I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Dör spindlar i dammsugaren?

Övrigt - Blandat

2009-05-13 18:27

Dör spindlar i dammsugaren?

Jag dammsög precis bakom elementet och blev överraskad av en spindeln modell ENORM, och den sögs ner i dammsugaren samtidigt som jag sprang skrikandes in på badrummet med armarna flaxandes över huvudet. I skrivandets stund darrar händerna kraftigt och jag är en hårsmån från gråt.
Så jag undrar förstås om sugkraften i en sprillans ny damsugare sliter sönder en spindel?
Eller ska jag vara orolig över att spindeln kryper ut när jag sover?

Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Producent

2009-05-13 18:28
ta ut påsen, lägg i en plastpåse och gå och släng?
Producent

2009-05-13 18:29
för självklart kan den krypa ut, eller ännu värre bygga bo i dammsugar påsen.

haha garv1

En simpel fråga, vad ska spindeln göra mot dig om den kryper ut?
Det lär knappast vara svarta änkan, och några farliga spindlar finns inte i sverige.
Den kommer inte att ta livet av dig om den hoppar ut ur dammsugaren.. lovar..

2009-05-13 18:32
som om jag skulle våga byta påse med min grava spindelfobi, dessutom känns det slösigt med tanke på att påsen är sprillans ny.

Hotfull:
Det är det som är grejen med fobier, rädsla utan några starka grunder.
(itsclive.blogspot.com)
Moderator

2009-05-13 18:34
Jag hade inte vågat ta några risker. Du gör nog säkrast i att gräva ner din damsugare.

Den kan krypa in i munnen och ner i lungorna där den bygger ett förbannat stort nät och uppfostrar en miljon vidriga spindelbäbisar. Och innan man fattar vad som har hänt styr spindlarna kroppen och man är en spindel-zombie. Usch, hemska tanke!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2009-05-13 18:42
Jag tror inte den dör. Och som någon skrev får du räkna med att den antingen kryper ut eller bygger bo där i.
Ha inte dammsugaren i samma rum som du sover i, och dröj inte för länge innan du tömmer den. För då kommer du snart ha flera spindlar att handskas med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-05-13 18:44
så ingen tror att den kan ha dött, eller blivit av med några ben?
min nya dammsugare har rätt så rejäl sugkraft...
(itsclive.blogspot.com)

Enola, sant, kan dock inte sätta mig själv in i sitsen då jag tycker att spindlar är coola djur..
Men jag förstår dig..

ta ut påsen och slå den med en träbit eller nåt sen är du säker på att den är död

2009-05-13 18:47
Jag hade inte vågat ta några risker. Du gör nog säkrast i att gräva ner din damsugare.

Microsoft Word. Om jag var du så skulle jag antagligen gräva ner dammsugaren.
Dra åt helvete!
Moderator

2009-05-13 18:48
så ingen tror att den kan ha dött, eller blivit av med några ben?
min nya dammsugare har rätt så rejäl sugkraft...

Om något har den bara blivit arg och hämndlysten. What doesn't kill you vettu...
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hangaround

2009-05-13 18:51
Den kommer antagligen krypa ut inatt, leta upp sängen där du ligger och sover och krypa upp längst med din kropp, in i näsan och lägga en jävla massa ägg.
/r/whoapunktnu

2009-05-13 18:52
Nu känner jag mig faktiskt lite stolt.
Jag satte på mig diskandskarna och bytte påse.
Det var lite svettigt, men jag hade turen att ha förslutningsbar dammsugarpåse (jag ska nog skriva ett tack mejl till Menalux), alltså slapp jag risken att spindeln skulle krypa upp på min arm.

Nu ska jag nog dammsuga klart och ge mig själv en klapp på axeln.
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-13 18:53
Tack förresten för att ni skrämde upp mig så pass mycket att jag tog mig kragen.
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-13 19:21
har också hört att dom jävlarna bygger bo i påsen:S
BIT POP is taking over klockan 8
Moderator

2009-05-13 19:22
Ingen orsak. Det var tanken hela tiden.
Hangaround

2009-05-13 19:32
Dock är det bra att se spindlar i sitt eget hem. Det tyder på att det är ett friskt hus, inget mögel eller så. Något positivt finns alltid.

