I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

brasilien

Övrigt - Blandat

2009-10-10 11:42

brasilien

tjaa,

jag åker till brasilien med några vänner den 9 nov och ska vara där i nästan 3 månader så nu vill ja veta allt om brasilien. allt från vad en öl kostar till hur man tar sig mellan olika städer och hur folket är. hit me

2009-10-22 23:52
1. köp lonelyplanet

2. lär dig lite portugisiska

3. åk till chapada da diamantinha i bahia..

4. åk till santa tereza i rio. bohemiskt, lugnt och trevligt folk. bra barer med samba jams på gatorna.

4. rio överhuvudtaget....grym stad.

4. sao paulo om du känner nån där... det största kultur/restaurangutbudet i världen.

5. surfa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-24 13:00
1. done

2. kan några ord måste kolla på d där :) har även införskaffat en ordbok.

3. ska till bahia, pga surf. kollat lite bilder på chapada da diamantinha och d verkar va awesome så d ska ja föreslå att vi tar en titt på.

4. blir att spendera minst 2 veckor i rio. santa tereza ska kollas!

5. hela resan är mer eller mindre uppbyggd på surf, har du några sweet spots? vi håller på att leta boende i rio nära en surfbar strand så har du några tips så droppa dem.

tack så mkt för svaret!

2009-11-07 20:41
åk till salvador de bahia! och Pelourinho fantastiskt ställe! mycke musik & mycke färger överallt!
utan tvekan det bästa på våran brasilienresa!

i rio finns ett område som heter Lapa. där bubblar det om nätterna. finns många små mysiga barer och livemusik. va dock i gott sällskap. det finns en hel del läskiga ställen längre ner på den gatan som man bör passa sig för.
vad gäller boende i rio så finns det en gränd med säkert ett tiotal hostels. minns inte namnet på gatan. men det ligger centralt och finns att hitta i lonley planet.

i foz do iguacu, finns fetaste området med helt galna vattenfall. sjukt stort e det oxå. det ligger på gränsen till argentina. och man kan även åka över dit på en dagstur. i staden för övrigt finns inte mycket. men lätt värt att besökas.
googla för bilder!

sao paulo, är en enda stor betongklump! men väl värt ett besök. vi startade vår resa därifrån vilket kändes helt ok. galet stort, så man blir tokig efter ett par dagar.

För övrigt tyckte jag brasilien va hyffsat dyrt..

2009-11-15 00:03
jag säger bara, åk till florianopolis, fetaste stället jag varit i någonsin, dyrt men fett värt!