I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska mina skattepengar betala Victorias bröllop?

Övrigt - Blandat

2009-02-26 15:55

Ska mina skattepengar betala Victorias bröllop?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4507483.ab

"Allianspartierna är beredda att skjuta till extra pengar i form av ökade anslag till kungahuset. "

skulle inte tro de va! Dom får fanimig punga ut själv för sitt egna bröllop..
tvekar på att victoria skulle betala mitt...
Dom får nog med pengar för att rulla med tummarna i sitt slott och hjälpa folk med andras pengar..

Sverige lider av en finanskris och en hel del andra kriser.. Är det då läge att sponsra Victorias bröllop? Är det någonsin läge för det?

r-.-a

2009-02-26 16:01
Monarki är det sämsta som finns!!!

Jag behöver inte ha några som representerar Sverige.
Och det är inte " fint " att ha en kung och drottning! Avskaffa skitet!!
Kostar fan en massa pengar bara! Ha en president istället,
då har ju alla människor samma chans att bli det!
Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 16:05
haha vilka idioter, då får dom fan ha festen på plattan så varenda jävel kan komma o kröka låss royal style
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-26 16:25
Är nog ingen slump att de väljer att förlova och gifta sig när vi har en borgerlig regering.

2009-02-26 16:28
Serri om dom gifter sig för skattpengar så tycker ja vi ska paja börloppet..
Weding-Crasher :D
Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 16:36
samtidigt förväntas bröllopet dra in en massa pengar också.

Kan man läsa om här

2009-02-26 16:38
Ja det blir nog plus i kassan för Sverige i och med det här bröllopet. Så ni behöver inte sitta hemma och gnissla tänder av ilska pojkar och flickor.

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-26 16:40
Det är klart att bröllopet kommer dra in mer pengar än va det kostar..

Så sluta säga massa korkade grejer nu.

2009-02-26 16:40
vill man konspirera vidare kan man ju fråga sig om inte hela bröllopet är ett sätt att lyfta sverige ur den ekonomiska krisen.

2009-02-26 16:45
Spelar väl ingen roll om dom drar in mer än vad dom blir av med?
Det är väl inte staten som får inkomsterna?

Sen så är det fel, oavsett vinst lr inte!

" Vägra betala Victorisa brölopp" @ Facebook
Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 16:45
oavsett om det är en vinst eller inte för sveriges ekonomi kan man ju ändå diskutera vilka som borde bekosta kalaset...

2009-02-26 16:54
det är hårda tider även för kungafamiljen i dessa dagar, såg knugen nere på lidl häromdagen, han köpte 3 fruktsallad på burk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-26 17:04
jag kan vara med och sponsra om dom hyr in en elviskopia
 Awaiting Beheadment and Mutilation
Skivsamlare

2009-02-26 17:19
Ja till monarkin, nej till apanaget?

Borde dom inte kunna privatisera skiten och fakturera sina bandklippningar istället
fair enough..

2009-02-26 17:55
Niito, Priyan:

Håller med!

Ska dom bekosta victorias brøllop borde dom tamigfan bekosta zlatans också...
Han ær 1000 ggr større "stjærna" æn dessa två..
r-.-a

2009-02-26 18:13
ord up!
Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 18:20
Men alla håller inte med om att bröllopet blir ett ekonomiskt lyft.
–?Rent nonsens, effekterna blir i bästa fall marginella, säger TCO:s tf chefsekonom Roland Spånt till TCO-tidningen.

Han pekar på att besökare från landsorten kanske flyttar sitt Stockholmsbesök till de här dagarna och bor hos bekanta vilket gör att antalet besökare minskar resten av året. Om det skulle regna under högtidligheterna kan det också skrämma bort utländska besökare framöver, menar Roland Spånt.

Saxat från ovanämnda artikeln
och vem fan är du?

2009-02-26 18:24
Den enda som verkligen tjänar på bröllopet är Daniel själv, han får sitt bröllop betalt av svenska folket och hans gym lär locka ännu fler schtekare som vill lyfta guld.

10 Ingvar Kamprad poäng till Danne..
och vem fan är du?

2009-02-26 18:51
Jag vill även att dina skattepengar ska betala mina högskolestudier, så fortsätt knega på i samma anda! Tack på förhand.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2009-02-26 18:57
Är det verkligen så att skatte pengar går till deras bröllop?
Det är sjukt, är det inte mannen som brukar ta hand om det?
Vilken fiiis hon har skaffat, Ska han bli Prins? Shiet ska nog flytta.. Sverige går under!!!
Jag har ingen personlighet

2009-02-26 19:48
haha vilka idioter, då får dom fan ha festen på plattan så varenda jävel kan komma o kröka låss royal style /päronpung

Helt rätt!! Ska vi pröjsa ska vi fan vara med och röja! Sen om det blir på plattan, slottet eller Drottningholm spelar ingen roll för mig. Fyfan vilket röj det ska bli! Redan laddad, även fast jag förmodligen aldrig kommer få en inbjudan.

