I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Otrohet och svek, hur går du vidare?

Övrigt - Blandat

   

2009-07-14 13:47

Otrohet och svek, hur går du vidare?

Bakgrund: Jag och A var tillsammans tre år, sambo i 2 år. Förlovade. Osv. Ett avbrott pga thailandsresa då han gjorde slut för han ville vara fri. VI blev tillsammans när han kom hem igen. Eller rättare sagt vi blev tillsammans under tiden han var kvar där för han sa att han inte kunde tänka på annat än mig och grät för han saknade mig osv.
Nyligen: Han gjorde slut för han visste inte om han tyckte om mig eller ej. Skyllde också på ekonomi (han betalade 1000 kronor mer i hyra varje månad, han har 3 gånger så hög lön som mig)
Nyupptäckt: Under tiden vi var tillsammans lovade han 3 olika tjejer att de var den enda, hade sex och ljög om diverse saker.

Jag har lyckats kartlägga alltihopa och har dessutom pratat och bekräftat historien med alla inblandade tjejer. Ingen av oss visste nåt om den andre. Förutom dom som visste om mig eftersom vi bodde ihop, men detta visste de inte förrän vi flyttade ihop igen. Men till dessa hade han sagt att de var de enda och att de ska ha det så fint (två av tjejerna var med i thailand) när de kommer hem. Skickade sms med 3 samtidigt som han var med 1. Ljög om förhållandet till de andra tjejerna. Enligt honom var 1 hans ex, 1 hans bästa tjejkompis och 1 en efterhängsen tjej som smsa hela tiden och han påstod att han hela tiden dissa henne. Så har han sagt till alla!

Detta är något han inte kan erkänna och vi hämnades lite genom att gå ut tillsammans.(tjejerna) Då fortsatte han, medans en gick på toa gick han bakom en och tog henne på röven samtidigt som han ögonflirtade med henne som stod mitt emot. Sen ringde han mig när alla gått hem och frågade om jag vill följa med han hem, jag sa nej, då hade han ringt nästa osv.

Jag kände när han gjorde slut att det var inga sorgligheter med det, jag är lätt på det sättet att jag kan bara gå vidare. Men när vi träffades och fick ihop hela historien så bara sprack allt. Och jag känner, hur sjutton går man vidare med sånt här?
Hur ska jag NÅNSIN kunna lita på någon igen?
Hur ska jag någonsin tro på att han verkligen inte skickar sms till alla andra tjejer (när han kanske egentligen bara smsar sin mamma)?

Har någon varit med om liknande? Hur gjorde du? Har du förlåtit honom?


För jag känner för att fly från stan och aldrig mer se honom. Men samtidigt har jag JÄVLIGT mycket på spel i min stad nu. Min salong tillexempel.

Detta är helt främmande för mig hur man kan göra så här. Och jag är inte den som öppnar mig om känslor för jag vill liksom inte bryta ihop. Så jag gör det här över nätet. Det blev mycket text men jag hoppas verkligen att det finns nån som har bra saker att säga.

Det är enligt reglerna att man inte får fokusera på sig själv, men jag behöver verkligen andras åsikter, erfarenheter, för jag kan inte komma på hur sjutton man hanterar detta?

(Inlägget ändrat av JP 2009-07-14 13:57:12)