Läkare stoppa annan läkares recept?
Har en fråga som jag behöver svar snabbt på, borde veta det själv men det står helt jäkla still i huvudet. Får en läkare ta bort / byta ut en annan läkares recept? båda läkarna jobbar på samma klinik, dock är den ena tjänsteledig.
äcklig o sne. vänerns-öl-stars
Ja...
Fucks your life up crew Tjabo!
fanfanfanfan. är du helt hundra?
Beror på vad det handlar om, antidepressiva kan han inte avbryta men byta... sen vet jag inte..
gäller det benzo så får han avbryta om han tycker det är lämpligt att göra det..
handlar om stesolid & xanor. och två helt olika läkare.
segt. då får man sitta vaken fram tills morgonen och se. fyfan för läkarna på öppenvårdsmottagningar.
Med tanke på ditt namn, och den här tråden låter det som att du borde ha piller-trillar-kontakter utöver dina läkare..
Eller kanske lägga av med piller...
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Toastare
2009-09-09 23:11
Om du ljuger vilket du då gör till den andre läkaren kanske du borde inse att du har missbrukar problem. Men det vet du nog redan.. Ja, antagligen har din ordinarie läkare skrivit in ang. vad du ska ha och inte ha. Och antagligen kommer din läkare se till att du inte kan plocka ut de tabletter du inte ska ha.
Jag skyller allt på Emma!
Kan säga att jag har inte ljugit för någon utav läkarna, har berättat exakt hur jag mår och försökt få dom att sätta sig in i min situation vilket dom dock vägrar göra. varför jag fick gå till en annan läkare var för att min ordinarie har tjänsteledigt i ett halvår vilket suger getpung. Aftonhoran ; när man fått ut såna doser på recept som jag har fått så har det känts ganska onödigt att hålla kvar vid alla pillerkranar då dom flesta är svin och tar ockerpriser som jag inte tänker betala alls för att kunna gå utanför dörren.
Och jag vet väldigt väl om att jag har missbruksproblem, dock så är benzo inte något jag klarar av att sluta med för det är min livsräddning. har pulat i mig olika meds sen jag var liten kiddo (käkat meds i 15 år) och käkat benzo dagligen sen jag var 15-16.
Oh.. Jo det är ju sant, då tog det hela plötsligt en annan vändning.. Snackade med mor nyss, hon jobbar på thorax iva (Inte för att det har med saken att göra, men men..) och ja en läkare kan byta ut en annan läkares recept, om anledning finns, och det anses nödvändigt.. tror det var så hon sa.
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
inte för att vara sådan, men du måste vara rätt tolerant nu då? Vad är det för doser vi pratar om?Om du nu vill svara på det.
stesoliden ska bort helt vad jag uppfattar det som, och jag ska hoppa rakt ner ifrån 12-15mg xanor till 2mg xanor dagligen... vilket kommer att bli min död, men som den kära läkaren inte förstår. rör dom mina flunizar så flyr jag landet. hade en diskussion med överläkaren och helt plötsligt så slängde jag ur mig något i stil med "bara för att du kan sitta här med ett leende på läpparna och må bra betyder inte att jag gör det." - du vet inte något om hur jag mår "nej, men lyssna på mig då för du vet ju heller inte hur jag mår mer än din egna uppfattning. lyssna på min istället då jag vet mer om min levnadssituation och mina psykiska och fysiska problem mer än vad du gör nu och någonsin kommer att göra"
Kan ju lägga till att jag blev tvingad att lämna salivprov och där så var jag positiv på benzo som jag sa till dom att jag kommer vara. Och dom verkade ganska griniga över att jag har slutat gå och lämna salivprov varje vecka. men jag anser att ska jag behöva visa något för dom så ska jag inte betala 120kr varje vecka för det. (nej, på något konstigt sätt så går det inte på högkostnadsskyddet....)
12-15mg xanor till 2mg xanor dagligen DUDE! Finns det inte någon lag mot det? Det lär ju kännas som både ett och ett annat bollträ i ansiktet..