2009-02-26 19:49
haha reagerar ni över deras bröllopp helt plötsligt..
allt dom där människorna gör varje dag bekostas på skatten..
RATED R!
Producent

2009-02-26 20:05
vem fan bryr sig om dom? Victoria ser fan ut som en jättebebis. uscha

2009-02-26 20:07
Hur stort jävla bröllop kommer de egentligen ha?
Enligt dn länken så förväntas bröllopet dra in t.ex. 200mille till Hotell o restaurangranchen?
Att gästerna gör av me 30mille osv?

Är de bara jag eller får jag alla de summorna på länken till att bli 3,5(+30miljoner)miljarder?
Ska de vara i 5dagar?
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-02-26 20:18
Teddybjörn: Sant. Men det kanske är dax att ta upp diskussion kring den svenska monarkins vara eller inte vara. Ett sånt här tillfälle blir som en tankeställare för folket.

2009-02-26 20:19
Aldrig fattat mig på dom som vill ha Monarki!

Highfive anyone, anyone?

2009-02-26 20:24
Monarki ær soft ifall vi skulle haft en grym kejsare som slogs før vårat land.. helst samurai!

men en grå trist kunafamilj som sitter och flexar sina underbett och gømmer sig i kriserna.., nej tack!
r-.-a

2009-02-26 20:27
alltså seriöst är jag mer intresserad att läsa om dyngbaggarnas parningsakter än den här eviga dokusåpan! hoppas nån hänger upp victoria i en basketkorg med den där jävla hakan snart..
45 clash är fett underskattat

2009-02-26 20:37
capkillah stödjer dig till fullo :) känns bara som en självklarhet att monarkin inte fyller någon som helst (vettig) funktion för sverige. och att hela den organisationen påkostas av oss är enbart fånigt.

men men... gamla societetskärringar ser väl mig som en urinfläck som borde tvättas bort!
RATED R!

2009-02-27 00:53
choppaBanton ahhahahhahh håller med
r-.-a

2009-02-27 00:57
Det är sjukt, är det inte mannen som brukar ta hand om det?

Enligt gammal tradition ska brudens far stå för bröllopet..

Förövrigt sjukt att sånt där ska finanseras statligt.. skulle vara kul att få titta på allting onödigt skit som staten betalar, jag skulle säkert kunna trolla fram x antal miljarder extra...
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-02-27 01:17
eller hur.. kungen ska fan stå för festen!

Men... Vart får han pengarna ifrån då? jomen det har jag svaret på... OSS! =(
r-.-a

2009-02-27 05:15
Om våran fula prinsessa lyckas hitta sig en man som är villig att gifta sig med "henne" så tycker jag att det är helt okej att vara med att casha hennes bröllop. Det var en högoddsare att detta någonsin skulle inträffat. Men jag undrar när Kalle kommer ut ur garderoben..

2009-02-27 07:17
LeifLoket
Vad pratar du egentligen om?
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-02-27 09:29
palla betala skatt
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Poet

2009-02-27 11:53
privatisera skiten som sagt...
skulle tippa på att det är det enda offentligt finansierade jag kan komma på som jag tror hade varit bättre att hålla privat.

Höjda anslag till kungahuset för detta? det är piiiinsamt att dom ens ber om mer pengar!

Värsta jag läste var att Kungen sagt till Daniel att om han ville gifta sig med viktoria skulle han sluta jobba. Man skulle inte tjäna pengar på sin kungliga status! Man ska bara få ta del av Sveriges största socialbidrag! köss mig i arslet! Det är väl bättre att han jobbar! låt hans jävla gym finansiera kungahuset! nu har dom ju äntligen fått in någon i familjen som faktiskt jobbar för sitt leverbröd! även om han är VD... och egentligen lever på sina anställdas arbete...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-02-27 12:32
Negative: Han pratar om Karl-Philip.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-02-27 12:32
även om han är VD... och egentligen lever på sina anställdas arbete...

