I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp, jag är en tjockis.

Övrigt - Blandat

   

2009-02-09 03:06

Hjälp, jag är en tjockis.

De senaste tre åren har jag gått upp ganska mycket i vikt, det är nu dags att göra något år det!
Innan dessa tre år jobbade jag lagom aktivt med kroppen på ett fabriksjobb och styrketränade fyra till fem dagar i veckan.
Då vägde jag ca 85kg fördelat på 187cm.

Nu sitter jag på ett fucking kontor hela dagarna och har inga fysiska aktiviteter alls på fritiden.
Jag är av naturen en ganska stor person, med det menar jag att jag inte ser "fet" ut när jag är överviktig, kort och gott "stor".
Om folk börjar tala om sin vikt, vilket är ganska vanligt i dagens samhälle, brukar jag säga att jag väger 100kg, det vanligaste svaret brukar vara i stil med "oh jävlar, det kunde man fan inte tro", följt av lite cred till mitt tre siffrors belopp, med glimten i ögat.
Sanningen är dock att jag väger 115 deprimerande kilon.
Anledningen till att jag inte tränar längre är för att jag har en skada i vänsterarmen vilket gör att den inte klarar av för tung belastning, det leder till en typ av styrketräning jag inte tycker är rolig, jag lade därför av helt.

Nu är jag på en punkt där jag inte längre kan köpa tröjor, t-shirts, skjortor osv i XL och jag börjar bli seriöst less på detta, det är snudd på att göra mig deprimerad på riktigt.
Jag äter "normal" kost, inte massa snabbmat och godis, max en pizza i månaden, men jag har ganska lätt för att gå upp i vikt.

Har funderat på olika saker som skulle kunna lösa mitt problem, eller hjälpa det, en av sakerna är att cykla till jobbet.
Den enda jag känner som är involverad i någon form av sport, spelar badminton, problemet att spela med honom är att han är otroligt duktig och har ett extremt tävlings sinne, det slutar helt enkelt i att jag blir förbannad på honom för att han är respektlös när han alltid försöker vinna med så mycket poäng han bara kan =)

Känns inte som att man i 27 års ålder utan någon större erfarenhet än av normal grundskole skit, kan knata in hos en fotbolls klubb, basket lag, hockey team osv och säga att man vill börja spela för att gå ner 20-30kg.
Jag har en del ideér själv och det behöver absolut inte vara en sport, helst något man kan göra på egen hand, men skulle hemskt gärna höra vad andra tycker man borde göra.

Köra strikt diet och springa X antal km om dagen är inte ett alternativ eftersom det inte motiverar mig.

Rock out with your cock out!