I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Öppna en webshop ?

Övrigt - Blandat

2009-02-23 17:43

Öppna en webshop ?

Jag har under en lång tid tänkt att försöka registrera ett företag och importera kläder från utlandet för att sälja i en webshop inom sverige.

Jag har redan flera tusen mail adresser till ungdomar runt om i sverige som jag samlat på mig som jag ska använda för att göra reklam för shopen.

Och jag har en del kontakter på ett flertal stora sidor där ungdomar hänger, där jag sen kan fixa annonsplats på.

Men hur fan ska man komma igång ?

Det är klart att ingen affär vill dela med sig av sina leverantörer, så hur får man tag på billiga leverantörer som man kan göra affärer med ?

Tips och ideér någon ?

jeba jeba !

2009-02-23 18:29
Hittills så har du alltså en dröm och en uppkoppling? :)

Registrera ett namn hos PRV, regga ett domännamn hos någon registrator, regga ett webhotell hos någon leverantör, installera programvara på servern, designa siten, gör reklamm.
Någonstans mellan reggningen av domännamnet och webhotellet så bör du ha fixat så att du har en produkt att sälja. Det går alltid att hitta leverantörslistor via nätet - gör en sökning och jämför vilka som verkar ha bäst villkor.
Beroende av vad det är du ska sälja kan du kontakta producentföretaget direkt och be dem om en lista på leverantörer eller om de kan leverera direkt (det senare är dock tveksamt om du bara ska ha en webshop utan ett större lager).

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-02-23 20:14
i sverige:

Länk till http://www.grossist.se/

från utlandet:

Länk till http://www.alibaba.com/

domeänamnet reggar du på:

Länk till http://www.one.com/sv/

jag använder one.är väldigt nöjd med deras service,priser och support.

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-02-23 20:14
sorry för stavning
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Redaktionen

2009-02-23 23:29
mabande, vill du bli min farfar?
namaste

2009-02-24 12:30
Har snört ett meddelande igenom cyberspace
..!.._{-,..,-}_..!..

2009-02-24 15:30
Snarare får du registrera dig hos "Företagsregistrering" (Skatteverket/Bolagsverket.) och sedan får du välja bolagsform. Sök tillstånd hos tullverket om du skall importera utanför EU.
Du måste även ha "certificate of origin for customs" eller dylikt från företaget ifråga.

Produkter finner du som ovan nämnt på t.ex. alibaba/dhgate/ebay (maila de lite större säljarna.)/varifrån du nu vill importera.
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-02-24 17:50
Infinitiv - Ja, det utgick jag från att han hade koll på eftersom han fskrev att han funderat på att regga sig. PRV-reggen är ju för de lite mer fancy grejerna :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-02-24 23:33
tack som fan för tipsen !!!!
jeba jeba !