Fan nu fick jag plötsligt en helt annan syn på att flöddra, tror jag säljer dom sista få kartorna jag har hemma..
finns inte direkt någon lag mot det, vill dom stoppa min dos så gör dom det bara rakt av. vilket kan få riktigt vidriga konsekvenser. är inte trevligt när man "bara" fått i sig 5mg xanor, 1mg fluni och 2st diazepam rektallösningar a 10mg st. så det här kommer bli ett jävla helvete. att bli flöddertorsk är inget jag ens önskar min värsta fiende. Jag brukar gå runt i min lägenhet och titta ut genm fönstrena i allt mellan 10min-2h för att ens våga gå ut. ska jag åka någonstans så åker jag helst så tidigt som möjligt för att slippa folk.
Och det enda som märks utav mitt flödderberoende är att jag har mycket svårare att ta in känslor (men hey, asperger gör inte det enklare heller...) samt en blick som skulle kunna döda.
finns inte direkt någon lag mot det Mjo förstod det, menade mer att det är som att dom
vill ta livet av dig, har en nära vän som vart både flödder och kork-torsk, så har en liten aning om hur det är.
vill ta livet av dig, genom att sänka dosen så hastigt, utan någon som helst nedtrappning.. ofc.
Det är lite så jag känner också, xanor är ju verkligen ingen trevlig benzo när det ens kommer till en långsam nedtrappning tyvärr :/
Kefft att dom inte ens låter dig trappa ner på skiten...du kommer ju "dö" som du säger, kommer vara ett helvete! Bull dude...allt jag har att säga! Kan du inte köpa lite extra o trappa ner själv, eller tror du att du kommer vara för sugen på att käka lika mkt varje dag? Jag fattar ju att du uppenbarligen har problem men det kan väl inte vara helt bra att gå på så höga doser varje jävla dag i ditt liv!
Hade det vart min ordinarie läkare så hade han låtit mig trappa ner i ett väldigt behagligt tempo som jag inte alls skulle ha några problem med. men nu har han ju dock tjänsteledigt i ett halvår och köper jag på mig en ranson så blir det ju oftast att man käkar mer än vad man egentligen skall göra så jag gillar att få ut en bestämd mängd för en billig slant istället för att t.ex slänga ut 600-800kr för ett 50pack xanor 1or som tar slut på bara någon dag. inte för att vara den som är den, men läkaren som jag var hos idag kommer ifrån ett land där dom verkligen ÄLSKAR att pracka på folk piller, så varför kunde inte hon vara sån också? eller att man hade tillgång till den läkarn som torskade för att han skrev ut recept på mcdonalds @ sergels...
aja bull läge fan ska man säga...gå till en annan läkare? Det kan ju inte vara ett sunt val att inte låta någon trappa ner på ngt dom hållt på med så länge...
ska kuta runt på olika mottagningar imorgon och försöka hitta någon villig läkare och förklara min situation och se hur dom reagerar på denna läkarens agerande. tror dock att jag kommer få lite mer hjälp för att sänka från 12-15mg till 2mg är verkligen inte snällt någonstans och inte bra för varken psyket eller kroppen. är ju jävligt rädd för att man ska åka på krampanfall titt som tätt nu.
och
aja bull läge fan ska man säga är faktiskt det enda man kan säga. för det är ett bull läge.
KIDS, HÅLL ER BORTA FRÅN BENZO. BLI FAN INTE SÅN TORSK SOM JAG ÄR.
kan ju lägga en liten update ; var först på polisstationen igår och hämtade ut mitt nya id. Direkt efter det så gled jag till apoteket. till min förvåning så hade dom inte tagit bort stesoliden och min xanor dos var höjd. Så det verkar som att denna läkaren antingen har glömt eller inte kan ta bort överläkarens recept. wihoooo för mig ett litet tag iallafall. men benzo är något man ska hålla sig undan så gott man bara kan, synd att man inte lärt sig det förns nu på senare år när man är helt fast i det.