I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

känslomässigt tom

Övrigt - Blandat

2009-07-06 20:46

känslomässigt tom

jag har precis för 2 dagar sen gjort slut med min flickvän efter 4 års förhållande. Vi har gjort slut tidigare och sedan blivit tillsammans igen, och när vi gjorde slut blev jag jätte ledsen. Men den här gången känner jag ingenting. Jag har gått och oroat mig för den här dagen eftersom vi hade tagit en vecka isär för att reflektera vårt förhållande, och jag ville försöka på nytt medans hon inte orkade mer. Nu när vi har gjort slut känner jag mig inte ens ledsen. Är det möjligt att jag har oroat mig så mycket att jag nu känner lättnad och därför inte känner sorg? Eller kommer jag komma på vad som har hänt om ett par dagar och bli ledsen då? Just nu känns det bara bra och jag hoppas att det kommer förbli såhär enkelt.

Hur har ni med erfarenhet om det här känt? Blir man inte alltid ledsen eller är det så att jag har gått och blivit känslomässigt kall?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-06 20:53
du kan inte vara lite chockad och inte riktigt greppat det ännu?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-06 20:58
Jag tror det kommer slå dig om någon dag och då blir du deppig ett tag, men det kommer nog fortfarande inte bli så förödande.

2009-07-06 21:00
jag kände förut att jag inte ville tro på det riktigt, men eftersom vi gjort slut en gång tidigare och då blivit jätte ledsen så känns det nu som att jag knappt bryr mig.

jag har alltid trott på att kämpa i ett förhållande, men efter att hon inte ville det så känns det som att jag inte förlorat något. i vilket fall så bode vi ihop och nu tänker jag est på att hon ska hämta sina saker så jag kan få vara själv igen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-06 21:03
Kanske lite svårt att ta det på allvar eftersom det flera gånger förut?

2009-07-06 21:06
jaa det skulle jag kunna tänka mig, men jag har ändå börjat tänka på alla möjligheter jag har att göra saker nu. träffa folk och andra tjejer.

men tro mig. jag älskar och tycker väldigt mycket om henne. mådde nog värre när vi var tillsammans och hon mådde dåligt

2009-07-06 21:14
men du kanske inte var kär i henne..
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2009-07-06 21:15
Då kanske det bara är så simpelt att ni gjorde rätt? Jag klandrar dig absolut inte för att du ifrågasätter, men ett uppbrott behöver inte innebära totalt psykbryt och döden.

2009-07-06 23:01
nej jag tror du har rätt EmCi.

2009-07-06 23:54
Fick känslan Moroon 5 - This love. Över denna tråd.. "She said goodbye too many times before"
Jag har ingen personlighet

2009-07-07 00:05
Poncho: jag var med om exakt samma sak för ett halvår sen när jag och mitt ex gjorde slut efter 2 år, där vi en gång tidigare (ett år tidigare) gjort slut under en väldigt kort period där jag var bra mycket med ledsen än denna slutgiltiga gång - exakt som du beskriver det.

men precis också som EmCi_Emm skriver så är nog skillnaden du var kära första gången det tog slut och det är ju skitfint att nu bara kunna vara vänner eller kunna avsluta ert kärleksförhållande på ett fint och värdigt sätt.

2009-07-07 17:59
Phatie

det är alltid bra att höra att fler än jag vart med om liknande situationer.
ju mer jag grubblar på det så känns det förtfarande tråkigt att det har blivit som det har blivit, men jag tror nog oxå att nu finns kärleken kvar men inte fjärilarna. och då kanske man lättare blickar framåt och inte ser lika mycket bakåt.