"nykära" - hur ofta bör man umgås rent generellt?
Hur ofta anses vara rimligt att umgås med sin pingla trots jobb och annat elände just innan man tar nästa steg in i ett förhållande om de nu blir så? och även när man gått och blivit tillsammans? hit me med era egna erfarenheter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är nog ganska olika från person till person egentligen... men min egna erfarenhet är att när man är nykär så vill man ses hela tiden och har man inte tid så pratar man i tele lr smsar till varandra...
I have always right, even when I have wrong...
Redaktionen
2009-07-13 08:00
Jag har varit tillsammans med min flickvänn i snart 3 år. Första halvåret gjorde jag lumpen. Så det fuckade nog upp det lite. Vi skickar väl 10+ sms varje dag. Oftast fler. Kan iofs va gratis-sms-comviqs fel.. Umgås varje dag. Bor ihop. Hon va borta 4 dagar förra veckan. Det sög riktigt hårt. Nu drar hon ikväll och ska vara borta 2 veckor. Kanske mer. Har inte varit ifrån varandra så länge sen lumpen. Får se hur det går. Men hey, mer tid för whoa! Tror inte det spelar så stor roll hur mycket man umgås. Så länge man håller kontakt med sina vänner. Dom skaffar flicksnärtor dom med. All in. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
så länge du gör andra saker också så spelar det ingen roll.
chilla så ofta ni kan å vill men glöm inte ditt crew !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Umgås helst inte alls med henne. Spela alltid svårfångad och upptagen också så löser set sig nog av sig självt ^_^
It's only gay if balls are touching
Vi brukade satsa på att ses varannan dag i början, men sedan sket det sig och vi sågs konstant istället. Just can't get enough
My heart lives in my vagina.
chilla så ofta ni kan å vill men glöm inte ditt crew ! wörd
Jag tycker det är så gulligt att så många startar upp trådar gällande relationer och vill försöka få någon form av generell mall hur man bör göra. Det är lika givande som att följa relationsguiderna i random brudmagasin. Jag tycker att det är rimligt att ses så ofta som det känns bra och går ihop med bådes liv.
Delam tange barat
jag tror SCB har tagit fram siffor på det där.
Klassiskt misstag är att umgås för ofta och för intensivt vilket ökar risken för att någon (om inte båda) börjar känna sig "kvävd" efter ett tag. Man ska nog se sin partner som ett komplement till sitt liv och inte någon som ska ersätta det helt och hållet. Visst kan det vara olidligt svårt att hålla sig borta från varandra men jag tror att det är nyttigt om man får tillfälle att sakna varandra ibland!
En läxa jag fick lära mig den hårda vägen är att glöm aldrig att du har ett liv på sidan av. Bli aldrig för fäst för shit can hit the fan vilken sekund som helst. Se till att ha ett aktivt liv vid sidan om med hobbys och vänner. Daglig kontakt är nästan för mycket tror jag, det ska kunna gå en dag eller två i mellan utan att man hör av varandra. Speciellt det första 1-2 åren. Annan sak om ni bor ihop dock.
tack för alla svar, jag själv har haft förhållanden förut som funkat och så. Men den här tjejen.. förstår mig inte på henne bara, hon blir 17 i år och har aldrig haft nåt förhållande förr, och jag vet inte vad de är men de tar emot att jag ska måsta förklara allting som jag anser vara självklart, t.ex att man i början böööööööööööör ses mer än iallafall 1 gång i veckan om inte mindre som det är nu.. det är så svårt att förklara här på whoa med ord exakt hur de ligger till, men när jag kommer på nån smart förklaring så skriver jag resten så ni får lite hum om hur de ligger till.
Jag är benägen att hålla med Jeffi, har också lärt mig samma läxa den hårda vägen, det kan verkligen skita sig från ena dagen till den andra och då behöver man vänner eller intressen att aktivera sig med så att det inte blir en alltför brutal omställning av tillvaron. Annars är det lätt hänt att man känner sig som en heroinmissbrukare som åkt in på tvångsavvänjning, killer abstinence!
att man i början böööööööööööör ses mer än iallafall 1 gång i veckan om inte mindre som det är nu vafan det är väl ingen regel på att det skall vara så. passar det inte henne att träffas lika ofta som du vill kan du ju inte dumförklara henne å påstå att det finns någon bestämelse eller sen en norm för hur man bör göra!!
Vill hon inte ses så ofta så får du väl helt enkelt acceptera det, eller leta efter nytt träd i skogen, annan fisk i havet, rent mjöl i påsen (nej fan de blev fel) !!
Visa att det är du som är erfaren, gammal och vis! att du kan ta hänsyn till henne och hennes känslor!
//Yde - du vet hur jag menar...
