I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver hjälp med jobb

Övrigt - Blandat

2009-10-15 15:27

Behöver hjälp med jobb

Hejsan!
Nu är jag desperat efter ett jobb, har sökt nästan allt som går men med typ 500 andra sökande till allt är det väldigt svårt att få ett, därför vänder jag mig nu till er på Whoa.
hela värmland,skåne och norge är väldigt intressant, annars funkar nästan allt(är hyffsat flyttbar).
Är väldigt duktig med datorer, har jobbar en del med telefonförsäljning, jobbat på caféer, på posten i några år och lite andra små jobb.
Har du något ledig jobb, eller känner du någon som har det, så hör gärna av er så kan jag skicka info, CV allt som behövs!

Mvh
//Joakim

2009-10-15 15:43
Du är inte ensam vill jag lova.
Vila i frid Daniel ! 091030

2009-10-15 16:59
Bra försök hörru! Välkommen till lågkonjunkturen AKA "ett riktigt skitår".
Intressepenisen hårdnar!

2009-10-15 17:46
Gör som han från Lund. Ställ dig med en skylt vid någon centralstation där det står "Nu är jag trött på att vara arbetslös" Så skriver du vad du kan och ditt telefonnummer.
Käft då.

2009-10-15 17:54
jag tycker de e ett bra försök:) Lycka till!

2009-10-15 19:52
Teknisk Support kanske du skulle jobba med? Med tanke på datorkunskaper och tidigare jobb som tfnförsäljare. Där är nog chansen störst att du får jobb kanske. KATt kolla runt lite där du bor vilka företag som har teknisk support, sen gå dit o presentera dig är ju en början.
Lycka till!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-10-15 20:25
Gör som resten av oss och lämna Sverige asap. Både Norge och Danmark känns som vettigare alternativ i dessa dagar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Poet

2009-10-15 21:42
Eller Canada...
At the gates of Eternity...

2009-10-16 01:56
Finns en hel del jobb på Malta för svenskar som vill jobba.

2009-10-16 01:59
Kan du sälja? Kan du tänka dig att flytta till Norge? Har du mkt bra referenser? Kan du börja direkt?

2009-10-16 02:22
Åk och jobba på en krabbfiskarbåt. har du tur överlever du, får massa cash och får vara med i tv

2009-10-19 00:07
Starta eget.

Om du kan telefonförsäljning, tja... Skaffa ett IP-tel abb. som kör via SIP och använd t.ex. X-Lite som telefon för att ringa kunder.
En investering i kundlistor kan va på sin plats, men kostar några hundralappar för en mindre ort.
Regga enskild firma.
Kontakta t.ex. Viasat och be att prata med marknadschefen eller marknadsavdelningen och förklara att du (ditt företag) vill gärna sälja deras abb.
(Förtjänsten e flera tusen per såld abb.)
Det finns många andra, som t.ex. mobil och teleoperatörer, etc.

Sen kan du sitta hemma och med en dator och headset tjäna pengar.
Du kan även anställa dina polare och dela ut IP-tele-kanaler till de och sälja tillsammans. (De sitter då hemma hos sig själva...)

(En polare gjorde detta för några år sen. 1 år efter att han startade, hade han 22 anställda och drygt 6 milj. i vinst. Och han sålde bara tele2 abb. till företagskunder och inget annat...)

Eller så kan du göra som jag; Sälja tjänster för just idéen ovan. Hehe..
Amor Vincit Omnia