I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur länge håller fryst bröd??

Övrigt - Blandat

2009-06-26 20:08

Hur länge håller fryst bröd??

Sho!

Har en liten fundering. Vi tömmde frysen idag och då hittade vi en brödförpackning längst ner som vi inhandlade förra sommaren. Den har nu tinat och den luktar fortfarande vanligt bröd och är mjukt.

Det är ett korntunnbröd, så jag undrar nu om man vågar att käka detta bröd eller ifall det är bäst att slänga det efter ett år i frysen??

Haters gon' hate...

2009-06-26 20:27
Ofarligt. Ät.
Intressepenisen hårdnar!

2009-06-26 20:30
Den håller några dagar du får ju se om den får nå gröna prickar eller nått ^^, Annars kan man ju frysa in den igen, man kan frysa in brödet ungeför 2-3 gånger :)
"When you drop the drive and it's all Hip-Hop"

www.algerstam.blogg.se

2009-06-26 21:22
okay tackar tackar :D

i vanliga fall hade jag väl slängt brödet med detta brödet (lappländsk rieska) har jag inte ätit på 1 helt år då vi köpte det i finland förra sommaren, blev asglad när ja hittade det i frysen :)
 Haters gon' hate...

2009-06-26 21:25
ett år?? jag hade iallafall inte ätit brödet
Poet

2009-06-26 21:26
Smaka lite, och är det ok: Ät.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-06-26 21:28
käkade precis 3 mackor, asgott!!

om det uppstår några bieffekter så skriver jag det i tråden ;)
 Haters gon' hate...

2009-06-26 21:33
det är nog lugnt :) jag hade med ätit!
work some magic

2009-06-27 16:25
Sålänge det inte finns möggel på så är det väl ofarligt? Lite skit rensar alltid kistan ;D
vi haffar småflickor med galnaste makmode, allting från stureplan till smutsiga crackhoes

2009-06-27 17:11
precis, så länge det inte är mögel på bröd och det smakar okej så är det ingen fara.
infyrst bröd håller sjukligt länge :P
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-06-27 17:37
bröd i fryser håller i evighet nästan.

2009-06-28 14:06
Eventuella mögelfläckar, parasiter eller bakteriekulturer har antingen funnits innan du langade in det i frysen eller hamnat där när du tinade det. Det som kan hända med fryst mat är att den blir frystorkad, d.v.s. att vattnet fryser ut ur maten. skadan det orsakar är enbart att det smakar löjligt tråkigt... Så länge som det inte finns några ljusare fläckar som känns märkligt torra på den frysta varan så är det alltså ingen fara (förutsatt att infrysning och upptining har skett på ett bra sätt) :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-06-28 20:36
titta. lukta. smaka. svårare än så är det inte. förvisso vet jag att deg med smör i inte håller så länge i frysen, men vettefan om det bara gäller obakad sådan eller ej.
cry me a river!
--> thcrew
Producent

2009-06-28 21:09
bröd i frysen håller som sagt riktigt... riktigt ... riktigt länge. så du har inga som helst skäl att vara orolig för att käka det.

2009-06-29 14:03
joda - Det är nog främst deg, annars skulle man ju inte kunna frysa in kanelbullar :)
(även då just de är praktexempel på att bli frystorkade relativt snabbt : / )

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda