I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ångest/oro - ta sig vidare

Övrigt - Blandat

   

2009-02-10 17:01

ångest/oro - ta sig vidare

Egentligen är det fel tidpunkt att skriva det här på, för just i detta nu så kan jag inte riktigt beskriva vad jag känner. Men jag måste skriva av mig lite..

Det håller på att gå åt skogen med min flickvän som jag har haft sedan 3 år tillbaka, ingen av oss vet om vi är kär längre, men för mig spelar det ingen roll, hon är en sån trygghet för mig att jag värderar det högre, detta nämner jag såklart inte för henne.

Just nu ska vi inte ses på en vecka, förens på alla hjärtans dag. Det var jag som föreslog det, för att jag var på så bra humör just den stunden, och jag va med henne.


Om jag ska vara riktigt ärlig med mig själv, så vet jag att vi går mot ett slut i vårt förhållande, till 98% säkerhet. Det känns som att jag personligen vattnar ut det till sissta droppen, jag vill inte mista henne.

Just nu har jag inget jobb, är sjukskriven sen ett år tillbaka pga ångest och deppression, äter även medecin samt går och pratar.

För att spara en lång beskrivning så kan man säga det såhär; Jag lever genom henne.
Allt jag ser fram emot har med min flickvän att göra.

Det skulle bli så extremt tomt utan henne vid min sida, så jag försöker så gott jag kan för att förbereda mig.

Jag blir orolig och får ångest när jag inte har pratat med henne på ett par timmar, jag ringer gärna och bara kollar läget om hon är glad mot mig, det ger mig en sån energi boost till att orka göra saker när jag inte är med henne.

Nu är det bara stelt och stramt, känns som att jag ringer för mycket, fast jag vill bara "kolla läget" för att jag mår så dåligt. Jag önskar att hon tog mer initsiativ och kontakta mig, eller la till en extra smiley i hennes sms, det betyder så mycket för mig.

Jag vill ringa henne nu, men sisst vi prata sa jag i slutet att hon kunde ringa mig lite senare, men jag tycker att lite senare är nu.. Jag känner mig helt förlamad när min "flickväns energi boost" börjar ta slut och måste fyllas på.

Jag vankar fram och tillbaka i min lägenhet och vet inte vad jag ska ta mig till, börjar fundera och spekulera och granska varenda sms och tidpunkt jag har haft kontakt med henne.

Jag kan inte koppla av, så länge det inte var nyss jag pratade med henne helt enkelt.


Jag vet inte vad jag vill med denna tråd, vet inte bara vad jag ska ta mig till när det väl tar slut. Jag brukar själv ge tips & råd som att tiden läker alla sår, vilket jag vet..
Men jag blir osäker när det gäller mig själv..

Hur ska jag hantera situationen när det tar slut?
Hon har vart med och inhandlat varenda pryl i min lägenhet, ALLT påminner om henne. Jag vill inte äns gå in på det, det är för stort för att äns tänka tanken på.. Men jag måste göra mig redo.

Som ni alla vet så finns det tusen oro's oment om/när det tar slut med äns partner. Hur ska jag reagera om hon räffar någon annan, hur kommer det kännas, vad ska jag ta mig till?
Kommer jag klara av att ha kvar henne på MSN, facebook osv, jag kommer att snoka och vara på hel spänn hela tiden...

Jag hoppas att något/någon/någonting ramlar ner från skyn och hjälper mig.

Tack för ni lyssnade.

(Inlägget ändrat av JP 2009-02-10 18:54:49)

jajjamensan