I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skräddare, Stockholm

Övrigt - Blandat

2009-07-29 00:29

Skräddare, Stockholm

Ja jag har precis fått hem en riktigt grym trench coat som är perfekt förutom att den är lite väl lång så jag skulle behöva sy upp den ca 15 cm. Men jag har aldrig varit i kontakt med någon skräddare tidigare, så jag undrar vad det kan tänkas gå på och om det finns någon som kan rekommendera någon skräddare i Stockholmsområdet.

Tack på förhand!

DIF!

2009-07-29 22:41
jag har en jättebra "vanlig" (skräddare/kemtvätt-köret) för ändringar. Kommer inte ihåg vad den heter men den ligger precis bredvid Café Saturnus på Eriksbergsgatan. Ett fantastiskt rart par som har den och jag har varit nöjd med allt de fixat åt mig.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-07-30 00:27
Nice med lite tips, vad har det kostat att göra de ändringarna? Har liksom ingen aning om vad det kostar att gå till en skräddare :)
 DIF!

2009-07-30 15:02
Vet att morsan på råd tog en bunt kläder till en skräddare i Skärholmen. Allt kom tillbaka i perfekt passform (allt skulle sys in) och såg bra ut rent hanterksmässigt. Priset var tydligen anmärksningsvärt lågt, runt 200 för att justera en klänning om jag minns rätt.

Har en polare som brukar anlita någon i city för att sy in skjortor, han är nöjd och priset är skapligt. Kan höra mig för efter adresser.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-07-30 22:15
Det skulle uppskattas :)
 DIF!

2009-08-01 18:00
tror jag betalade 80 spänn för att lägga upp kostymbyxor eller nåt. 150 när de sydde upp en sidenklänning (inte bara en vanlig fållning, klänningen är som en skjorta nertill). helt ok pris för att vara inne i stan och för att få det så bra gjort =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.