hemmagjord chips-dip?
Tjeeenafan, nu ligger de till så att jag har köpt chips men glömde köpa dippen..Så jag undrar om någon whoa-hemmafru har någe sjuka tricks på hur jag skall få till en så god dip som möjligt genom att bara använda grejjer man har hemma..!
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
https://www.flashback.info/showthread.php?t=397288
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
Den länken hjälpte mig inte, men de var en god tanke..! MERA, vill äta chipsen, jag har gräddfil som bas, men vilka kryddor skall blandas?
Du kan ju lätt göra tzatsiki dip om du gillar det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
måste man pressa vitlök och skit då?(känns betungande) eller, hur gör man?;)
Producent
2009-06-14 23:48
chili cayene (stavning) och vitlök om du har det är fett gott.
Aja, tack för tipsen, nu klarar jag inte av att hålla mig, dags att styra upp en dipp...!
riva gurka, pressa vitlök, salta, peppra, mumsa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tryck i lite grillkrydda, cayenne, chilipulver, svartpeppar, paprikapulver osv. Går aldrig snett, smakar alltid som en dröm. Glöm inte att låta den dra 20 min i kylen. Är man snål kör man fil å rik så kör man gräddfil.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Vad är prisskillnaden egentligen? :/
Gräddfil (eller Craime fraiche) + thai sweet chili sås = dip eller sås till grillat. Simpel och så effin najs!
Im the motherflippin...
pressa vitlök! eller paprikakrydda, chili och lite katchup!
Sounds crazy but... Ketchup + currypulver = thumbs up En polare som testade sig fram o hittade denna magiska kombination!
yazer mycke curry?
Det är bara att älska.
Jag har aldrig smakat en hemgjord som smakar bättre än en köp-dip...
Signatur får rum här
aniii: 5 ggr dyrare med gräddfil.
Om du räknar kr/dl eller? Annars är det väl ingen större skillnad.
gräddfil + ketchup + vitlök = jävligt gott! annars är tzatziki en klassiker som alltid funkar.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
SplinteringTuna P21 Gillar du curry?
Egorius P31 : word på creme fraische + sweet chili som kall sås till grillat! sjukt enkelt, sjukt gott..
en annan favorit är Tiger sauce, creme fraische och vitlök.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
4 delar grekiskt/turkiskt yoghurt 1-2 delar majonäs MYCKET vitlök - Hackad,pressad,mosad vad du föredrar Salt blandpeppar eller chili. Den ska va stark som faen, riktigt gott till specielt vickning chips! Happy eating :(,)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
aniii: Jaa, givetvis gör jag det. Är väl vad som är intressant i det här fallet. Men jag överdrev för att få bättre genomslag. 3 dl gräddfil kostar 9:- = 3:-/dl. 1 l filmjölk kostar 9:- = 0,9/dl. 3/0,9 = 3,33 gånger högre pris för gräddfil än filmjölk. Faaan vad suugen jag blev på chips med dip nu rå... Men jag har ju uppehåll...
asså, gräddfil, ketchup, svartpeppar, lite grillkrydda och lite blandade kryddor du tycker om, så jävla gött!
bara att blanda allt man har så brukar det smaka snajs!
be the change
gräddfil, italiensk salladskrydda, paprika-pulver, peppar. enkelt och gott, ös på med salladskryddan och paprika, peppra sedan efter smak.
turkist youghurt, (är inte nämnt va?) funkar finnemang som bas om du inte har nått annat hemma.
Creme fraiche(använde jag, men det är säkert godare med gräddfil) , sweet chilisås, lökpulver, chilipulver och LITE cayennepeppar, det är nice :)
creme fraiche, fetaost och en klyfta vitlök, allt mixat och mosat, sen kylen 20 minuter! (Y)
"Visst är det vackert.."
tzatsiki är nice dipp annars kör jag som mest cremefraiche o gräddfil plus vitlök salt och peppar popcorn-krydda funkar även o köra i gräddfil eller creme fraiche