I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SL böter för reducerat kort

Övrigt - Blandat

2009-04-01 17:37

SL böter för reducerat kort

Jag råkade ta tjejens reducerade busskort när jag åkte pendeltåg idag, och märkte inte att det var fel förrän jag blev frågad att visa det. Eftersom jag är över 20 åkte jag på böter, men nu när jag kom hem hittade jag mitt vuxenbusskort i väskan.
Om jag berättar det här för SL, kommer de ta någon hänsyn till det?

2009-04-01 17:49
Är det ett personligt vuxenkort=det kan tas hänsyn till. Är det vanligt månadskort är du screwed..
Delam tange barat

2009-04-01 17:50
Om dem har mer hjärta än västtrafik gör dom, om inte too bad fååååår jåå
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-04-01 18:11
visade du legg? Skrev du på boten med skev handstil?

spliff macht frei

2009-04-01 18:47
Försökte detta själv förut, eller liknande. Hade plankat, sa att jag hade ett busskort men hade sprungit ifrån det. Kontrollanterna bad mig ringa till deras kontor när jag kom hem. Gjorde det och sa att jag hade kort till dem, de frågade vad jag hade för kort och korkad som man var sa man "ehm, 30dagars". Fick till svar, då finns inget vi kan göra då det ej är personligt. Så om det är ett 30dagarskort du har är det nästan lönlöst att ens försöka och bara betala och se glad ut..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-04-01 19:18
bacteria

Givetvis inte, och givetvis. :)

magnetism

Ah, synd att höra. Har bara månadskort tyvärr.

2009-04-01 19:50
Vilka fittiga kontrollanter. Jag kör fortfarande reducerat och skulle nån jiddra och vilja ha mitt personnummer skulle jag bara säga up yours
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-04-01 20:22
Vad cool chico är....

2009-04-01 21:40
whodat

Du kan ju alltid testa att ringa. Alltid värt ett försök iaf, jag fick en riktig surkart iaf.
Men som sagt, slå en signal och hör efter. Har du tur och det är någon trevlig prick på andra sidan luren kanske! Jag skulle iaf gett det ett försök :). Hoppas det går vägen, böterna för plankning är ju helt åt helvete! Och i ditt fall var det ju riktig otur när du hade kort också..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-04-01 22:10
magnetism

Jo, jag vet inte. Jag funderar på om jag ska bara skita i att betala och neka till att jag har åkt, som jag läst att folk gjort förr. Jag menar, jag kommer ju åka på att betala nytt kort åt tjejen då, men det är ju lätt billigare än 1200:- :S
Är det nån som vet om det faktiskt funkar?

2009-04-01 22:33
Klart de inte bryr sig. Du måste ju se att det låter lite som en efterhandskonstruktion? (även om det inte är det)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-04-01 22:43
Refused

Jo, men jag har läst förr om de som letat upp kuponger som är stämplade för den tid de fick boten på, sen lämnat in och kommit undan bötern. Och jag menar, kan man göra det, då tänkte jag att jag borde kunna visa mitt vuxenkort i det här fallet med. Men det bevisar väl inte lika mycket. :S

2009-04-01 22:52
I gbg funkar det om ditt plastkort är registrerat på hemsidan. då blir det "personligt" andra kan iofs åka på det utan problem, men skulle du glömma det så är du ändå safe.

Planka.nu kostar bara 100.- i månaden i sthlm och göteborg, och gäller just nu för plankning i båda städerna. läs mer på www.planka.nu
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-04-02 00:17
whodat

Ja det kan du ju iofs göra om du gjorde en riktigt schleten kråka.
Borde iofs gått för mig med då jag blev så jävla förbannad när de tog mig att jag skrev av ilska som inte liknade min handstil alls, hehe. Men har sett det där också folk som gjort så och då får man skicka in typ 2 papper eller något med sin handstil så kan de jämföra stilarna. Men jag har aldrig testat så vet inte exakt, har bara läst om folk som gjort det. Men tror det är iaf säkraste kortet du har istället för att ringa. Tror det blir samma svar som jag fick.
Graffare

2009-04-04 11:29
är det någon som vet vad som står i deras protokoll om man vägrar visa ID-kort eller säga sitt personnummer?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2009-04-04 23:17
Har du inte visat leg och skrivit på lappen med skev handstil är det ju lugnt. Vänta några veckor tills du får påminnelsen från inkassoföretaget. Ring och säg att någon utnyttjat dina uppgifter, scanna in en kopia på ditt pass. Klappat och klart, inga böter.
spliff macht frei

2009-04-05 01:21
planka.nu är ju riktigt värt,men betalar dem verkligen alla ens böter? tänk om man åker fast typ 1 gång om dagen

2009-04-05 10:42
ja du kan åka fast hur många gånger du "vill", men om dom märker att du avsiktligt åker fast för att sabotera p-kassan utesluts du med omedelbar verkan. Men annars är det lugnt. 100/ månad och 100 spänn i självrisk om du torskar.

har själv torskat en gång på 4 månader =500:-
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-04-05 10:42
exe ja planka fungerar, jag vet en person osm åkt fast 3-4 ggr på inte alls lång tid och dem payar gladeligen boten åt denne person..
Fucks your life up crew
Tjabo!