I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad skulle du göra som uteliggare?

Övrigt - Blandat

2009-08-19 18:43

Vad skulle du göra som uteliggare?

hej, vad skulle just du gjort om du var uteliggare?

(Inlägget ändrat av Midas 2009-08-19 19:16:52)

ey lååå !
Graffare

2009-08-19 18:56
Fixat mitt liv :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-08-19 19:00
Sett fram emot vintern. Med Alliansens nuvarande politik så lär man få gott sällskap i kylan:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-19 19:00
>Rånat en bank/värdetransport. Bli rik eller iaf få tak över huvudet o mat för dagen.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-08-19 20:00
sova utomhus.
Sleep is the cousin of death

2009-08-19 20:05
samma som rapsodisk.

eller om jag inte vågat så skulle jag gått in på byggena i bodarna och bara snott skit mkt mat
sen letat upp ett hemliz ställe och ätit ALLT!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-19 20:28
Tical: Hahaha

Jag skulle lätt försöka sno massa prylar och sälja dem, fixat in mej på socialen och börja beckna stenhårt!

(Y)

2009-08-19 20:49
Jag skulle rånat affärer osv osv, skulle inte finnas några nackdelar med det förutom att man kanske sårar den personen i kassan.
Klarar man sig har man cash.. men åker man fast så blir de förhoppningsvis fängelse och om man inte är tidigare dömd så bör man väl hamna på en rätt soft avdelning med mat, tv, spel, sällskap och framförallt värme :)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-08-19 20:50
Varför inte börja på en gång? :)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-08-19 20:52
försökt tvätta av mig och styra nåt skitjobb, sen efter första lönen skulle jag ordnat lya. sen skulle jag jobba på bra som fan, bli befodrad etc, till slut är jag svinrik.

fattar inte varför inte alla lodisar gör så...
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2009-08-19 20:58
Det är rätt svårt att bli uteliggare i sverige. Fan sluta med droger eller alkoholen och gå på soc tills du får ett okej jobb.
Alt. Träffa en flicka. Dom håller dig alltid i schack
Jag har ingen personlighet

2009-08-19 22:36
Gått till stureplan, sparkat en brat på pungen, snott hans plånka och sedan köpt ett liv.
Dra åt helvete!

2009-08-19 22:38
Köpt ett liv, hahahahaha

Närmsta ICA fem min senare

-Hej ett liv tack.
Ja, det blir Pappas kreditkort

2009-08-19 22:40
Ungefär så jag tänkt mig, aaow. :B
Dra åt helvete!

2009-08-19 23:50
Jag skulle spränga brandstationen, Om man hade råd med dynamit :/

2009-08-20 09:00
Jag skulle tigga ihop till en tågbiljett till Stockholm. Väl där skulle jag kidnappa ett gäng brats och sätta dem i jobbcoachning, tills de reducerats till drägglande zombies som sitter och mumlar saker som "använd ditt personliga kontaktnät" och "tänk på vad just DU kan tillföra på arbetsplatsen".

Antagligen skulle jag åka fast rätt fort, men med tanke på Sveriges rättssystem så lär en av två saker hända. Antingen blir jag inlåst i en städskrubb och bortglömd i 40 år tills någon hittar mitt förtorkade lik och ringer aftonbladet. Då blir jag känd och får fler besökare på min myspace. Eller så får jag en burk lyckopiller och blir frisläppt, och då säljer jag pillren till drogromantiker på whoa och blir rik.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Moderator

2009-08-20 11:11
Skulle jag inte vara beroende av någonting och inte särskilt förstörd rent allmänt skulle jag nog välja att vandra runt lite i världen. Är jag ändå hemlös kan jag ju lika gärna vara det över hela världen, istället för på en bänk i Stockholm.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-08-20 11:45
Vara allmänt trasig och försöka hitta ett sätt att ta mig ur skiten på, sen när den planen går åt helvete så dör jag sakta med en flaska i handen medans folket på gatan byter sida när dom ser mig.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Moderator

2009-08-20 12:12
Jag skulle njuta av ett liv utan väckarklockor, scheman och krav. Kanske bygga en koja vid en sjö, fiska och läsa hela dagarna. Kanske skulle jag vara lycklig över att jag inte sitter fast i den materialistiska väderkvarnen som förslavar våra hjärnor och tar över världen. Kanske...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-08-20 16:11
dricka alkohol I guess?
 www.myspace.com/friphmusic

2009-08-20 18:39
ägna mig åt att råna brats på heltid. sen söka tröst hos flaskan/droger..
nä men skulle väl gå till soc antar jag.

2009-08-20 19:36
Försöka sluta med drogerna, skaffa ett jobb och därefter boende. Förutsatt då att jag är psykiskt frisk.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-08-20 20:14
när den planen går åt helvete så dör jag sakta med en flaska i handen medans folket på gatan byter sida när dom ser mig.

-HAHAHAHA! Bästa hittills utan tvekan!

2009-08-20 20:41
jag slulle till skillnad från många hemlösa jag stött på badat i havet ganska ofta, så länge vädret tillåter. undrar ofta var fan deras syn på hygien tagit vägen. sen skulle jag försöka nischa mig själv med ngn klädsel, backstory och gimmick så jag skulle bli ngn form av lokalkändis som folk gillade. sen det obligatoriska heroin missbruket hade ju varit en del av min vardag

2009-08-21 02:15
Jag skulle njuta av ett liv utan väckarklockor, scheman och krav. Kanske bygga en koja vid en sjö, fiska och läsa hela dagarna. Kanske skulle jag vara lycklig över att jag inte sitter fast i den materialistiska väderkvarnen som förslavar våra hjärnor och tar över världen. Kanske...
Låter bäst hittills
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-21 13:19
tagit saker o skaffat pengar

2009-08-21 13:40
Alla hemlösa kan bo med mig!
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-21 13:59
e de nån som minns den där årstiden som vi kallar för vinter i den här tråden? inte så ball i sverige...
jag hade gått till sjöss om man kan det fortfarande, jobb mat å någonstans att sova !
annars sälja faktum och sovit i kyrkor tills det blir bättre tider.

2009-08-21 15:18
Jag hade kirrat nånstans att bo så jag slapp vara hemlös.
Vi är överallt!

2009-08-21 17:37
Kissa på en massa handtag på nätterna kanske kleta lite bajs oxå på typ mcdonalds,h/m,gina tricot, och sedan fnissa på dagarna när folk luktar på händerna och torkar det på byxan sin!

johhhha ja!
Hästen_Hugo

2009-08-22 04:00
När jag bodde i Barcelona hade jag två sköna skotska snubbar som "bodde" strax utanför mig. Inte sköna på det sättet att de var kul att träffa, de var bland de drygaste människorna jag träffat, mer att de hade gjort en skön grej när de bestämde sig för att styra pengar till en flybiljett för att flytta från Skottland och bli hemlösa i Barcelona istället. Finare med en jobbig vinterdag på tio plus än en på tio minus, och en flaska vodka på affären för 3,50 euro istället för 15 pund. Det kallar jag en investering för livet...
"jag har fin hår. som en waterfall."

2009-08-22 05:39
^hahah yea, smart av dom!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-08-22 12:42
Jag skulle boffa lim
Rocka kamelen en gång