I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Basiron, bra eller dåligt?

Övrigt - Blandat

2009-02-08 19:32

Basiron, bra eller dåligt?

Tjaa!

Jag hade en "acne-attack" på axlarna för ett par månader sen. Just nu så är det mest röda ärr, som är kvar av finnarna. Men jag får även ett par finnar nu med, kanske 4-5 st i veckan. Detta gör ju att nya ärr kanske bildas. Så jag tänkte använda Basiron. Vad jag undrar nu är, om det funkar. Och om det funkar, håller den endast bort finnarna så länge som jag använder basiron eller hur fungerar det? Och kan det möjligtvis förvärra mina utslag så att de blir fler när ja slutar använda basiron?

OBS! - Om du läser detta sitter du för länge på whoa! - OBS!
Rappare

2009-02-08 19:39
Har ingen aning om huruvida Basiron funkar eller inte, men jag testade Tea Tree Oil från Bodyshop och det verkade funka svinbra.

2009-02-08 19:47
Barison är helt fantastiskt. det är det enda som hjälpt mina kamper när dom jävlarna kommer fram. har det just nu på hakan faktiskt.. så fort man känner att det är påväg ska man smörja. akta mörka textiler dock, blir fläckigt..
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2009-02-09 16:46
Testa att skrubba varje dag när du duschar med en duschborste och smörj in med fuktgörande kräm efteråt. Med risk för att låta som en jävla dermatolog men fukttgörande är A och O.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Producent

2009-02-09 16:54
Jag kör med VICHY ansiktstvätt från apoteket samt Duac gel och Tetralysal
De två sistnämnda är receptbelagda

Funkar bra tycker jag, ser resultat!

Basiron har jag provat och ger inte mkt för nej

2009-02-09 18:56
Bra att jag hitta denna tråden. Hade tänkt inskaffa Basiron.
Men sitter och undrar... Vad är det man behöver köpa för att få bort röda fläckar i ansiktet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-09 20:27
xlnt

Är inte Vichy okristligt dyrt? Men det kanske är värt det?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Producent

2009-02-09 20:51
MadMonk F19
Tycker också det är dyrt, men efter att ha provat ett tag så kunde jag faktiskt se resultat
smakar det så kostar det :)
Funkar som sagt riktigt bra för mig.

2009-02-09 20:57
Jag har haft acne i hela mitt liv och testat alla medeciner och krämer förutom roaccutan.
Basiron är okej, fråga om den med lite högre % så tar dom fram den, mycket mer effektiv vare sig du har lite eller stora problem.

Det viktigaste är som sagt dock att återfukta och inte låta huden bli torr, för då producerar den sitt egna återfuktande medel (simpelt förklarat) och gör så att du får fet/finning hy.
work some magic

2009-02-12 15:40
Vinäger är nöten säger jag som en bump
Länk till http://www.acne.org/vinegar-as-a-topical-reviews/30/page1.html
Shalala guldbra
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-02-12 16:11
Basiron är skit bra, men använder du det för ofta kommer det att sluta vara effektivt. Ju oftare du använder det desto sämre effekt..

Spräck bara inte finnarna där om du ska lägga på basiron/inte vill ha fula märken.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-02-12 17:43
Kör på basiron, men om du har lätt o få ärr kanske du har känslig hud?? Kolla med dermatolog.
Men försök även på skrubba kroppen nångång i veckan för att bli av med keratinet som täpper till porerna, i förebyggande syfte :)

The sky always had little fluffy clouds..