2009-05-13 19:41
Skvörtel

Den kan krypa in i munnen och ner i lungorna där den bygger ett förbannat stort nät och uppfostrar en miljon vidriga spindelbäbisar. Och innan man fattar vad som har hänt styr spindlarna kroppen och man är en spindel-zombie. Usch, hemska tanke!

Haha vart fan får du allt i från?^^

Nä men jag tycker du ska slänga påsen, eller be någon annan slänga den åt dig. Kan inte vara kul att ha fobi för spindlar och tvingas "röra" vid den. Jag har extrem fobi för möss råttot och fåglar:S I feel you.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-05-13 19:41
Va duktig du är Enola! Jag menar det verkligen, jag är inte rädd för just spindlar men jag blir jävligt imponerad av att du faktiskt vågade möta din fobi så där. Måste lära mig att utmana mig själv mer gällande mina "fobier" helt klart.

2009-05-13 19:54
Ja, det var faktiskt ganska starkt gjort. När det gäller fobier är jag en liten kärring helt enkelt. Är livrädd för fåglar, fiskar, ormar, maskar, ödlor, sniglar osv.. Men dock så klarar jag mig från dom i mitt hem! Förutom den gången jag somnade med fönstret öppet, vaknade av att jag hörde ett jävla flaxande, när jag öppnar ögonen flyger en liten fågel in igenom fönstret och sätter sig på min stortå. Jag vrålar som en liten flicka och springer halvnaken ut ur rummet och hoppar upp i någon bruds famn.. (jag bodde på hem just då).

Så det var starkt gjort, det ska du fan ha props för. :)
Dra åt helvete!

2009-05-13 20:22
MEN VAD I HELVETE SKRIVER NI!?
Dör dom inte i dammsugaren? Jag trodde de dog av trycket eller typ... "slunget". Lägg av, säg att dom dör?
Jag får ångest på riktigt. Ångest ångest ångest! Om någon delar din spindelfobi, Enola, så är det fan jag.

Moderator

2009-05-13 20:48
kown Jag är rätt säker på att den dog av suget faktiskt.

2009-05-13 21:02
så nu säger ni att dem dör av "suget", har jag alltså svettats och kastat en fult fungerande damsugarpåse i onödan?
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-13 21:08
Hejhej

I Illustrerad Vetenskap skriver dom att en spindel inte överlever en dammsugarattack. Inte för att dom dör av suget eller krossas inne i påsen utan för att (i en använd dammsugarpåse antar jag att dom menar, annars funkar nog inte detta) det är för torrt i dammsugarpåsen. Allt damm etc är en icke fungerbar levnadsmiljö för spindeln som torkar ihop och dör. Dom skrev även att spindeln inte kunde klättra ut ur dammsugaren, men förklaring uteblev.

Jag (läs mamma) har dammsugit upp mängder med "enorma" spindlar och jag har aldrig upplevt att dom kryper ut igen. Vi har dammsugaren i ett städskåp där en spindel varken kan ta sig in eller ut. Och om dom nu kröp ut, byggde bo eller la sig i bakhåll borde jag ha sett nån där inne, men det har jag aldrig gjort.

2009-05-13 21:12
halsont:
Var var du för 2 timmar sedan?
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-13 21:16
HAHAHA Vilka jäkla inlägg
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-13 21:21
Enola

Då satt jag nog och snickrade ihop min tegelsten till inlägg. Fan vad långt det blev.

Du vet i alla fall vad som gäller till nästa gång? Eller så har du nu bemästrat din fobi och kirrar saken direkt nästa gång. Det var antagligen bättre för dig att ta tag i saken än att bara låta den var kvar, bravo!

2009-05-13 21:27
Det lär knappast vara svarta änkan, och några farliga spindlar finns inte i sverige.
Den kommer inte att ta livet av dig om den hoppar ut ur dammsugaren.. lovar../ Hotfull P22

Världens giftigaste spindel finns i Sverige, det är den gråa lilla bollen med långa ben som finns överallt.. Saken är den att dess gift kommer i så små mängder att det är helt ofarligt.. Giftigast = Ofarligast!
hatar forumsignaturer..

http://twitter.com/ARSVXO
Moderator

2009-05-13 21:29
Enola Du har svettats, varit rädd och kastat dyrbara dammsugarpåsar helt i onödan. Det gjorde min dag. Tack.

