I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blev lobbad, fick ta DNA-prov.

Övrigt - Blandat

   

2009-08-25 13:52

Blev lobbad, fick ta DNA-prov.

EN kompis till mig var på krogen för ett par månaders sedan. Vid en rökpaus på utegården fick han syn på en stängd utebar som hade olåste kylskåp fyllda med vinflaskor. Han bestämde sig för att sträcka sig och ta en i fyllan och villan. Inte alltför förvånande så spg en utav vakterna honom och släpade ner honom i ett rum där dem stod 3 mot 1 och skrek åt honom och delade ut örfilar. Han fick efter det två alternativ av vakterna.

1. Åka polisbil i vanlig ordning och bli polisanmäld för snattning.
2. Ge klubben 2000:- i ersättning för dådet.

Min kompis hade helst valt nr två men valde nr ett. För vad vakterna inte visste om var att han hade satt på sin mobilkamera i fickan och spelat in allt.

Polisen kom och hämtade honom och han blev lobbad för fylla. Under visiteringen blev han även toppsad i munnen för att de skulle få hans DNA.

Vi träffade senare en av vakterna på en annan krog där och begick övergrepp i rättsak och sa åt min vän att om han nämnde ¨ågot om kraven så skulle han bli mosad av diverse instanser.

Men frågan ja ghar nu är angående DNA-testet. Görs dessa DNA-tester på rutin numera?

För han blev ju polisanmäld för snattninG och inget annat där hans DNA har med saken att göra.

k1337oris