I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är ett rimschema?

Övrigt - Blandat

2009-07-17 20:06

vad är ett rimschema?

okej, så här är läget.. vad fan är ett rimschema !? har hört/sett massa kommentarer som "grymt rimschema" osv.. men, va är de för nått ? xD:P Ge gärna en bra beskrivning samt exempel för att mätta min okunnighet :)

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-07-18 00:25:56)

om du vaknar med stående problem, dra några snabba slutsatser så har du snart lösningen i dina händer

2009-07-17 20:51
mönstret som orden rimmar varandra på. hoppas ngn annan orkar exemplifiera för jag orkar inte.

2009-07-17 21:10
du borde ju skrivit en bättre rubrik, ngn riktigt inbiten kan säkert förklara på ett bättre sätt än jag, men som medoria skrev, sättet du knopar i hop rimmen, om du har tex två rader där inte bara det sista ordet i varje rad rimmar med varandra utan det finns flera ord i varje rad som rimmar med varandra, sen jobbar vissa med att ha ord som låter likt etc. ska se om jag kan hitta ngt bra exempel åt dig. eller om ngn annan fixar det.

2009-07-17 21:14
crooked I är en riktig rimknopare med allt som oftast feta rimscheman

You probably do the splits like the godfather of soul
While I'm rottweiler patrol, first I clock dollars
Then I pop collars with hoes, I got a problem with foes
Still in the club, hot boy dropping them bows

om jag inte är ute och cyklar bör detta exemplifera hur ett ngt mer avancerat rimschema ser. kan liknas med:

50 cent

Banks' shit, sells; Buck's shit, sells
Game's shit, sells; I'm rich as - hell
Shyne poppin off his mouth from a cell

2009-07-18 01:02
jaha okej jag tror att jag fattar :) tack för hjälpen alla :)
 om du vaknar med stående problem, dra några snabba slutsatser så har du snart lösningen i dina händer