I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tvångstankar?

Övrigt - Blandat

2009-04-14 19:09

Tvångstankar?

Har ni några konstiga/roliga tvångstankar?

BIT POP is taking over klockan 8

2009-04-14 19:57
Att min matta och mitt bord måste stå exakt rakt i vardagsrummet, likadant med tv-bänken
http://duckdown82.tumblr.com/
Rappare

2009-04-14 20:01
Kan inte trampa på linjerna på gatorna. Måste gå synkroniserat med andra.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Moderator

2009-04-14 20:31
Jag har på tok för många tvångstankar för att skriva här...

En grej som en del polare tycker är roligt är att när jag hör meningar som innehåller fraser som: "det lilla huset", "ett litet hus" osv. måste jag avsluta meningen med "på prärien". Det har blivit lite bättre på senare år. Nu räcker det oftast att jag mumlar det tyst för mig själv. Dock har det hållt på att ställa till det för mig ett par gånger, tex. när jag snackade med en söt tjej för första gången. Hon frågade var jag bodde och jag svarade, sen gick konversationen typ:

-"Wow, jag bor också däromkring. Jag bor i det lilla huset..."
-"På prärien!"
-"Eh, nej?..."
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Rappare

2009-04-14 21:55
Squirtle
haha

likt ducktown måste mitt tangentbord och musmatta stå precis där jag vill när jag spelar cs, skitansträngande för tummen när jag måste rätta till tangentbordet

2009-04-14 22:07
Jag kan inte låta bli mina naglar tills dom känns precis sådär rätt.. kan fan sitte upp till 1 timma med en jävla nagel, snygga är dom inte efteråt.. bara någon dum grej >.<
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-04-14 22:10
Hade en väldigt störande grej som yngre, nämligen att jag alltid tänkte på min andning och försökte kontrollera den. Hade typ ångest över att jag skulle sluta andas om jag inte tänkte på det. Väldigt korkat tänkande men ack så mycket detta tyngde mig.

I övrigt har jag nog inga direkt tvångstankar i dagsläget.
Moderator

2009-04-14 22:13
Fatcaesar Vad gör du med naglarna då?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-04-14 22:38
Jag måste markera saker när jag läser på internet eller ja, datorn.
Först var det bara för att jag skulle hålla koll på var jag låg, men nu har det verkligen utvecklats till en tvångstanke. Måste markera meningar som bara innehåller ett ord, så det är inte längre praktiskt.
Jag har försökt att hoppa över ord & skita i, men då scrollar jag bara upp igen & måste markera ändå.

GAH!

2009-04-14 22:40
KaptenKrok P23

Biter,sitter med kniv och finskär bort nagel typ.. (låter rått men..) ja, nagelband etc.. Är en nagelbitare >.< Och om det typ är en liten bit som inte vill gå bort så kan man sitta där fan i evighet, det är pest och pin!

Hatar det, men går inte att sluta
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-04-14 22:42
om jag går själv på en trottoar och har rätt tråkigt/inget spännande att fundera över kan jag få värsta nojjan över att jag måste hinna gå förbi vissa saker innan bilarna på vägen bredvid har hunnit köra förbi mig. typ "jag måste hinna förbi lyktstolpen där borta innan bilen har åkt förbi mig".. och jag måste gå i normal takt, inte så att jag börjar springa för att jag är rädd att inte hinna.

sen är det mönstrat i vägen på en gata jag går rätt ofta när jag går hem från stan/skolan/polare och då är det svarta rätt breda ränder och resten är i någon terracotta/asfaltsfärg. de svarta ränderna får jag bara ta max två steg i, sen måste jag gå på den andra färgen igen.

skitskumt.

2009-04-14 22:43
Kan inte gå på A brunnar, måste gå på K brunnar. Sv och Fv brunnar kan jag gå på med, en jobbig grejj jag haft sen jag var liten.
Måste alltid kolla om ytterdörren är låst eller om jag stängt av plattan. Även fast jag är helt säker att jag stängt av plattan måste jag ändå kolla innan jag går hemifrån.
När eftertexterna kommer i slutet av en film måste jag stänga av filmen, får panik av det vet inte varför.

2009-04-14 22:45
phatie: Haha, det där med bilarna kör jag också med! Fast jag kan få panik & springa. Men det är mer en kul grej, jag får alltid adrenalinkickar av det, haha.
Har du också så att ibland måste du bara maskera dig också? Så att de i bilen inte ser dig? För så har jag. Typ, jag drar upp luvan &/eller halsduken.
Fan, kanske finns det ett barn som vill leka i mig ändå.

2009-04-14 23:00
Tänka på hur vissa ord blir baklänges, fast det var värre för flera år sen. Fast jag är fortfarande en hejare på att snacka baklänges. Borde fan ställa upp i Guinness rekordtv eller nåt :)
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-04-14 23:03
jeppehehe

Haha, när du var barn betedde du dig som jag gör efter en joppe för mycket! Asdumt värre!

Rätta till tangentbordet och musmattan är givet, det bara blir så. Symmetri vid fingerknäckande också.
Producent

2009-04-14 23:16
jag måste börja med högerfot i trappsteg, sen räkna alla stegen.

Moderator

2009-04-15 01:01
om jag går själv på en trottoar och har rätt tråkigt/inget spännande att fundera över kan jag få värsta nojjan över att jag måste hinna gå förbi vissa saker innan bilarna på vägen bredvid har hunnit köra förbi mig. typ "jag måste hinna förbi lyktstolpen där borta innan bilen har åkt förbi mig".. och jag måste gå i normal takt, inte så att jag börjar springa för att jag är rädd att inte hinna.

Been there, done that.

Jag tänkte liksom att om jag inte hann före den där lyktstolpen skulle typ ett plan krascha, och det skulle vara mitt fel. Det jobbigaste var när jag gick tillsammans med folk, speciellt såna jag inte kände så bra.

-"Kan ni skynda lite?"
-"Varför då? Har vi bråttom?"
-"Nej, men gå lite snabbare bara"
-"Varför?!"
-"Men förhelvete! Jag springer iallafall nu! Jag vill inte ha det här på mitt fucking samvete!"

Inte undra på att folk tycker jag är skum. Hehe.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-04-15 02:09
Jag har tvångstankar om att tvinga små barn att ge mig deras godis..
Dra åt helvete!

2009-04-15 02:20
jag måste skriva vissa saker på min tumme ibland med pekfingret. haha, det ser helt cp ut när jag väl går igång.

2009-04-15 08:28
Haha jobbigaste tvångstanken jag har haft var när jag va mindre ibland när man va ute o körde på en motorväg tex: va tvungen att blinka för varje sån vit stolpe man körde förbi va 50 (?) meter haha, blink blink :)
BAHA!

2009-04-15 09:50
Squirtle
Du är iaf snäppet värre än jag. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om "vad som händer" om jag inte hinner fram innan bilarna har kört förbi.. Skönt det iaf! :D

IDIOT
haha jaaa! det har jag fortfarande! fast jag blinkar inte utan jag typ... hur fan ska man förklara detta då? tänk dig att en boll studsar mellan varje sådan pinne och över varje pinne, så tänker jag (fast utan bollen, bara att min blick lixom studsar mellan pinnarna).

fyfan va mycket skit jag har för mig. jävla nutcase jag är.

2009-04-15 09:58
Phatie; Så gör jag med hehe. Följer blicken som att jag skulle studsa något. Biter på naglarna, måste nästan alltid kommentera andra folks pinor eller vanor, vilket kan få oönskade konsekvenser. Ibland önskar jag att jag inte hade de tvångstankar jag har, men kan ju inte hjälpa det :(
*snaark*

2009-04-15 09:59
furder

det är ju grymt skönt att veta att man inte är HELT efterbliven och ensam iaf :D

2009-04-15 10:00
IDIOT, phatie och furder

Så gjorde jag för några år sedan, från att jag var kanske...4, till att jag blev runt 12-13. Trodde jag var ensam i världen.