Så du menar att det är fel att han har anställda som jobbar åt honom och får betalt för det när han själv har startat och gjort skiten till vad det är idag?
Ruff rugged bäver

2009-02-27 13:14
är det inte dags att styra upp ett reclaim the wedding, sätt på er era bästa kravallkostymer eller mayhemklänning belton burken i innerfickan/handväskan slangbellan i handen, sen är det bara att röjja...dubstep i basarna banderoller i royalrött. Glöm inte att sätta på ljudet på mobilerna.

vilka är med mig?
FREE Ayatolla.
Poet

2009-02-27 15:37
bäver_

Så du menar att det är fel att han har anställda som jobbar åt honom och får betalt för det när han själv har startat och gjort skiten till vad det är idag?

Jag menar att det han lever på är någon annans arbete. Vilket i sig inte behöver vara fel om man nu annamar den sortens klassamhälle. Där vissa lever på andras arbete, men i förlägningen är det ju precis vad kungafamiljen gör, dock bara i en större och tydligare skala.

Helt klart hellre en VD som åtminstonde har en antsällning i någon form som finaniserar kungahusets leverne, än att skattebetalarna gör det.
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-02-27 18:03
Regeringen älskar att dra in varenda skatetkrona som kan tänkas gå till fattiga, men när miljonärerna på slottet ska festa finns det tydligen pengar att ge bort. Vidriga jävla as.

Och den här iden om att "Sverige kommer tjäna pengar på det här" är ju också så jävla mycket bullshit. Att Grand Hotell bokar upp lite rum och att det säljs lite krimskrams i gamla stans gränder gör ju knappast mig rikare, jag äger inga lyxhotell.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-02-27 22:42
Vad är de ens för människor som vill se bröllopet? Jag förstår verkligen inte varför man skulle åka till Stockholm för att kolla på det utifrån (antar att man INTE får komma in).
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-02-27 23:32
I övrigt hatar jag personer som kanaliserar sina åsikter genom att gå med i en facebook-grupp, förra veckan var det dun, är det Viktorias bröllop.
 DIF!

2009-02-28 20:31
bob, fram med några bättre förslag då
r-.-a

2009-02-28 21:19
Häng dom högt?
 DIF!

2009-03-01 00:15
hahaha

häng dem :)

allvarligt läste någon Cronemans "kalle anka sändning" i DN Kultur och Nöje häromdan

..."Först säger han att Kronprinsessan Victorias förlovning ”naturligtvis” (?) glädjer hela det svenska folket. Det retar mig, uppriktigt sagt, som fan. Men sedan något betydligt värre. Han säger nu att detta är ett ”ljus i det här mörkret som vi upplevt med finanskris och med bilindustrin som går på knäna och alla som blir utan jobb.”

Precis Anders. Det förvånar mig att ni på Rapport inte hade en direktlänk till de jublande Saab-anställda i Trollhättan eller i Linköping. Vilken enorm lättnad de måste ha känt. Först detta fruktansvärda med att bli av med jobbet, oro för de tre barnen, för huslånen och billånet och sommarstugan och hela jävla skiten: Allt försvann plötsligt, denna lilla futtiga fattiga oro för något så trivialt som ett jobb på löpande bandet på Saab. Vem orkar egentligen bry sig? Det viktigaste just nu är väl ändå att Victoria och Daniel äntligen får förlova sig, gifta sig och skaffa barn? Nu säger de förresten i tv att bröllopet kostar 20–30 miljoner. Dom pengarna hade ju ändå inte hjälpt Saab!"...

hahaha asså jublande saab-anställda hahahahah

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/johan-croneman-kalle-anka-sandning-fran-slottsbacken-1.809569

2009-03-01 02:00
det är hårda tider även för kungafamiljen i dessa dagar, såg knugen nere på lidl häromdagen, han köpte 3 fruktsallad på burk.
word sen snodde han en icakasse också

2009-03-01 09:58
Var inte så bittra. Vem fan bryr sig om att Victoria gifter sig, vi firar väl att C.G ska bli svärfar?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2009-03-01 12:34
Ja till monarkin, nej till apanaget?

Borde dom inte kunna privatisera skiten och fakturera sina bandklippningar istället

det måste ju högern vara för! skit bra ide!

är det inte dags att styra upp ett reclaim the wedding, sätt på er era bästa kravallkostymer eller mayhemklänning belton burken i innerfickan/handväskan slangbellan i handen, sen är det bara att röjja...dubstep i basarna banderoller i royalrött. Glöm inte att sätta på ljudet på mobilerna.

vilka är med mig?

Jag sätter på ljudet på mobilen på en gång! haha

//Yde - ......
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-03-01 13:20
Ingen som reflekterar över att dom förmodligen drar in mer pengar än vad dom gör av med?

2009-03-01 14:24
I övrigt hatar jag personer som kanaliserar sina åsikter genom att gå med i en facebook-grupp, förra veckan var det dun, är det Viktorias bröllop.

håller med dig till fullo där.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma