I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Enkla recept med Köttfärs :)

Övrigt - Blandat

2009-03-05 23:34

Enkla recept med Köttfärs :)

Yo!

Har en väldans massa köttfärs men jag har tröttnat på köttfärssås -.-

så kom med lite tips på annat man kan göra :) (köttbullar,biffars osv. kan vi skippa)

jag är lat så det ska vara enkelt!

Get Random!

2009-03-05 23:38
hamburgare:
vitpeppar
salt
köttfärs

mina specialbiffar
vitpeppar
salt
en halv riven lök
1 msk fransk senap
250 gram köttfärs
2 msk ströbröd
0,5 dl mjölk

2009-03-05 23:42
stek lite köttfärs och blanda det med potatismos
HOJTA PÅ DIN HUMMER

2009-03-05 23:53
medorias tips var nice.

Alternativt kan du göra nachotalrik:
ingredienser:
nachochips
köttfärs
ost riven/skivor
gräddfil
salsasås
grönsallad (alternativt)
kryddor

lägg ut nachosen på en tallrig så de bildar ett slags botten, lägg på ostskivor / riven ost, på med färdigstekt köttfärs, ost ovanpå, in i mikrovågsugnen i 1-2 minuter på max effekt, plocka ut, lägg på grönsallad som du strimlat, lägg på gräddfil och salsasås, krydda efter eget smak.

Tar inte lång tid och fixa heller. Som att vara på Taco Bell typ.

Alternativt:
Lasagne - lasagneplattor och ost. Sök på whoa, finns lite trådar med riktigt bra tips.
Tortillas/tacos - typ som nachotalrik men du läger alla ingredienser i en tortillawrap eller en tacoskal och nom nom nom.
Pizza - med kättfärsbotten, släng på random grönsaker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 00:30
gah, orkar inte skära grönsaker och så -.-
får väl få tummen ur röven och göra lite tacos eller så :)

lasagne , är det inte någon konstig ostsås till den skiten? .. var det när jag googlade recept "/

ska testa burgarna också :)
tips på att äta till det?
Get Random!

2009-03-06 00:36
ska testa burgarna också :)
tips på att äta till det?

Ja, vad har man på en hamburgare? :P
Vi är överallt!

2009-03-06 00:53
nej fan gör biffar med fetaost och Jalapenos i
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-06 01:06
KinG-PhiL
Well tacos kan man köra på utan grönsallad till så man slipper ha med grönsaker o göra.

Angående lasagnen så är det ju mest basic med lasagneplatta, ost, kött, ost, platta, ost osv. riven ost brukar vara the shit.

Till burgare, jadu, pommes? Hamburgarbröd alternativt "rost"bröd, sådan fyrkantig sak, men helst också där ju grönsaker emellan, tomatskiva, rå lökskiva, lite strimlad sallad, något såsstackare osv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 01:09
chili con carne för fan! bara blanda ihop det med lite vita bönor, chilisås, lök, paprika och annat kul
njut

2009-03-06 01:20
Funderade på om hamburgarna håller ihop utan ägg? Gör man dem tunna då, så att de inte går sönder? Några tips?

Tacopaj! Pajskal men smör och mjöl.liten vatten någon matsked.... Sen ha i en massa tacokrydda i fyllningen och mozzarella på toppen... och en massa chilli. Om man kryddar riktigt starkt så blir det en annna grej men all köttfärs, köttfärsåsen blir lite roligare ..
true love is so rare, but don`t u worry i`m going no were//MRS MONDAY

2009-03-06 01:51
ninni_piff F21
jag är inte säker men jag tror att man kan använde ströbröd istället
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-06 02:12
bifftartar gettho style

ta fryst köttfärs
tina i micron
ät
FREE Ayatolla.

2009-03-06 02:23
köttfärs
äggulor
worchestershiresås
ketshup
rödlök
salt
peppar

= wops, där har du en feting god hamburgare!
be the change

2009-03-06 02:30
dijon senap oxå..
be the change

2009-03-06 04:10
fan va najs, en av mina favorit trådar! älskar köttfärs fan yey!

själv gör ja tacos rätt ofta, elr steker köttfärsen med champinjoner, kryddor & vitlök, slänger creme fresh + lite mjölk i pannan så d blir såsigt + lite mer kryddor - kokar pasta till. mmm

2009-03-06 04:29
Creme Freiche Paprika & Chili
Bacon eller Köttfärs eller båda.
Pasta...

stek köttfärsen/bacon(en) och när det är klart har du i creme freichen och rör ihop det hela serru, sen så äter du, asgott :)

2009-03-06 07:53
nice nice ! :)

finns massor gott nu ju!

köttfärs pajen och de olika sorters burgarna blir det till att testa! :)
Get Random!

2009-03-06 08:06
sloppy joes.
=köttfärssås på bröd.

chilifries-
=köttfärssås på pommes

grekiska biffar.
=köttfärs med lite valfriakryddor och feta ost i mitten

meatloaf

tacopaj

köttfärs o potatispaj...

finns så mkt...

2009-03-06 09:25
MEN! Köttbullar era nötter!

grädde
lök
ströbröd
2 ägg

sen riktigt potatismos till. Så sjukt gott
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-03-06 09:43
typ köttbullar/pannbiffar men jag kallar dem för kokletas :)

Köttfärs
Lök
Vitlök
Jalapeños
Oliver (gröna)
Paprika
Salt, svartpeppar, cayannepeppar, kinasalt ja, eller vad du nu har hemma =)
Ägg+ev lite ströbröd (för o blanda ihop så det inte faller ihop)

Blanda och forma till valfritt, värm stekpanna och stek...
Voila! Gott till hemmagjord potatismos med typ hemmatrixad grädd/brunsås blandning =)

Funkar som köttfärslimpa också med ost i mitten. In i ugnen och efter ett tag lägga på tomatskivor med ost ovanpå om man känner för det!

2009-03-06 10:11
grädde och lite olja/smör i köttbullarna har ingen dött av.
SMÅLAND!

2009-03-06 10:30
Råbiff

recept:

rå nötfärs i en liten hög

lyx:

servera med rå lök
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-03-06 11:22
hamburgerreceptet är taget från min hemkunskapsbok och tro det eller ej men dom håller ihop utan ägg. man bearbetar dock köttfärsen väldigt hårt.

2009-03-06 14:07
och så ska det vara i lite vatten också.

2009-03-06 15:24
Steka ihop potatis, gul lök, köttfärs paprika och valfria kryddor är rätt nice.
One chapter a day

2009-03-06 17:25
tacopaj är fett värt
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-03-06 17:31
Koka makaroner, stek köttfärsen. Skär purjolök. Skaffa majs. (aaahahaha, jag råka helt ärligt skriva bajs först). Och paprika. Tomat kanske, om du gillar't?

Seeen, ha i allt i en ugnssäker form. Blanda runt. Ha i cremé fraish (hur fan stavas det) plus kryddor du gillar. Blanda ännu mer. Ha på ooost. Ställ in i ugnen tills osten ser färdigsmält ut. KLAAART!!

2009-03-06 17:58
Chili con carne...

1. Bryn hackad lök (1 stor).
2. Bryn köttfärs (400-600g).
3. Blanda ihop i en gryta, häll på kryddor (oregano, salt, peppar, ev chilipulver).
4. hacka chili efter eget omdöme. ev vitlök också. släng ner i grytan.
5. häll på krossade tomater (1 burk) och tomatpure.
6. kött/grönsakbuljong.
7. provsmaka.
8. krydda mer och låt koka på halvfart tills ni reducerat ev väska från tomaterna.
9. när smak/konsistens är bra, tillsätt vita bönor (1-2 burkar) och värm upp det (koka inte sönder bönorna!).
10. ÄT.

Vill man dryga ut det så koka upp vitt ris till. Är en perfekt matlåde-rätt som är minst lika god kall (smakar starkare då) och går att göra i stora satser.

*grön/röd paprika eller t.om morötter går också att slänga i om man vill ha mer mat billigt.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-03-06 21:12
dundermannen P13, det ska vara ett rått ägg på med. Fyfan vad vidrigt....
SMÅLAND!

2009-03-06 22:38
tack så mycket för alla svar! :)

-Nisse-
gjorde något liknande fast med ris istället för makaroner och så hade jag i osten direkt.. samt att jag skvätte i lite mjölk och krossade tomater :) blev jättegott faktiskt :)

taco/köttfärspaj blir väl nästa grej! :)
Get Random!

2009-03-07 03:48
Herr_Berg P21 inte ett helt ägg, bara gulan..

2009-03-07 06:14
Du har glömt rödbeta samt kapris
be the change

2009-04-25 01:37
lottorna på julskyltningen förr flotyrstekte parisare men det går lika bra att göra så här:

köttfärs
inlagda rödbetor hacka
inlagd ättiksgurka hacka
kapris
ägg

skvätt mjölk och ströbröd ev?

slafsa ihop

gör till biffar

stek

stek bröd

servera parisare

2009-04-25 02:56
shephard's pie
köttfärssås med rivna morötter och sen potatismos över det i en ugnsform. Lägg ost över moset och sen in i ugnen!

Så sjukt jävla gott

2009-04-25 09:23
enchiladas

easy as hell egentligen! ja brukar köra på att bryna köttfärs tillsammans med typ lök, paprika, majs, champinjoner o d som finns hemma (oftast inget utom d ja skrivit) i en stekpanna, sen i med lite creme fraiche eller nån sån här färdigsmaksatt creme fraiche tills d blir krämigt. in med allt i ett par tortillabröd, strö på ost och in i ugnen tills d ser nice ut och voíla, en maträtt ja fått från ICA's hemsida (nästan)

annars smakar ju shepard's pie röv, men smaken e väl som baken (no pun intended)
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-04-25 14:57
Moussaka.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-04-25 15:47
brainstorm

ska det inte vara gröna ärtor i shephards pie också?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-04-25 15:54
Doktor_Humor P21

Jo, Och inte bara det. men blir en shepherd pie endå, fast.. svensk :P? kalla det vad man vill typ.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-04-25 15:59
ah, misstänkte det :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma