till det och kosta på sig biljetterna trots att det inte var 100% att resan blev av. Antiklimax när det kostade 200kr extra att betala med VISA bara.. Det tillkommer däremot ingen avgift om man betalar med VISA Electron (det här barn-VISA't)
One chapter a day
Jag & Zoney ovan bokade just resa Sthlm Skavsta - Düsseldorf t&r för ~200:-/skalle, planen är att följa candides tips (vilket jag f.ö. tycker att alla borde göra för framgång & lycka i livet) & ta buss till Amsterdam där vi sedan letar upp närmsta skabbätna hostel. 3000:- låter som science fiction i mina öron, eller vart det mat & substanser för en mindre armé inräknat?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Tjenixen!! Åker till A-dam 1sep (jag vet det är om lång tid), detta är ett första förstopp på en jordenruntresa. Nåväl, ska vara där i ca 3nätter och så som jag uppfattat det är det lättast att dra dit och hitta billigt boende på plats, stämmer detta? Sen undrar jag lite vad man kan hitta på i denna stad, ja förutom att röka? Vad kan man hitta på förutom detta? eller samtidigt som detta? Finns det några mysiga ställen, fina platser, coola museéer osv att se på?
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Hur är det att bila ner? Går ju att göra många mysiga stopp så som Malmö, Köpenhamn, Tyskland osv. Någon som har erfarenhet? Skulle man tjäna på att bila ner istället för flyget? Funderar även i övrigt att köra en rikgit budget resa. Finns det campingmöjligheter? Tält+patytält är ju faktiskt riktigt mysigt! :)
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!
Skivsamlare
2009-03-10 12:21
Lama: Ja det finns åtminstone 3 campingar i Amsterdam. Den vi bodde på var som en liten by med tält nästan och hade även småstugor för de som ville ha det lite mer luxuöst. Det låg rätt nära stadskärnan, det gick bussar dit (på natten också). Angående tjäna pengar så kan man ju lifta ner. Det gjorde vi, till barcelona. stannade i köpenhamn, amsterdam, brugges, haag, montpellier och på några bensinstationer och övernattade i tält på fält.
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...
ngn som har tips på de där 35 euro "hotellen" låter underbart i mina öron. men har inget psyke. eller lust.eller ork. att leta på plats. vill bo på hostel men med eget rum. delat badrum är jag mkt van med, men inte sovsalar... :-/
Peppis F26 Det är inte jättsvårt att leta på plats, vi körde bara in där i Amsterdam, parkerade och gick i kanske 5 minuter till vi hittade ett hostel som tog typ 35euro natten för ett dubbelrum.
yes. men nej tack. inte min grej alls. ingen lust att oroa mig för sådant o släpa runt väskor efter att varit neddrogad på planet (är livrädd för att flyga). så no. men som sagt tar gärna emot tips med konkreta namn.
Jag har kvittot liggandes i en jacka hemma, ska kolla upp det senare.
cool. tackar för det. har hittat en massa hostels med privata rum när jag sökte på ngn länk som tipsades här i tråden, men vet ju inte om de e bra så att säga.