I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ersättning för ärr. Dubbla försäkringar?

Övrigt - Blandat

   

2009-07-15 22:53

Ersättning för ärr. Dubbla försäkringar?

Hej whoa.
2001 så blev jag påkörd, nu har ärendet avslutats hos trafikförsäkringen, och jag har fått ersättning för ärr med mera. Frågan är då om jag även kan få ersättning från folksam (barnförsäkring), kan man få ersättning för ärr av flera försäkringar? Det trodde jag i alla fall, men folksam verkar inte tycka det.
Detta skrev folksam i dag:
"Vi har noterat att skadan är anmäld hos Trygg Hansa. Den ersättning som man kan få från annan försäkring kan man inte få från olycksfallsförsäkringen."

Känns riktigt pissigt. jag känner flera, däribland min bror, som fått ersättning för ärr från flera försäkringar. Läste även denna artikel: http://www.bike.se/content/679/ där det tydligt står att man kan få ersättning från flera försäkringar. Vad ska jag säga/göra? Hur är det egentligen? Någon annan som lyckats få ersättning för ärr?

Saken är den att OM det går att få ersättning från flera försäkringar så finns det 3 stycken (skolans också) som är möjliga kassakor.

Help me! Ska i alla fall ringa och klaga/tjata i morgon.

"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."