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Begge, gör så här, bråka inte med henne nu och om ni inte träffas inom en vecka så letar du efter nån annan. Det är inte svårare än så
känns lite som om man kankse inte är sådär galet kär och om inte vill ses mer än en gång i veckan. Jag vet inte men det känns bara som om man vill ses varje dag hela tiden då...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
easyskanking, jag vet att du vet att de är svårare än så ;) hems2, jo men den här tjejen e så fin, hon är så sinnessjukt mån om sina vänner tror det är de som sätter käppen i hjulet
jag tycker man ska umgås så mycket som man vill umgås, det är när man försöker lägga upp regler och anstränger sig för att bete sig som man "ska" som det blir fel. Begge , har du pratat med henne om det här?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ja, prata med henne!
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Du kan inte dra alla över en kant. Jag och frugn har varit tillsammans i 3 månader och under dess månader så kanske vi har varit ifrån varann 5 dagar :)
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Håller koll på tråden, då den stämmer in rätt bra på min egen situation, fast det är inget "problem" för mig.
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Misery_chick Eller hur, tycker åtminstonde att hon borde vilja umgås lite mer om hon nu känner som hon säger att hon gör för mig. Jo har pratat med henne om det, men hon skyller på jobb osv, lixom wft?! att hon ska upp kl 7 på morron hindrar ju inte mig från att komma och vara med henne tills hon faller till sömns och de har jag förklarat.. aja får vänta och se.
Begge hate to say it men du verkar tycka om henne mer än vad hon tycker om dig. annars skulle hon klämt in dig i schemat nånstans
begge, egentligen är det inte svårare så. man ska kunna kräva engagemang, annars är det inte värt det.
Du kan inte dra alla över en kant. Jag och frugn har varit tillsammans i 3 månader och under dess månader så kanske vi har varit ifrån varann 5 dagar :) Det kommer bli jobbigt när en av er börjar glida ifrån den andra för att umgås man så mycket är det dömt att bli enformigt i längden och en av er om inte båda kommer vilja börja umgås med sina vänner igen.
Begge P19 Det känns som att du är för på och hon verkar tycka att du är för efterhängsen och jobbig.. Kanske dags att tagga ner några kol?
Det kommer bli jobbigt när en av er börjar glida ifrån den andra för att umgås man så mycket är det dömt att bli enformigt i längden och en av er om inte båda kommer vilja börja umgås med sina vänner igen....fast att man trivs med att umgås väldigt mycket med varandra behöver ju inte innebära att jorden går under för att den andra vill hänga lite med polarna också, man måste inte vara en clingy dåre bara för att man inte har ett så stort behov av egentid.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
svaret är exakt 2,28 gånger i veckan. gör schemat nu.
"att man i början böööööööööööör ses mer än iallafall 1 gång i veckan om inte mindre som det är nu" vafan det är väl ingen regel på att det skall vara så. passar det inte henne att träffas lika ofta som du vill kan du ju inte dumförklara henne å påstå att det finns någon bestämelse eller sen en norm för hur man bör göra!! Vill hon inte ses så ofta så får du väl helt enkelt acceptera det, eller leta efter nytt träd i skogen, annan fisk i havet, rent mjöl i påsen (nej fan de blev fel) !! Visa att det är du som är erfaren, gammal och vis! att du kan ta hänsyn till henne och hennes känslor! Jag kan nog inte hålla med mer
Delam tange barat
Toastare
2009-07-15 13:19
Jeffi, man måste ju inte glida ifrån varandra.. man kan växa sig starkare också. Man ska umgås så mycket man vill och känner, utan att exkludera polare. Som jag förstår det så är ni inte tillsammans än, eftersom du skrivit "innan man tar nästa steget in i ett förhållande" Om hon bara vill ses nån gång i veckan, känns det fakiskt som hon kanske ser på dig som en polare och du på henne som en flickvän.
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F29Om hon bara vill ses nån gång i veckan, känns det fakiskt som hon kanske ser på dig som en polare och du på henne som en flickvän. Grejen är den att hon är oskuld och verkar vara påväg att låta mig ta hennes blomma, sen säger hon att de känns bra när vi håller på kyssas osv så vafan, hon är bara så svår att tolka men så jävla djuriskt intressant på samma sätt också..
dont forget about your comprades, det är allt jag har att säga. för när det väl tar slut så måste man ha polarna, så dom får man faaan inte sabba på vägen
be the change
hahahahahahaha, fy fan vad roligt. regler för ett förhållande? låter ju stört. man träffas väl så ofta som man vill?? vill hon inte träffa dig mer än en gång i veckan så har hon väl roligare med sina kompisar.
Skåne!
Toastare
2009-07-16 11:34
Begge, äh du är ju bara ute efter att nuppa ändå...
Jag skyller allt på Emma!
haha folk e keffa..