I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur går det med pluggandet?

Övrigt - Blandat

2009-09-07 20:12

Hur går det med pluggandet?

Ja som ni alla vet så pluggar många just nu, jag minns min tid på gymnasiet, man hade liksom någon form av privilegium och tillgång till gratis mat. Nu är tanken att man skall studera självständigt på universitetet och tentorna brukar vara svåra om man inte har läst på ordentligt.

Så hur går det? ^^

2009-09-07 20:19
så jävla bra, teoritermin är the shiznit. rättsfilosofi är lagom mycket lättare än civilrätt. glory days!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-07 20:28
fick du gratis mat på gymnasiet?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-09-07 21:01
Att plugga innebär att man kan ligga hemma 6 veckor å bara kicka in CSN, sen får man anstränga sig 1 v. till max innan det är dax att kicka igång ny period.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-09-07 21:02
bakeman P26

coolt!

Skivsamlare

2009-09-08 17:37
Fyfan, går en distansutbildning med träffar 1ggr i månaden á 3 dagar. Det är så jäääävla tråkigt o plugga distans! Tjejen pendlar till sin skola varje dag så henne ser jag inte till värst mkt, alla polare jobbar hela dagarna så jag har inte en käft o prata med på skype för att socialicera sig lite medan man gör uppgifterna. Bara plain booring :( Hoppas det blir bättre dock :>
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-09-08 17:49
jag saknar verkligen gratis lunch!

2009-09-08 20:06
Soulpat: Hmmm, det lät inte så i min skalle när jag formulerade det...
...men nu när man läser det igen så har du onekligen en poäng.

:-D
Rappare

2009-09-08 20:49
Kör fritidspedagog på SU. Kom in på reserv och har sjukt mycket att komma ikapp med. Men men, det är bara att köra.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-09-09 11:25

jag e känd bland mina medstudenter på juristlinjen för att vara SUs största slacker, är jätteojämn i mitt pluggande, dyker upp lite som jag vill, pluggar som en idiot eller ingenting alls...ingen balans men det funkar väl. När man e fattig är det matlador som gäller annars spenderas hutlösa summor på smaklösa mackor...typ så!
Femme fatale

2009-09-09 11:30
Hmm... exjobbet skulle in i maj 2007 men är "inte riktigt" klart ÄN. Så pluggande går nog sammanfattningsvis ganska dåligt.

Jag saknar salstentor och föreläsningar. DE är ju enkla.
Mot obegåvat tal hjälper säkert ingen språkvård.

2009-09-09 13:01
måste säga att de går som man förtjänar... så om jag pluggar går det bra o viseversa ;)

//Yde - MIT på KTH
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-09-09 14:05
För min var det svinjobbigt att få in rutiner och failade på min första hemtenta då jag var tidsoptimistisk, men nu går det bra! :)
Delam tange barat

2009-09-09 19:31
Lite trevande, första terminen på SU. Känns lite vilsen men jobbar på det och att inte lata mig för mycket hemma!
shimmy shimmy yo
Toastare

2009-09-09 19:38
Varför fick ni gratis lunch? När infördes det? Eller kommer ni från svinrika kommuner? Vi i Lund betalade 900kr/termin i matkort.
Jag skyller allt på Emma!

2009-09-09 19:42
jag läser ekonomi så jag har ganska stor spridning i kurser.. det gäller att hitta rätt pluggupplägg för rätt kurs! statistik och matte: bara nöta uppgifter. marknadsföring: plöja sammanfattningar. gör seminarieuppgifter, häng med på föreläsningar osv osv. böcker läser jag i princip aldrig.

det är nog annars jävkligt olika från uni till uni och person till person hur mkt tid man faktiskt måste lägga ner för att klara tentor. min skola är tuff med många obligatoriska moment, case, projekt och sånt och vi har jämförelsevis svåra tentor (redovisning och finansiering, 65% kuggade förra året..), men hänger man bara med så funkar det. Oftast. =)

vad ska du plugga? lycka till iaf!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-09-09 22:59
Gymnasiet var underbart på många sätt, men intellektuellt var det ju nåt slags tonårsdagis. "Ohh, vi har historiaprov nästa vecka - på 150 sidor!" Nuförtiden skummar man 150 sidor mellan gymmet och sängen.

CameraObscura P22

Civilrätt följt av rättsfilosofi... du läser i Göteborg?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-09-09 23:12
Har aldrig någonsin betalat för lunch, förstår inte varför det skulle vara värsta ovanligheten.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Admin

2009-09-09 23:41
Varför fick ni gratis lunch? När infördes det? Eller kommer ni från svinrika kommuner? Vi i Lund betalade 900kr/termin i matkort.

Jag fick slänga upp 2 papp per termin för vidrig skolmat.

On topic: har precis flyttar från STHLM till Lund och pluggar pressvetenskap. Känns jävligt bra hittills, få föreläsningar och mycket att läsa mellan dem!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Lyricist

2009-09-10 00:09
Jag pluggar fastighetsekonomi i karlstad.

Första tentan om 4 veckor. 800 sidor på engelska står framför mig, men har även valet att lita på en 70-sidors svensk sammanfattning samt smygläsa lite i boken i bilbioteket. Svårt att veta vad som räcker till, men det löser sig!

Behöver också mer rutin...

2009-09-10 01:05
Mästerkatten

spot on!

2009-09-10 01:09
bountyboo: fan vad dyrt det var på din tid:) jag tror vi betalade 450/termin eller ngt...

2009-09-10 01:22
Alltså på min tid (04-07) så hade de flesta kommuner gratis skolmat, vet att vissa polare fick börja betala under sin gymnasietid, när så gamla tanter som du BB gick på gymnasiet så var det väl knappast vanligt med det?!

Själv kör jag min 5:e termin, läser kriminologi I roligt ämne som fan, sega kursare som fan, typ alla vill bli snutar, kul..
 DIF!

2009-09-10 01:53
fan lunchen är nog det enda jag saknar med gymnasiet alltså. nu måste man köpa kompendier för 100 spänn hit och 4-500 kronors böcker dit. och csn ska knasa en så man måstejobba. det blir rätt rörigt

2009-09-10 02:24
jag hade det rätt glidigt, klarade csn med 0.5p det här året, enbart för att mitt förra år va mitt första och man då behöver 37.5 och inte 45p avklarat. flyt.

fick tillbaka en tenta idag iofs så nu är jag på det lugnare vattnet igen.

2009-09-10 09:04
Någon som hänger på Eden?
Walking the street of dreams

2009-09-10 09:07
BountyBoo F29

vi betalade niohundranånting vi med.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-09-10 13:44
i sundsvall var det gratis mat på gymnasiet (friskola, gick där 02/03), i sthlm betalade jag 1900 (tror jag?) första terminen i tvåan, sen införde dom gratis skolmat där också (friskola det med).

nu känns det som ett sjukt jävla kap att betala 1900 för en hel termin luncher. jag är jävligt trött på trista mackor och matlådor... och lunchutbudet i innerstan är inte riktigt CSN-väniigt..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-09-11 00:04
Jag läser "väggen" (civilrätt 2) som ska vara en jävla bajsmacka, än så länge känns allt bra dock..
HMOR

2009-09-11 00:22
Yde - MIT på KTH

Bjäär P20: Vad betyder det? Jag brukar förstå KTH som är en teknisk högskola i stockholm och MIT som är ett Amerikanskt dito, men i Massachusetts. Eller Yde - MIT på KTH kanske inte är vad du pluggar?

2009-09-11 00:24
Dj_Josh

du får uppdatera hur det går.

2009-09-11 00:41
CameraObscura P22

Will do, ska du själv läsa den?
HMOR

2009-09-11 00:50
om ett år, precis avslutat C1:an. ser fram emot lite avkopplande teori.
Groupie

2009-09-11 08:17
Historia C vid GU. Sjukt mycket läsning och en uppsats att göra andra halvan av terminen.
Fram tills dess är det bara enormt jävla mycket dryg göra.

Bara 2 halvdagar i veckan, men däremellan lär man hitta disciplinen och läsa som en dåre och göra alla instuderingsuppgifter och seminarieövningar.

Det funkar så länge man är intresserad och motiverad..och det jag väl typ.. vissa dagar.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Användaren är inte inloggad ~ 

2009-09-11 11:23
Ser att det finns några fler jurister här inne. Någon som läser i Umeå måntro?
gah

2009-09-11 12:12
jag räknar till 4 jurister.
gbg här.
Användaren är inte inloggad ~ 

2009-09-11 14:13
Är det terminstentor som gäller i GBG också? Jag läser termin 3 vilket innebär fastighet- och miljörätt, sakrätt, familjerätt och skadeståndsrätt! Men för tillfället är det nollning som gäller :D
gah

2009-09-11 14:23
vi kör på deltentor i gbg.
Läser också termin 3. rättsvetenskap, miljörätt, social familjerätt och socialrätt här.
Vi har precis avslutat nollningen. fick precis tillbaka min tenta med skadeståndsrätt bl.a. haha, skönt att vara av med ;)

2009-09-11 14:33
Jag pluggar matematik på SU och industriell ekonomi på KTH. Jag tycker det går väldigt bra.
Unweaving the rainbow.

2009-09-11 21:41
det går bra så länge jag har typ ett seminarium och en föreläsning i veckan sen får de gärna ge mig en miljard sidor att läsa det bekommer mig inte men fifän när de ska tvinga en att lyssna på någon som står och säger bajs bajs bajs från 9-17. Då blir jag less.

gratis lunch när var hur!