2009-05-13 21:31
halsont
Nu ska jag dammsuga varenda jävla spindel jag ser, istället för att spruta hårspray på dem som jag annars brukar göra.
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-13 21:43
Tänd en smällare, dammsug upp den, poff, spindel död.

2009-05-13 22:45
Enola: Funkar hårspray? Jag vill bara ha bort dem så fort som möjligt, gillar inte att se dem röra sig öht. Gillar inte ens att se dem dö.

2009-05-13 23:17
så länge du inte dammsuger upp en spindel som livnär sig på damm så dör den nog rätt fort av svält. och om du nu mot all förmodan skulle stöta på en sådan spindel så ser jag ingen anledning till att den skulle vilja krypa ut därifrån
http://www.kommandot.se/wp/

2009-05-13 23:23
Haha, bperbs logik är slående. Geni eller bara överlägset smart?

2009-05-13 23:27
jag skulle vilja säga att det är en kombination:)
http://www.kommandot.se/wp/

2009-05-13 23:42
Spindlar är sjukt vidriga och onda djur! El är de bästa att döda skiten me enliigt min erfarenhet. Bra fjort av dig att våga kasta skiten Enola, jag hade inte vågat. Hade nog slängt hela damsugaren eller tänt eld på den.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-05-13 23:47
Michelle

Menar du eld när du skriver "el"? Eller är det så att du har ett sjukt intressant och effektivt sätt att döda spindlar med hjälp av el? Låter skojigt, berätta!
Moderator

2009-05-13 23:51
Lacroix, okej okej, jag kanske överdrev lite. Dock är det vetenskapligt bevisat att spindlar är världens läskigaste djur; långa, sladdriga ben, klibbiga spindelnät och ett helt gäng luriga ögon... Fan, nu skrämde jag upp mig själv :/
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator

2009-05-13 23:55
Faen, den här tråden fick mig att ta på mig strumpor.
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-05-14 00:00
Hårspray får spindlarna att stelna, som att spreja lim på dem. sedan kan man plocka upp dem (med MYCKET papper) och spola i toan.
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-14 00:10
Vafan Enola, du är typ en hjälte om du vågar ta i dom med papper. Jag tar fram dammsugaren, trycker tillbaka gråten och darrar i hela kroppen samtidigt som jag förlänger dammsugarröret till längsta möjliga och kastar mig fram mot spindeln med dammsugaren i högsta hugg. Sen lägger jag mig i fosterställning på min säng och hyperventilerar i några minuter. Sen klättrar den dammätande spindeln ut och attackerar mig när jag SOOVEER WAAAAAAAAAAAaaaaaaaa.....

Nä men jag är faktiskt rädd för dom, på riktigt. :(

2009-05-14 00:32
så länge dom inte rör sig klarar jag mig faktiskt....
(itsclive.blogspot.com)

2009-05-14 01:40
jag brukar också dammsuga upp spindlarna men jag tog för givet att dem stannade där på något sätt..från och med nu ska jag slå dem innan jag dammsuger upp dem!!

2009-05-14 09:51
det finns spindelskrämmor att köpa på Granngården. Nån liten vit dosa som skickar nån sigal eller liknande som dom inte gillar
SMÅLAND!

2009-05-14 10:57
Jag tål inte skiten heller.

De där jävla långben borde fan utrotas!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-05-14 11:22
Fan va elaka ni är!, Ska släppa lös min armé med muterade fågelspindlar (Ser ut som skator fast med åttaben och stora spindelögon!) Se upp cowards!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-14 12:00
Dock är det bra att se spindlar i sitt eget hem. Det tyder på att det är ett friskt hus, inget mögel eller så. Något positivt finns alltid.

Det är så bullshit!! Det säger min mamma också för att lunga mig. Men just nu har vi ett rum här hemma som är väldigt fuktskadat och håller på att dräneras, och vad tror ni inte frodas där? Spindlar i tusental, muterade jävla skitstora mördarmaskiner!!! Så det så.

2009-05-14 12:13
Min kompis dog när han sögs ner i dammsugare
Du behöver inte vara rädd

2009-05-14 13:35
Halsont Jag menar el, vi har ett litet racket hemma som elar insekter skit bra med ett litet knapptryck bara :) Det är den perfekta insekts dödaren!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt