kasta fimpar.
ibland på nätter brukar jag röka vid mitt fönster och då kasta ut fimparna(bor i lägenhet), för kanske ett halvår sen bad min granne mig ta upp fimparna utanför, så jag gjorde det, nu kom han å knacka på och sa att några från styrelsen ska komma hit nästa vecka och prata med mig, någon som vet vad dom kommer kunna säga och vad som kommer kunna hända? tacksam för svar
haha, varför kastade du ut fimparna från fönstret? Du borde önska dig ett askfat i födelsedagspresent/julklapp! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
har du kastat ut fimpar sen det där halvåret då du plockade upp dem?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Rökare är ett jävla pack! Har aldrig förstått att man per automatik verkar vara en "skitigare" människa bara för att man röker. Jag gillar när det är rent och städat runtomkring mig, så rökning skulle inte passa min livstil. Nu menar jag inte att rökare är idioter. Min pappa och många av mina vänner röker, men om jag inte är observant på att ge dom en mugg med vatten att fimpa i på balkongen så flyger fimparna ut från balkongen, och det tas upp i stort sett på varje föreningsmöte.
Håller i stort med CapKillah. Folk som annars aldrig skulle slänga t ex godispapper på gatan slänger gladeligen fimpar (eller snus för den delen). WTF?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag skyller på för få askkoppar. Och lathet. Mest lathet.
My heart lives in my vagina.
Nu när jag tänker på det så kastar jag alltid ut fimparna. Borde kanske sluta med det hmm. Jag kastade ett öga och det är ju kanske 30 fimpar utanför min balkong. Suspicious....
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Graffare
2009-05-25 12:31
Jag slänger mina fimpar överallt för att det känns ghetto.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
jag äter mina fimpar.
www.soundcloud.com/slackerlifecrew
Jag kastar aldrig ut fimpar från balkongen/fönstret och när jag röker på gården så slänger jag alltid mina fimpar i en papperskorg. *duktig idiot* Känns mest som om folk vill tycka illa om rökare. Visst är det otrevligt med skräp i allmänhet, men det känns alltid som om fimpar är värre än godispapper, till exempel. Men detta kanske mer har att göra med att jag som rökare tar åt mig mer när det gäller fimpgnäll... :) Jag brukar mest tänka på människorna som arbetar med att plocka upp skräp, att plocka upp glasspapper med en sån där lång tång är väl inga problem, men det måste vara knivigt att få upp fimpar med en sådan. Därför brukar jag alltid försöka slänga mina fimpar i en papperskorg/allmänt askfat.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
min mamma hatar allt med rökning. att jag skulle skaffa ett askfat hade hon absolut inte uppskattat.. Chico P21 ja det har jag, men vaktmästarna här har plockat upp alla fimparna utanför så inte tänkt på att det var några problem..
PlayerJoe: Jag tror det har att göra med att fimpar är sjukt mycket vanligare än t ex godispapper på gatan. Som sagt, av någon anledning tycker folk att just fimpar och snus är ok att slänga hur som helst, men inte annat skräp.
Refused: Ja, det kanske är så enkelt. Undrar om tobaksbolagen tänkt igenom detta? Både cigarettfimpar och snus har ju en ganska så dov färgsättning.. :P
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Fy fan va din "vaktmästare" hatar dig.. Jag pratar av erfarenhet.
Jag slänger mina fimpar överallt för att det känns ghetto. Jag också
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Refused beror väl förmodligen på att det finns papperskorgar nästan överallt medans offentliga askkoppar är mycket mer sällsynt och inte att rökare har en högre tendens att skräpa ner
Mabuhay!
Nä, man stoppar ju inte gärna en fimp i fickan. Idioter i riksdagen som höjjer skatten så stört mycket på tobak också.. Men det är klart 30 eller 50spänn spelar ju inte Von Knös någon roll, helst när Von Knös & CO ytterst sällan röker, de avnjuter skattesubventionerade finviner istället. Borgarsvin.
Jag tycker det är konstigare med snus som kastats på väggar här och där. Det fastnar ju riktigt bra! Sluta bara kasta ut dina fimpar igenom fönstret. Och styrelsen kan inte göra mkt.. De har inte bevis och så vitt jag vet så är det inte olagligt att kasta fimpar på gatan, kanske dålig stil men inte olagligt
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Rökare är ett jävla pack! Har aldrig förstått att man per automatik verkar vara en "skitigare" människa bara för att man röker. Jag gillar när det är rent och städat runtomkring mig, så rökning skulle inte passa min livstil. äru 70år seriöst eller:S?
BIT POP is taking over klockan 8
Men en grej jag tänkt på är att det är för få såna där cigarrett papperskorgar eller vad det heter ute på stan... Så när man röker på stan finns det ingen annanstans att kasta cigaretten förutom på marken och sedan fimpa dom!
"Folk som annars aldrig skulle slänga t ex godispapper på gatan slänger gladeligen fimpar (eller snus för den delen). WTF? " Skillnad på papper och tobaksklump som flyter i saliv, dock försöker iaf jag dra iväg snusen så inte folk ska störa sig på den.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Jag kastar snus på marken där det kan förmultna och ha sig.
