Skicka brev gratis?
Hej allihopa, Jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig att få svar på denna frågan. Nu är det såhär att jag samlade på autografer när jag va yngre och har lyckats få ihop en jävla fet samling.. Jag hittade min gamla samling när jag städade innan idag och blev sugen på att börja igen. Men sen kollade jag upp vad utrikes frimärken kostar och det blir en dyr historia om man hade börjat skicka massa utrikes brev. MEN sen kom jag på denna brillianta idén (kanske?!). Jag hittade nämligen ett företag som säljer "B-porto betalt" (utrikes) stämplar. Om jag köpen en sån stämpel, kan jag då börja skriva brev och stämpla och sen skicka iväg? Eller hur fungerar det? :) (Inlägget flyttat av Mabande 2009-10-15 21:57:06)
jeba jeba !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Erorone, tack för tipset .. men jag tror inte många hade betalat portot :)
jeba jeba !
Erorone, läste igenom hela tråden nu och såg att där fanns fler tips, men de va ingen som hade ställt en fråga som var som min :P
jeba jeba !
Nu blev jag nyfiken på hur många du har? Och vilka är de mest "imponerande"? Frän hobby btw.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Rapsodisk, hehe okej :) .. hmm: Caprice Robin Williams Jodie Marsh John Travolta Delta Goodrem Sir Norman Wisdom Michael Owen Tamzin Outwaite Jennifer Love Hewitt Drew Barrymore Jennifer Aniston Matt Le Blanc Courteney Cox aquette Matthew Perry Adam Sandler David Jason Nicolas Lyndhurst Girls Aloud Gary Linekar Des and Mel och en jävla massa fler :)
jeba jeba !
Producent
2009-10-15 23:21
ska du skicka gratisbrev och tigga om autografer? har jag hajat det rätt då?
Konstigt, helt rätt springsten, ser inte va de står
jeba jeba !
Någon är ett fan av Friends? ;)
Look with your own eyes - See with your own mind
Producent
2009-10-16 14:47
är det lätt? jag vill också börja få auto :D
en vild gissning är att alla (företag) som använder sånna stämplar eller färdigtryckta kuvert med samma budskap är registrerade kunder hos posten och betalar sedan i efterhand eller per uppskattning.
och efter en blixtsnabb googling fick vi ett svar på frågan, förvisso från åländska posten men jag kan ju misstänka att svenska posten använder ett liknande system
Porto Betalt-beteckningen med kundens avtalsnummer skall tryckas eller stämplas på kuverten och adresskorten eller på paketen och Posten fakturerar den postade mängden försändelser. annars finns det ju en ny uppfinning som heter e-post..?
och så serveras dagens moralkaka:
det väl förvisso upp till dig och din haltande moral, men jag anser det förkastligt att utnyttja en tjänst utan att betala för den. i slutändan blir det vi som faktiskt köper våra frimärken som får stå för kalaset, eller i sista hand skattebetalarna.
vadå? jag dyster?
Stämplar fungerar väl så att man laddar en maskin med pengar typ 5000 kr och sen stämplar man tills pengarna tar slut. Är osäker på vad en "B-porto betalt" stämpel säger men magkänslan säger att du inte är den första som provar detta och att det finns en kontroll. Det kostar väl bara 12.50 eller något med utrikes porto btw? Är inte Friends värda mer för dig!?
http://www.earforcefm.blogspot.com
Word på greggan för övrigt. Posten håller på att gå under, särskilt ute på landsbygden, så det minsta du kan göra är ju att betala när du utnyttjar tjänsten.
Kan meddela att företag har frankeringsmaskin och att de alltså får betala på faktura. För att få detta måste man vara kund hos posten. Den stämpeln du talar om är för att märka ut att det inte är ett 1:a klassbrev utan ett ekonomibrev.
What we do in life echos in eternity.
ja fan, betala inte porto, brevbärare förtjänar ingen lön för sin möda
PenDragon: oh yes haha Konstigt: ja de är de, kul som fan också, checka denna sidan http://www.fanmail.biz/ där är adresser till dom flesta greggan: okey.. e-post i all ära men när det gäller autografsamlande så är det 90% större chans att få tillbaka något om man skickar ett personligt brev, ja det är synd om skattebetalarna.. Och att jag går på socialen utan att lyfta ett finger för samhället gör väl inte saken bättre? Fy skäms på mig.. :) ASUL, 12,50 är en skitsumma, Ja.. Men om man ska skicka hundratals brev så blir det en förmögenhet. Puss breaky_grl : Det är en stämpel där det står A-prioritaire och en där det står Porto betalt ... A-prioritaire stämplen talar om att det är ett 1:a klass brev och det andra står för att portot är betalt. Phluphphe : Word, hahaha
jeba jeba !
Är inte hela grejen med att samla autografer för att man har träffat den personen och inte skickar brev eller köper andras? Ett JÄVLIGT bra tips är att folk säljer frimärken på tradera. Kolla bara först upp personen om den har massa negativa för det säljs falska. Morsan köpte runt 100st frimärken för 200 spänn
mellanöl, Nej så är inte fallet, iaf inte för min del .. Då hade jag för fan varit tvungen att flytta till usa hahahaha Allright
jeba jeba !
laquente P26 Det är sexigt med snålhet.
Asul, visst fan e de de :)
jeba jeba !
Ni kan stänga ner denna tråden nu, nu har jag fått vad man kan förvänta sig av who-användare. Tips, Ideér och störiga kommentarer haha
jeba jeba !
jag gillade girls aloud och kan verkligen tänka mig att du hökade utanför deras konsert.. finns de nån intressant historia bakom varjje autograf?
jag gillar det. köp stämpel och allt du hittar. posten är ändå lika illa som sl och behöver uppfostras. moralkakor sparar jag till företag som är värda det.
www.discotheque.se
vad är felet med posten då?