E-bay, eventuellt blivit blåst

Övrigt - Blandat

E-bay, eventuellt blivit blåst

Ja jag har gjort ett par affärer på e-bay och tidigare så har allt funkat bra, men nu har jag köpt en track top för ca 800:- som är betald via paypal (har kvitto från paypal) men sedan jag gjorde överföringen i måndags så har jag inte hört nånting ifrån användaren/företaget.
Visst tre dagar är inte så mycket men i vanliga fall så får man ju svar direkt och man blir ju mera och mera skeptiskt. Och risken finns ju att man har blivit blåst, finns det då någon chans att få tillbaka pengarna, eller är att få användaren avstängd från ebay det enda man kan göra?

DIF!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2009-05-28 11:21
paypal garanterar pengar tillbaka om du blitt blåst... kontakta dom... men det är lite kort om tid, tre dagar... men logga in på paypal å läs lite om vad du kan göra...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/
aa okej, tackar
 DIF!
vilket land köpte du ifrån? inte för att det spelar så stor roll, mest nyfiken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
England
 DIF!
på så vis
jag väntar på paket från England sen snart 2 månader, deras postscervice är inte den bästa eller snabbaste !!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Okej, aa men jag antar att du haft en del kontakt med säljaren?
Känns riktigt trist om det inte blir av då det var en vara som är svår att få tag på.
 DIF!
Poet

2009-05-28 12:44
2 månader för ett paket från engalnd? det låter helt rubbat... får allitd mina veckan efter jag pröjsat... å jag har köpt mååååånga saker från england på ebay...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/
Skumt, jag fick svar av säljaren som är ett företag om ett annat plagg jag frågat om tidigare men som jag inte ens lagt bud på, så då känns det inte som att han/dom har blåst mig utan att han/dom är lata bara.
 DIF!
jo en bekant som skickar ner en äldre utstl.
verkar som det e borta i posten eller aldrig ens lämnat landet, lite oklart nu... men försäkringen royal post scervice erbjuder som standard får nog sättas på prov nu!
Vissa hör av sig, andra inte. Har handlat ett par grejer och det är väl hälften av gångerna jag får höra nåt efter att jag betalat innan jag fått hem grejerna. Oftast rör dig sig bara om de som ger en tracking numbers och några meddelar att "idag skickade vi dina grejer". Men annars är det ofta tyst tills det kommer hem.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Okej får hoppas att det är så, men om inte hur länge ska man vänta innan man hör av sig till paypal? Läste att man har upp till 45 dagar på sig att kräva pengaran tillbaka, eller liknande.
 DIF!
Skulle vänta 15-20 dagar. Du ska nog ha anmält det inom 45 dagar för att få pengarna tillbaka men när man väl anmält dit ser det ut som att en jobbig process drar igång. Bättre att försöka lösa det med säljaren direkt.

Annars brukar det sällan ta mer än 7-10 dagar att få sina grejer. Beror mycket på säljaren och vilken typ av brev de skickar det som också.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jo precis tidigare så har det funkat bra och då har kläderna kommit efter cirka en vecka.
Men man får tacka för svaren :)
 DIF!
Riktigt nice, han hörde av sig idag, han hade varit borta över veckan med familjen, då man måste passa på när det är bra väder i UK, och så fick jag ett Tracking ID, där det stog att varan har nåt Sverige så nu dyker den väl upp när som hellst :D
 DIF!