Jag brukar kasta fimparna på lämpligt ställe, t.ex en brunn om det finns i närheten.
saken är väl den att fimpar inte är biologiskt nedbrytbara och orsakar en smärre lokal miljökatastrof där de hamnar. därför tycker jag att folk som fimpar på gatan är dumma i huvet. snus skiter jag fullständigt i, men det kanske är fel
http://www.kommandot.se/wp/
Jomen om jag går förbi en brunn när jag är klar o röka så slänger jag in den där, men annars blir det att ja fimpar på marken. Men ska fan hädanefter fimpa och sedan slänga den i papperskorgen! :)
gatbrunnarna är inte en portal till en annan dimension där fimpar inte är ett problem. frågan är ju egentligen om papperskorgen är så mycket bättre egentligen, ska man vara helt ärlig så är det helt oförsvarbart att bruka tobak, speciellt cigaretter. tyvärr är jag inte mycket bättre själv
http://www.kommandot.se/wp/
daddy-dan: Point taken. Men kan man inte fimpa mot närmsta vägg och slänga i papperskorgen? Eller fimpa mot papperskorgen.
Stubbi problem löst. smart sak o ha.
Jag brukar skjuta iväg mina fimpar mellan tummen och pekfingret för att jag ser häftig ut då. Kan även påpeka att jag ENBART röker för att hålla en cigg samt blåsa ut rök är fett häftigt. Är dock en storsnusare och jag spottar ut snusen i princip vart fan jag än är. Men om jag är hemma/inomhus hamnar dom i en papperskorg. Dock har det hänt att man sitter hemma och surar på sin flickvän så har man spottat ut snusen mitt på golvet, så tar det en vecka innan man orkar städa upp skiten.
Dra åt helvete!
Jag ska ge er rökare nåt att tänka igenom, och särskillt ni fjortisar som tjuvröker: Och det här är dödligt allvar så sug i er den här erfarenheten! Min far var storrökare. Han rökte 30 cig per dag sedan han var 25. Han började röka vid 13 års ålder. Det var en lyx han gärna unnade sig. I Maj 1994 så blev han plötsligt akut sjuk. Ingen förstod vad det var han fått förrän veckan före han dog. Det var lungcancer. Han dog på på morgonen nyårsafton 1994. Han blev bara 47 år ung. Jag såg hans sista två dagar. De var fyllda med smärta. han låg i en säng på vita lakan. In i skallen gick det en slang för att ge honom näring. Han andades med pipiga stämband. Han bara låg där i fosterställning. Gjorde ingenting. Läkare kom och bytte nålar med näring. Han kunde knappast äta eller dricka utan hjälp. Han var helt skallig med några lätta fjun på huvudet. Han var fullständigt kritvit i hyn. Hans händer var fullständigt kylslagna. Han låg alltså och frös där på sjukhuset medans han tynade bort. Jag röker inte av den här anledningen. Jag köper inte ut cig till ungdomar som tjuvröker för att se häftiga ut. Vad finns det för häftigt att långsamt köpa sin egen död? Vad finns det för häftigt i att ligga i fosterställning på ett sjukhus? Ingenting är mindre häftigt. Jag kan seriöst inte fatta hur folk kan andas i sig den röken som cigaretter innehåller. Jag har provrökt, men det var bara en cig för att se hur det var. Knappast trevligt att råka ut för den erfarenheten. Så gör er själva en tjänst. Sluta röka nu för ert eget bästa. Jag har gett er din framtid. Du väljer vad du vill göra.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Refused visst kan man det men det är nog knappast rekomenderat av brandkåren mfl. då inte alla är lika duktiga på att se till att den är släckt. när kommer eko-cigg? helt nedbrytbara
Mabuhay!
Det beror på. Ofta brukar jag fimpa mot en papperskorg/soptunna, loska på den o slänga i. Men här finns de inte så många papperskorgar, så man har inte så mycket val. Visst ibland hamnar den i fickan, men då luktar man ju unk o sunk(i-landsproblem kanske..) Är jag inomhus/röker på balkong brukar jag fimpa och slänga i soptunnan/alt i askfatet.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Vaktmästare är ett jävla pack! Har aldrig förstått att man per automatik verkar vara en "skitigare" människa bara för att man jobbar som vaktmästare. Jag gillar när det är rent och städat runtomkring mig, så ett vaktmästarjobb skulle inte passa min livstil.
På Way Out West förra året så fick man ett Fick-askfat, med inbyggd tändare. Dock använde jag det inte.. kändes inte så fräscht att stoppa ner fimpar i en liten plast behållare för att sedan lägga den i fickan.
jobro Visst det där är hemskt.. men jag röker kanske 5cigg om dagen, Light dessutom, tror knappast jag går samma väg till mötes för det :P.. Dessutom får man så jävla mycket fler brudar ifall man röker.
"men vaktmästarna här har plockat upp alla fimparna utanför så inte tänkt på att det var några problem.."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ni som reagerade på mitt inlägg får mig att le. :) Jag 70-bast? Nä, men jag kan tänka mig att jag kommer ha en del åsikter då, haha. Men man blir inte en ordningsam gnällspik bara för man fyllt pensionär. Min farmor är över 80 och skulle tycka att jag var totalt dum i huvudet om hon läste vad jag skrev. Jag gillar rökare. Dom har oftast en mer avslappnad inställning till livet, även om dom är lite smutsigare än oss andra. ;)
På Stockholms universitet har de infört en förvisningszon 15 meter bort från husen Vilket placerar askkopparna på ett ganska behörigt jävla avstånd från kåken. Följden har givetvis blivit drivor av ciggaretter precis utanför alla ingångar. Förut när det fanns askkoppar fimpade den absoluta majoriteten i askkopparna. Finns det askfat där folk ofta röker kommer de användas.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
15 meter är ju inte alls speciellt långt bort :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Handlar inte om det, man röker precis utanför dörren. Vem fan vill knalla iväg till någon sorts jävla leprakoloni? Dessutom är askkopparna ofta lite undangömda. Jag röker i och för sig inte själv, men jag har full förståelse för rökarna som inte vill pallra sig iväg dit. Varför ska inte de kunna få nyttja området där det finns sittplatser och annat lite trevligt? Helt jävla absurt. Okej att samhället hatar rökning, men klaga inte på rökarna för att det ligger fimpar på gatan efter att samhället tagit bort alla askkoppar.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
att kyssa en rökare är som att slicka ett askfat min mamma började röka när hon var 14, hon hostar upp lungorna och ger mig tinitus nu när jag bodde med henne rökte hon och hennes ex som dessutom var alkis 2 paket var inomhus, jag var blå under ögonen. jag hatar rökare! det är bara white trash, den ocoola sorten och medelklass människor som tycker det är inne att vara dekadenta som röker sluta förstör andras hälsa och miljön och förpesta och smutsa ner det är ingen förbannad rättighet att röka om det är er rättighet att skada andra människors lungor och miljön så är det oxå min rättighet att slå folk som röker på käften
Man ska inte röka vid ingångar för röken kommer in i huset och det luktar illa och många idag är allergiska, så sluta vara så jävla självupptagna egoister
På vilket sätt är Henkso (jag antar att det var honom du syftade på) egoistisk när han klart och tydligt säger att han inte röker?
Jag förstår vad du menar Henkso, men samtidigt tycker jag att rökare ska ta hänsyn till dem runt omkring sig. Jag röker inte i busskurer om den inte är tom, jag röker inte framför barn, står jag bland mycket folk går jag iväg en bit, och finns det en papperskorg i närheten fimpar jag ciggen och slänger den där. Jag tycker inte att det är ett problem att gå iväg femton meter för att inte röka bland människor som tycker så som snapphona gör. Om det är så att jag sitter på en parkbänk och röker och det kommer någon och sätter sig bredvid, känner jag däremot inte att jag måste fimpa eller gå därifrån. Jag röker inte i hemlighet, så de som sätter sig bredvid mig kan inte heller klaga. De kan antingen sätta sig på en bänk längre bort, eller vänta på att jag har rökt upp. Inte ska de sätta sig bredvid mig och sucka högt, titta ilsket på mig eller sitta och vifta med handen framför näsan. Jag försöker att respektera icke-rökae så gott det går, men de måste också respektera att jag har gjort valet att börja röka, och också valet att fortfarande röka.
Det är ascoolt att röka, jag läste någon intervju med Johnny Depp som sa att han hellre dör än ger upp rökningen i princip, för honom var det en viktig del av livet och något han njuter av. Ungefär som jag :).. Men jag försöker röka med måtta. Men Rökning är coolt det vet ju alla, dessutom är det perfekt när man vill va själv me tjejer på fest, eller få en paus eller whatever :P.. Rökning FTW!
Fyfan vad äckligt att röka
scrotum P19 om du skrev till mig nejjag syftar inte på någon specifik rökare utan alla rökare
Fyfan vad fint att röka
snapphona Okej, då får jag ta tillbaks det jag skrev. Och jag antar att du inte syftar på alla rökare, utan bara på dem som röker utanför ingångar, när du kallar dem egoister. Inga konstigheter. Å andra sidan så tycker jag att du smutskastar rökare lite för mycket i ditt inlägg.
Om du nu tvunget skall röka från balkongen så är mitt tips till dig att du tar en tom halvliters merflaska. Anledningen till merflaskan är att öppningen på denna flaskan är större än 0.5L PET flaskor. Fyll flaskan till hälften med vatten och fimpa i den och stäng sedan korken på den. Det luktar inget, är brandsäkert då det finns vätska i behållaren och syretillförseln försvinner då du drar igen korken. lycka till
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Äh, jag fimpar på marken. Skulle trottoaren bli full får man väl använda askoppen.
So give the poor dingo a chance!