I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kändes som jag inte kunde röra mig - Vad hände?

Övrigt - Blandat

2009-09-09 13:25

Kändes som jag inte kunde röra mig - Vad hände?

Låg o försökte sova inatt men bara vred o vände mig hela tiden, till slut kändes det som OM jag somna men en sekund senare (kändes det som) så vaknade jag o då hörde jag min storesysters röst prata i köket, trodde jag (3-4 på natten, o hon skulle inte ens vara hemma igår) så då skulle jag försöka resa mig men det gick inte, det var som om jag hade bly i hela kroppen eller nått, det gick inte o resa sig, o tänkte att jag drömde så slog till mig själv men drömde gjorde jag inte...

Iallafall så kände jag på mitt hjärta o de slog fett fort o ibland fett sakta fattade inte o efter några minuter kunde jag sätta mig upp.. o då lät de som om mina föräldrar gick ner för trappan o ropade nej madde (min storesysters namn) vad gör du? o då gick jag till dörren o öppna den o kolla vad som hände, men INGEN va där.. fattade ingenting alls...

Vafan liksom vad hände? haha skitsvårt o somna efter de

(Inlägget ändrat av Midas 2009-09-09 14:02:52)

2009-09-09 13:55
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2009-09-09 14:07
okej så jag fick en sömnparalys? haha sjukt

2009-09-09 14:23
Hänt samma sak för mig.. Trodde jag hade en nära döden-upplevelse (haha) men hörde sen av en polare vad det var för något.. Mycket obehagligt!
Det som inte dödar, det härdar!

2009-09-09 14:58
finns hur många trådar som helst i det här ämnet nu tycker jag......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-09 15:09
okej förlåt mig då haha ville ha svar fort och visste inte alls vad jag skulle söka på.

Producent

2009-09-09 15:21
Vissa människor kan få hallucinationer av olika slag när de är i sömnparalys, s.k. hypnagoga och hypnopompa hallucinationer. Dessa kan bestå i skräckfyllda känslor av att någon är i rummet eller vid sängen samtidigt som man själv inte kan röra sig. Den förlamning och de hallucinationer man upplever vid sömnparalys, är således delar av REM-sömnen som stannat kvar trots att man redan har vaknat. Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas.

så vart det för mig för någon vecka sen, såg två personer en kvinna och en man stå vid min dator och kollade på mig. fett läskigt :( försökte skrika åt dom men fick typ bara ut ett svagt "neej".

2009-09-09 15:52
ja jag har vart med om fett läskiga hallisar under paralys också, nåt av det värsta jag upplevt. detta ges ofta som trolig anledning till att visa tror sig ha haft besök av utomjordingar i natten och tron att demoner kunde ta över människors kroppar i tider innan ufos blev populära. men vem vet, vissa uforapporter kanske stämmer
http://www.kommandot.se/wp/

2009-09-09 16:30
hände mig rätt ofta under gymnasietiden, händer mig nästan aldrig nu mer.

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Astral_projection
Länk till http://www.astralvoyage.com/

2009-09-10 01:10
Ofta känns det som om man inte kan andas, som om man håller på att kvävas.

sådär får jag var och varannan natt när jag ska sova, någon som vet vad det kan bero på?
haft så i kanske 2 år nu fram och tillbaka.
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-09-10 01:12
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2009-09-10 08:10
Du blev våldtagen av utomjordningar!

2009-09-10 08:14
Dustydress, samma sak har hänt mej, känns som om man "glömt" att andas och bara kmr på de helt plötsligt!

Men iaf, har själv upplevt sömnparalys och var skiträdd i några dagar men tillslut glömmer man det och tänker inte på de mer, sen händer de igen så känns de inte så farligt för att man redan upplevt de innan!

2009-09-10 09:46
det är sjukt fet när det händer, hänt mig flera gånger.

man bara ligger där & tänker WTF. sen när man vaknar till så bara. sov jag där eller va jag vaken?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-10 13:32
fan jag vill också ha en!
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-09-10 13:37
Vavavaaaaardagsfilosofi så det ryker om den/
finns flera trådar om ämnet och hör sen/
klockan är just nu trettontrettisju/
öris seanste låt är helt jävla sjuuuuk/

2009-09-10 16:47
jag ska oxå börja köra alla mina inlägg i forumen med rim schema

2009-09-11 00:08
nej/
tack/
Det som inte dödar, det härdar!

2009-09-11 13:12
Hur kunde du slå dig själv när du inte kunde röra dig? :P
Signatur får rum här

2009-09-12 23:18
Hänt mig med massa gånger och händer nästan alltid om jag sovit dåligt.
Första gångerna var det svinläskigt men när man vet vad det är så går det rätt snabbt att tänka bort det när man får det.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-09-14 02:56
det där att man inte kan andas..jag har också upplevt det några gånger, man vaknar upp och tar ett skitstort andetag för det känns som man kvävs eller hur? det kan vara ganska farligt, man ska absolut inte ta sömnpiller om man har det problemet, då kvävs du fast du inte vaknar av det, och dör. läskigt som fan

2009-09-14 02:59
man vaknar upp och tar ett skitstort andetag för det känns som man kvävs eller hur?

exakt, riktigt vidrigt
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-09-14 05:06
Fokusera på att röra fingrar eller tår så går det över fortare.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."