Indraget körkort!
Hej Jo fick indraget körkort för någon vecka sedan erkände utan omsvep händelsen som var att jag färdades 54 på 30sträcka behöver bilen nå så fruktansvärt mycket i tjänsten. Filar på brevet till länsstyrelsen nu men behöver lite insider om förmildrande omständigheter som kan göra att jag "råkade" komma upp i den tidigare nämnda hastigheten. "vejade för lastbil" m.m sen har jag en fortkörning sen tidigare vad tror ni om mina chanser, en, två, sex månader? Samt vad som jävla helst som gör att jag kommer undan lindrigare. berätta gärna om era erfarenheter om liknande händelser. mors heja luleå!
24km/h för fort på en 30-sträcka ser ju inget bra ut hur man än vänder på det. Även om det fanns några bra tips så vettefan om du borde få dem.. mvh. Gnäll och moral-avdelningen.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Jag tror nte det är möjligt, men håll oss uppdaterade angående hur det går :-D Whoa vill veta.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Att köra bil är inte en rättighet. Kör du 24km/h för fort på en 30-väg så har du ju bevisat ganska ordentligt att du inte är redo för ansvaret som följer med att köra en bil. Men ja. Du har förhoppningsvist lärt dig något till den dagen du får tillbaka ditt körkort.
åhhh herregud era moraltanter...allting går, helst ska du ha ett brev från din arbetsgivare eller mamma som säger att dom behöver dig för att köras runt, göra ditt jobb etc...du kommer bli av med kortet oavsett tror jag men du kanske får förkortad tid om dom anser det förmildrande, mina polare fick det iaf!
kolla om du kan få din chef att skriva nåt? gjorde ja men jag blev av med det ändå men kan funka...
saaaru..
herregud vilka moralkärringar det finns... Har du erkänt är det nog kört, dem lär inte hjälpa dig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Snälla vem har inte legat runt 50 på en 30 väg. Det händer, särskilt eftersom många av de 30 vägar som finns idag är helt efterblivna (typ runt skolor dygnet runt) man får väl anpassa sig lite hur det ser ut trafik mässigt helt enkelt. Otur att du inte låg på 49 istället.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
rkellyone : Det har nog de flesta gjort nån gång. Men man är ju bara dum om man inte är medveten om vilka risker man tar när man gör det. Att i efterhand tjuta för att man åkte fast OCH erkände direkt och förvänta sig sympatier... skulle inte tro det.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Jag hoppas du får göra om allt, kör man i 50!!! på 30väg!?!?! och att det händer att man kör 50 på 30 väg? jag hoppas alla ni torskar och får feta böter, såna idioter ska inte ha körkort, iaf inte om man kör så på en 30 väg. 8/10 dör i 50km/h, glöm att du hinner stanna på en sån väg, men ni kanske vill sitta inne, (ni som kör så)
Hästen_Hugo
Okej någon tog bort mitt förra inlägg så jag säger de igen. Jag som är ute i trafiken varje dag har sett att 90% av alla bilförare kör långt över 30 på 30 vägar, jag blir faktiskt smått chockad om de är någon som kör i 30.. Så ni som säger att man inte förtjänar att ha kvar sitt körkort om man kör i 50 på 30 väg vet helt enkelt inte vad ni snackar om. För om ni skulle få bestämma skulle typ ingen i Sverige ha körkort.
my name is xelly smelly
Så ni som säger att man inte förtjänar att ha kvar sitt körkort om man kör i 50 på 30 väg vet helt enkelt inte vad ni snackar om. För om ni skulle få bestämma skulle typ ingen i Sverige ha körkort. +
Och då hade inte Reinfeldt behövt oroa sig för att vi ska nå klimatmålen. Att "alla" gör det rättfärdigar väl knappast handlingen?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Håller själv på att ta körkort, vet själv att det är svårt att hålla 30 exakt, men att köra i 50, ja då tycker jag man är riktigt puckad, runt 35-38 kanske man håller men vad fan gör man uppe i 50 på 30 väg?
Hästen_Hugo
candide Det beror helt på vad det är för sikt och trafikflöde. Vissa 30 vägar är de direkt farligt att köra för snabbt på. Medan andra 30 vägar har fri sikt och de ända sättet någon skulle kunna skadas av att man kör 50 där är om de var osynliga eller sysslade med magi. Hästenhugo Man får feta böter om man kör i 35-38 km/h på en 30väg så det är mer accepterat av pappapolis än att köra 50.
my name is xelly smelly
Xelly P24 Jag vet att man får sjuka böter även för 5-8km/h för fort, menade bara att det är väl mer normalt att folk kör 5-8km/h för fort, men kör man 50 så måste man va riktigt puckad, om man nu vet att det är 30 förstårs
Hästen_Hugo
Hästenhugo Tror båda hastigheterna är lika normala. Hur som helst läs vad jag skrev till candide..
my name is xelly smelly
Jag vet någon som blev av med lappen, men han förklarade i något brev hur hans mamma som har ms behöver skjutsas omkring stup i kvarten. Med ett intyg på detta klarade han sig och fick tillbaka kortet! Något liknande kanske vore intressant?
Signatur får rum här
Det är oftast av en anledning det är 30 väg då det är extra utsatt för risk i form av oftast skola / dagis, äldrevård, bostadsområde med småbarn. Måste tänka på de som inte klarar av och läsa av situationer som pigga 20 åringar. Enda jag kan komma på är om du kan bevisa dold/svårsedd 30 skylt, vilka ibland kan faktiskt sitta lite väl dåligt uppsatta. Problemet i ditt fall är även att du vart klockad i 54 km/h, det är 4 km/h över tillåtna 50 km/h som du hade innan. Anyway, good luck. Anser personligen att många yrkesförare kör för fort, men anser även många yrkesförare vara bättre på och bedöma situationer, upptäcka hinder etc. Det värsta i trafiken i min bok är de som kör 10-20 km/h under tilåtna hastighet och skapar farliga omkörningar, minimiavståndet (3 sekundersregeln), farliga omkörningar etc. Dessa lallare tillåter man hej vilt i trafiken och frodas.
Seriöst nu som reagerar så hårt på folk som kör 50 på 30 vägar, har ni körkort själva? Jag menar det finns ju tillfällen då man måste köra kanske 80 på motorvägen som är 110, det finns tillfällen då man kan köra 60 på 30 väg, allt får ju anpassas efter situationen, tid på dygnet, trafik, hur mkt folk som vandrar runt osv... låt mig ta ett exempel: Är det rimligt att behöva hålla 30 på platser där dom endast har den hastigheten p ga skola som har öppet mellan 09-16, eller kan man kanske köra snabbare sen när kidsen hemma igen? Kan man köra 80 på en 50 väg som ska leda in på en större väg? Kan man köra 180 på motorvägen när det är klar sikt och lite trafik? Bör man köra 90 på 90 väg när det är halt, dåligt sikt, snö oväder osv? Allt beror på situationen....men visst man ska vara försiktig i stan för det är fler oväntade saker som kan hända som förmodligen kommer ge dig mindre tid att reagera. Ni SVENNAR är så extremt svart-vita!
Alla ni som förespråkar att man ska köra för fort på 30-vägar (vilket är rätt efterblivet med tanke på att det ofta finns riktigt bra anledningar till att hastighetsbegränsningen är så pass låg) kan gärna få räkna ut hur mycket tid ni tjänar på att köra 50 på en 30 sträcka som förmodligen inte är längre än någon kilometer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja varför är den stora frågan? För att människan är en hetsig varelse kanske...hur mycket tjänar man på att köra 140 på motorvägen? inte så extremt mkt men likväl för många det ändå...Det är roligare att köra snabbt än sakta, det är roligare att slänga på 2'an i 50 än 3'an...man får väga faran mot underhållningen, är det inga hinder på vägen så kan man köra inom rimliga gränser. Säger inte att det är rätt eller ngt...men det är så det är bara!
Producent
2009-09-30 12:54
30 skylten sitter väl där för en anledning era dumma jävlar.
Kan man köra 80 på en 50 väg som ska leda in på en större väg? Kan man köra 180 på motorvägen när det är klar sikt och lite trafik? Klart att man kan, man ska dock inte gnälla om man förlorar kortet.
Ofta har ju 30 begränsningar vid skolor en utsatt tid. Typ 30 mellan 07-17, annars 50. Så det är ju fullt rimligt att köra fortare under de förutsättningarna.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide P27 Ja men nu har det ganska ofta börjat gälla dygnet runt istället vilket gör att man inte har samma respekt för 30 skyltarna längre. Det är där problemet ligger.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Nattens regler +30kmh
Wearing my Rolex
Rätt och fel rätt och fel, shit alltså ta ut korkarna ur arslena och slappna av lite.. De handlar inte om vad som är rätt och fel det handlar om vad som är farligt och vad som inte är farligt. Sen gör trafikpoliser allt för att ta fast fortkörare även fast de inte har utbringat någon fara. Det är bäst att hålla sig till hastighetsbegränsningarna för sin egen skull för man vet aldrig när farbrorblå dyker upp.
my name is xelly smelly
Jag hade nog inte gnällt om jag förlorade kortet p ga fortkörning iom att jag är medveten om risken. Jag är ju helt på er linje som anser att man inte ska ta onödiga risker o sånt, men att det står 30 på en skylt behöver inte betyda att den måste följas till punkt o pricka alla tider på dygnet. Finns ju 90 vägar där man kan hålla bra mkt högre hastigheter utan att skämmas...allt är relativt!
Gjort är gjort, om man har tur så kanske man lärt sig något. men det är ingen som har några tidigare erfarenheter från liknande?
Lånar tråden lite......... Någon som vet om man kan bli av med körkortet om man torskar för en tag/målning, (inget stort/omfattande) bara just nåra tags eller någon målning? tar köökort om 1vecka!
Hästen_Hugo
fick avslag på mitt lämp i dagarna, efter 1½ års överläggningstid...jag är 25 år haha. Anledningen: rina narkotibrott 2004.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...
haha fick du avslag på lämpet för ngt som hände 5 år sen herregud!!! iofs jag har en polare som har fått körkort sen år tillbaka, men fick pissa för att få lämpet o sen dess har han fortsatt till denna dagen...o häromdagen fick han beskedet att han ska pissa i ett år till (han har redan pissat 5 år) det är HELT SJUKT! hästen: nej du kommer inte bli av med körkortet för det...trafikrelaterade saker eller möjligtvis grovkriminalitet där körkort används just till sånt.
MRsalesman Jag håller med dig... nästan fullt ut, folk är kärringar som tycker det är fruktansvärt att köra lite för fort på en 30 väg i alla lägen, men vad har det med sk svennar att göra? jävla tönt
Rock out with your cock out!
Därför att "svennar" som jag kallar dom ser saker svart-vitt, är trogna anhängare av lagen (inget fel på att följa rikets lagar men nån måtta får det vara) och gillar att böla om saker i största allmänhet! Jag är också SVENSK...men jag är ingen svenne
Ok, då fortsätter jag och klottrar i helgen
Hästen_Hugo
Hästenhugo haha vad vill du ha sagt igentligen, att du är en häftig klottrare Sen håller jag helt med MRsalesman Jävla gnäll på alla! Och eklunden har väl för fan inte alls gnällt någonstans eller? han frågar ju bara...jesus!
MRsalesman Kan inte se något sammanhang med att kalla dom personerna så dock... men samtidigt kanske det inte spelar någon roll då jag har mens eller något i den stilen (om man nu får säga så). För övrigt. Oavsett vad, jag har länge hävdat att dom som inte kan se det normala med att köra lite fort ibland, skall inte ha körkort. Jag står hellre på trottoaren, eller på vägen i en bil med någon som aktivt kör bilen , inte som stirrar blint på skyltar och hastighetsmätaren. (ja... med måtta)
Rock out with your cock out!
Vill bara säga att jag låg och cruisa i 30 på 30 väg nyss så kom aina bakom mig och låg där i 10 sek innan de inte orkade mer och körde om.. bra föredöme! Och nej dom var inte på något uppdrag, rastlösa poliser bara. Har varit med om de många gånger, är inte ofta de håller hastighetsbegränsningarna. alltid 10/20 kmh över
my name is xelly smelly
Du får ju skylla dig själv, du var medveten om att det var 30 väg, då får du väll hålla den hastigheten då ? Ändå inte lång sträcka som det är 30 km/h.. Visst att man säkert kan köra snabbare när det är kväll o natt, men det ger dig inte rätten till att göra det. Sen tycker man ju att du som behöver din bil så mycket, skulle kunna tänka lite mer, på följder osv, innan du kör som du gör? Det skulle faktiskt kunna springa ut ett litet barn på 4 år, va skulle du säga då ?? Lär dig av dina misstag istället, skulle jag misshandla någon, och sen säga till mitt försvar, jag tyckte inte att lagen om att man inte får misshandla folk gällde just då, eftersom han kollade konstigt på mig, därför slog jag ner honom brutalt, sen så var det ju kväll , alltså inte så allvarligt, Regler är regler, Bryter man mot de får man väll skylla sig själv om man torskar..Xelly Tyvär får polisen göra lite som de vill, är nog ingen nyhet ? Tyvär så tycker man ju som du säger att de borde visa hur det ska vara,
glömde alla målare norrgående linjen eller vad?
Blaze_We P23: Jag klottrar och har körkort, jag ball
Hästen_Hugo
sthlmboy: bra liknelse. Tror jag lämnar kommentarerna därhän....tänk vad jag hade skrivit!
MRsalesman whoas klokaste man..
vafan.. skit i de du!
Du vill inte att jag ska kommentera ditt nödvändiga inlägg , Mr " salesman"
glömde alla målare norrgående linjen eller vad?
Det är sorgligt att en del skiter i hastighetsgränser... "30 skylten sitter väl där för en anledning era dumma jävlar." Så sant. Blir trött på macho-idioter (har i princip bara sett män som kört för fort) som tror att 30/50/70 är till för de som är dåliga på att köra bil, och de själva är så sjukt grymma att 100 km/h på 70-väg är ok. Dessutom tjänar man inte mycket tid på att köra fortare... Så kära bilister, lägg ner.
Så roligt med grabbarna som är så övertygade om sin egen körförmågas förträfflighet. Ni inser väl att det är pga såna som er som 25-åriga killar är så sjukt överrepresenterade i olycksstatistiken? De vet liksom alltid bäst när det kommer till bilar.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
du kommer bli av med kortet oavsett tror jag men du kanske får förkortad tid om dom anser det förmildrande, mina polare fick det iaf! haha, känns ju lagom safe när en del av denna killens umgängeskrets fått indraget körkort ^^ haha
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Ja klart att vi vet, jag klarade teorin+att jag haft försäkrade bilar i 5 år så jag borde veta om dom olika priserna, om killar under 25 förväntade körförmåga osv...det är varken coolt, häftigt lr ngt annat att köra fort/för fort....det bara ÄR...
om du ökar 20km/h så måste du köra drygt 1 mil för att tjäna 2 minuter, fan va vart dööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööh! Puckon!
Hästen_Hugo
Men man kan inte bara räkna på det sättet, ibland får man t ex höja farten för att hinna förbi rödljus, långa köer osv...det är inte på antalet körda km tiden sparas in. Fast kör man till sthlm så tjänar man ju iaf lite på att köra 150 istället för 110 hela vägen. aja onödig diskution egentligen, jag har ju inget emot era åsikter.
MRsalesman Så om jag har åkt ett antal mil och torskar på plats i nåra städer bort, så menar du att dom kan ta mitt kort? NEJ jag är inte nojjig, jag är nyfiken
Hästen_Hugo
Moderator
2009-10-05 15:43
lite ot, igår va den första dagen i mitt liv jag ens får övningsköra bil, känns förjävla skönt =)
//TW