I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Knark] Hjälp mig att reflektera kring dessa nya RC's som skrämmer mig

Övrigt - Blandat

   

2009-06-03 02:19

[Knark] Hjälp mig att reflektera kring dessa nya RC's som skrämmer mig

Förklara för mig varför inte myndigheterna gör något åt så kallade "RC's" (research chemicals)?

Research chemicals/forskningskemikalier innebär ämnen/kemikalier/droger som "det saknas studier på människor eller djur som undersöker ämnets egenskaper samt det saknas data om möjliga långtida problem, beroendeproblematik, allergiska reaktioner eller risk för överdosering"

Exempel på RC's är Mephedrone, som nu äntligen har blivit narkotikaklassad men de som styr över försäljningen av dessa RC's är mycket medvetna om att det bara är att förvränga molekylen och sälja under ett annat varumärke, Methedrone.

Dessa droger har precis som GHB format och fördärvat flera generationer av ungdomar, men precis som GHB tar det alldeles för sjukt lång tid innan det görs något åt saken. Varken vuxna, ungdomar eller ens de som själva har skapat det har förståelse för hur negativt dessa kemikalier påverkar människan.

Mephedrone fanns på den offentliga marknaden i cirka 1½ innan det klassades som hälsofarlig vara 2008-11-19. Det tog ytterligare några månader innan det klassades som narkotika 2009-05-25. Undra hur lång tid det tar innan Methedrone klassas? GHB tog säkert 7 år innan det var klassat som narkotika? VAD HÄNDER?

Den stora frågan är varför våra allsmäktiga myndigheter låter etablerade e-handelhemsidor som till exempel RC-Expressen och Discopulver sälja sina riktiga droger, till ungdomar och människor i alla åldrar. Du beställer och några dagar senare dimper ditt knark ner i brevlådan, sedan är det bara att snorta?? RC-Express sålde Mephedrone 1 gram för 250:- i säkert 1 år, rakt över internet, till hur många ungdomar som helst, som nu säkerligen är fördärvade.

Det värsta med dessa nya droger och framför allt Mephedrone som har tagit Sverige och Skandinavium med STORM är att ungdomar och barn som inte ens vågat röka cigg eller skunk/hasch snortar i sig 5 cm långa linor med Mephedrone utan att skämmas eller tänka efter? VARFÖR? JO, DET ÄR JU LAGLIGT!

15-20 åriga killar som vill leva Tony Montana-idealet snortar i sig "meffet" i förhoppning om att det är lika "coolt" som kokainet. 15-20 åriga tjejer inbillar sig att dom är lika "häftiga" som Paris Hilton när dom snortar i sig sitt pulver som KUNDE ha varit kokain. Eller när man går ut och klubbar? Varför riskera att åka fast, när du kan snorta mephedrone? Även om dessa ungdomar kanske lika gärna skulle vilja testa kokain, amfetamin eller E, så har de ju ett helt 100% lagligt alternativ, som bara är att beställa från internet...

...Och dom kallar hasch/cannabis inkörsporten??? FITTOR

DETTA ÄR INKÖRSPORTEN #1

Dessa ungdomar har nu torskat fast på dessa lagliga droger (precis som med GHB) och nu när Mephedrone är olagligt kan dom lika gärna fortsätta med andra olagliga substitut. Eller jag tvekar på att dom bryr sig, så länge det är knark.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.