2009-04-15 10:05
Att jag hoppar med blicken mellan diverse föremål (reflex pinnar, gatulampor osv.) har jag haft som tvångstanke i ungefär 11 år haha. Det är inte jobbigt, men man blir ju rätt så trött i ögonen efter drygt 10 min haha.
*snaark*
Producent

2009-04-15 10:07
Jag gjorde också nästan samma sak, fast om vi hade vindrutetorkarna på, så var dom tvungna att vara uppåt när vi åkte förbi en stolpe, sen hinna ner och sen upp igen innan vi åkte förbi nästa.

Det med att bolla mellan stolparna gjorde jag när jag var mindre, men sen började jag bolla massa stolpar i förväg så jag inte visste vilken stolpe jag var vid, efter ett tag slutade jag :s

2009-04-15 10:08
furder

Tänk dig då för mig, cirka 2-3 gånger om året åker familjen till min mormor och morfar, som bor 40-50 mil bort. Suttit och hoppat mellan föremål MÅNGA gånger. En period var det att jag på något vis trodde mig behöva slå av alla "pinnar" med ett svärd. Allt det var ju såklart i huvudet (förutom pinnarna), så det blev inget lika kul som jag ville. Men jag höll väl på totalt 10 mil med den vanan i alla fall.

2009-04-15 10:16
Tänk dig då när jag kom till Indien och var där i 1 månad. Jag, en kompis och hans morsa. Jag blev som galen då jag höll på så med det som var närmast, och det höll på så tills jag tog mig i kragen och glömde bort det. Sedan kom jag hem, och åkte bil i ca. 5 timmar för att komma hem = höll på att få ögoninflammation haha. Men nu så har jag nästan kommit över det, men den kommer alltid tillbaka när jag åker i bil med farsan. Blir inte roligare än så haha.
*snaark*

2009-04-15 10:38
haha, när jag läste igenom lät det som att jag ville låta värst. Tro mig, det var bara jobbigt. Men är det likadant för dig fortfarande, eller har det blivit mildare?
*snaark*

2009-04-15 11:06
när jag åker bil, buss osv så måste jag bita mellan varje lyckstolpe. asså gnaga tänderna lr bara bita ihop. riktigt störande!

2009-04-15 11:21
furder

Haha! Knasigt, du vill bara bli bästast = )

För mig är det helt lugnt nu.

2009-04-15 11:29
Måste känna på dörren 1000 ggr, kolla att spisen är avstängd typ 10 ggr.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!

2009-04-15 12:00
precis som Pönk, måste känna på dörren när jag låst.
måste alltid rycka i dörrar ett par gånger efter jag låst, ytterdörren, på jobbet, bildörrarna - helst allihop, sen vara noga med att stoppa ner nycklarna i fickan så inte dörrarna låses upp igen om man råkar komma till knappen. kan ligga en hel kväll och tänka på om bildörren är olåst eller inte..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-04-15 12:44
phatie Anenkefali : HAHAAHA trodde verkligen med att jag va själv om det, kunde bli rätt påfrestande ibland vid längre resor...kan fortfarande göra de ibland faktikst!
BAHA!

2009-04-15 13:47
Lyktstolpegrejen känner jag igen, när jag var liten tänkte jag alltid att jag hoppade uppe på lyktstolparna lika snabbt som bilen gick, händer ibland fortfarande :) Även grejen med att "bolla" mellan stolparna då.

Sen har jag fått för mig att stolpar måste komma fram till någon sorts kant på bilen i takt till musiken, alltså fram till en kant vid ett fönster eller så, annars händer något hemskt.

Även såna grejer som att hinna fram till en dörr som håller på att stängas innan den stängs, för annars dör man typ.

Inget av detta händer väl i princip längre.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-04-15 14:34
d-beck P21 exakt för mej med! dedär med musiken! asså jag gör det fortfarande och har gjort de i många många år, jag tror jag måste söka upp ngn jag kan prata med haha

2009-04-15 14:57
Anenkefali: Haha, kan väl ligga något i det ^^.

Ah, det måste ju vara skönt att det är lugnt nu :).
*snaark*

2009-04-15 16:06
Jag kör på samma grej som många andra i tråden, när man är ute och kör bil. Fast jag föreställer mig att det sticker ut två långa pinnar vid sidorna av bilen som inte får nudda de vita stolparna eller vägskyltar så jag måste, i min fantasi, fälla upp pinnarna varje gång bilen kör förbi något som kan "ta sönder" mina pinnar..

Fan va skönt att man inte är ensam om det iaf.. Har inte vågat säga nått till nån! haha
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-04-15 16:25
Vänster fot i strumpan, skon, byxbenet först. Knyt vänster doja först. Vänster hand i handsken först. Hörlur i vänster öra först.
Ja ni hajar. :)
www.nativeswedes.se

2009-04-15 17:18
Rapsodisk P20

Fan va skönt att man inte är ensam om det iaf.. Har inte vågat säga nått till nån! haha

Hahaha klockrent ;D
BAHA!

2009-04-15 17:39
Att lyssna sönder mig på en låt jag fastnat för.. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-15 17:39
phatie, har oxå sån tvångstanke, fast när jag är på coop så är det också såna rader, så tar jag bara två steg på svarta, å en på den grå, blir så jävla jobbigt ibland.. sen även det när man åker bil å studsar över vissa saker som kommer på sidan har jag nog gjort sen jag var liten. sen kan jag även inte gå på trösklar (eller va det heter, sånt under dörrar iaf)
fbg
Moderator

2009-04-15 18:09
Har som andra att jag var tvungen att bolla på sånna där vita stolpar hela tiden när man åker bil. Eller att jag bara får köra förbi en bil i motsatt riktning om vi åker förbi samma lyktstolpe exakt samtidigt, annars överlever man inte.
Annars så måste jag alltid ha min mobil, mina nycklar och plånboken i fickorna, exakt hela tiden! Annars blir jag sjukt orolig och måste ha bekräftelse av var dom är stup i kvarten. Även att mina smycken måste vara på dygnet runt är också jobbigt.

:)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-15 19:12
Det är alltså fler som följer den studsande bollen?

jag började med det när jag hade tråkigt på lektioner på lågstadiet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-16 13:43
Själv har jag ingen boll, men en kronhjort. Haha. Är lite mer hardcore.

2009-04-17 14:12
kown HAHAHAHAHAHAHAHA! :D F Y F A N va underbart! jag ska lätt börja med kronhjorten nästa gång jag har tråkigt i en bil..

till skillnad mot andra i tråden gör ju jag denna grej fortfarande :D

2009-04-17 18:09
Jag jobbar i en videobutik och måste kontrollera att jag har lagt i rätt film i rätt fodral minst 3ggr om inte jag får göra det så tänker jag på det resten av arbetsdan'.

2009-04-18 20:48
När jag åker bil så brukar jag leta upp en smutsfläck på rutan och sedan tänker jag att allt som är över den fläcken, alltså typ träd, hus, allt möjligt, försvinner

2009-04-18 22:50
Jag måste alltid kolla att dörrarna är låsta och att alla fönster är stängda..
Detta beror nog på att de alltid försökte/planera inbrott. de håller fortfarande på..
Ringer varje dag o lägger på när man svarar..
Sen måste jag kolla ugnen, kranarna.
Lite av dem
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-04-19 10:11
Vilka planerar inbrott? =S
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-04-19 10:56
Nån som provat att "terapia" sig själv? Såna här grejer försvinner ju rätt fort generellt, om man bara tvingar sig själva att inte agera på dem.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår