|
|
|
|
|
Vart ska man droppa av barnet?
Tjena!
En haschtomte-mor har för vana att lämna bort sin 2 årige son i "ett par timmar", vilket nästan alltid betyder 2-3 dagar till vagt bekanta i hennes omgivning. Hon hör allri av sig och svarar häller allri när någon som blivigt lottad hennes barn försöker nå henne. Fruntimmret i fråga är väll runt 22 år, känner inte något vidare då hon allt som oftas har fullt upp med att tända på nästa spliff när man är hos henne.
Nu till problemet, mitt ex (som inte känner henne bättre än mej) skulle passa ungen i ett par timmar igår förmiddag. Nu är kl lite efter 16, och förutom att ungen inte skulle sova där och mitt ex hem ej har något erfarenhet om barn i den åldern så vet hon inte vad hon skall göra.
Ungen har skriker, blöjjorna är slut, välling saknas och till sist modern svarar inte efter ett 10-tal sms och dubbelt så många telefonsamtal. Mitt ex kan inte passa ungen, hon har även skickat ett mess till henne med informationen att hon kommer lämmna ifrån sig ungen om hon inte svarar innom en timma, vilket hon naturligtvis inte gjort.
Så, nu lyder frågan. Var skall man lämmna in lille krabaten? Mitt ex tänkte lämna över sparveln till närmaste polisstation, men det måste väll finns ett bättre ställe. Jag har ingen aning, har ni?
MVH /Mr W
(Inlägget ändrat av Rachel 2009-09-22 14:09:21)
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Polisstationen/Sociala/Hennes föräldrar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Soc har stängt, hennes föräldrar bor långt bort i nån liten håla som ingen vet vad den heter.
|
|
|
Kan nämna att detta utspelar sig i gbg
|
|
|
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Ring polisen, de kan nog hjälpa. Ge äckelmamman en jävla backhand och se till att barnet adopteras bort till någon som kan/vill ta hand om krabaten. Det där kan ju inte gå åt något annat håll än åt helvete
mama said knock you out
|
|
|
ska utan tvekan anmälas till de sociala, ring till polisen så hjälper dom dej.
|
|
|
|
|
|
Fy fan vad ill, stackars unge. Låter sjukt för nån som röker brajja, seg och omotiverad kan man bli, men att bara skita i sitt barn på detta viset e fan skadat. Låter snarare som att det är nått syndrom lr Jonk som e problemet snarare än brajja. Låt oss få höra hur det gick
----------------------------------------------------------------------------
|
Toastare
2009-08-30 18:36
|
Vad det än är har hon ju problem. Som Snara påpekade, socialjouren kan hjälpa er. Stackars barn, gör ont i magen när jag läser sånt här..
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Vet ni något om pappan?
här får du lite kärlek
|
|
|
Men stackars lilla barn...hoppas det ordnar sej
|
Graffare
2009-08-30 20:01
|
Nästan vilken kvinna som hellst kan klämma ut en unge, alla kan inte vara föräldrar. usch så vidrigt. hoppas att det löser sej.
http://beltontorsk.tumblr.com/
|
|
|
har någon hotat med socialjouren tidigare, och hur har då kvinnan reagerat? i mina öron är det konstigt att ingen annan reagerat tidigare, hon är ju uppenbarligen inte fit to be a parent.
|
|
|
hade jag bott i gbg hade jag tagit ungen på heltid.
Fan vad vidrig människa!
SMÅLAND!
|
|
|
Tragisk morsa, samtidigt ställer jag mig frågande till ditt ex och vad hon tänkte på och ta hand om en typ okänd persons unge (du får det och framstå som att varken du eller ditt ex har något vidare koll på henne), speciellt när hon inte har erfarenhet utav bebisar innan. Fatta förstå knaset hon kan sätta sig in i utifall det händer något med ungen?
|
|
|
Hur gick det med barnet? Kolla om det finns släktingar till mamman som lagligt kan få överta vårdnaden av barnet tills hon är helt clean och ryckt upp sig.
|
|
|
Såhär slutade det. Mitt ex tog ungen till en strikt familjefar hon känner. Han ringde soc och soc ringde till mamman som svara efter några timmar. Nån form av utredning kommer göras, mamman till barnet lovade att döda mitt ex och han som ringt till soc + en hel del svordommar.
|
|
|
bra jobbat mr whatever !! det va rätta takter å agera i situationen !!
|
|
|
Jag är mäst förvånad att hon brydde sig om att hota ditt wx för att hon ringde soc, som att hon bryr sog på riktigt. aja hoppas de går bra för ungen å exet
----------------------------------------------------------------------------
|
|
|
Varför tog ditt ex ens hand om ungen när hon visste att det brukar dröja ut på tiden och dessutom inte har någon erfarenhet av att ta hand om ungar ?
|
|
|
Detta är tragiskt, men mamma verkar vara i behov av hjälp. Hoppas att hon får det och att socialen inte bara fuckar för henne.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
|
Redaktionen
2009-09-01 09:00
|
|
|
|
Nattugglan P27
Om hon vill bättra sig kan det säkert bli bra, annars kan inte soc heller göra så mycket.
http://www.earforcefm.blogspot.com
|
|
|
hon bor i en soc lgh och går på bidrag. Inget fel med det i mina ögon men att hon super och spliffar upp barnbidraget stör mig.
|
Producent
2009-09-02 10:37
|
Har man problem med berusnings beroende, alltså att man har ett behov av att berusa sig bort från verkligheten konstant, då skall man söka hjälp.
I detta fallet har kvinnan ett barn som är skyldig att ta hand om, men du gjorde rätt så att sociala kan ta hand om den rätta biten, så att hon kan vakna upp och förstå det allvarliga, man kan inte tro att man bara ploppar ut en unge och sedan tro att allt annat löser sig.
Hoppas hon kan få sig någon hjälp med sitt berusnings beroende.
Since 1984 http://www.therealgizlee.com
|
|
|
Jag tycker att någon borde haft ett seriöst samtal med mamman innan hon blev anmäld till soc.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
|
|
|
Lepra
Logik och resonemang funkar ju nästan alltid på alkisar och knarkisar.. Det är väl ganska uppenbart att hon inte har vad som krävs för att vara mamma?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
|