|
|
|
|
|
Har någon sett Max? spårlöst försvunnen sen i fredags.
Nu är det så här att en väldigt nära vän är spårlöstförsvunnen sen i fredags. VI alla som känner honom är väldigt väldigt oroliga så om ni har sett honom någonstans så meddela det fortast möjligt! Hans flickvän har gjort en blogg där hon skrev om folk som senast sett han osv. Han har en stor tatuering på halsen och även 3 små stjärnor vid ena ögat... Ca 1.75 lång, 20 år. Polisens tipstelefon: 0224-54107,
En nytagen bild (onsdags.):

Någon månad gammal bild (här ser ni tatueringarna bättre):
Länk till http://data.fuskbugg.se/skalman01/----max.jpg
Max flickväns blogg: Länk till http://www.whereareyou.devote.se/
Skrivet av tidningens artikel imorse: 20 åring från sala spårlöst försvunnen. En man från sala har varit försvunnen i snart fem dygn. Sista livstecknet är mannens bil som lämnats mitt på en väg i Bjurfors.
SALA. En man i 20-årsåldern kom aldrig hem till sala igen efter en tur till Fagersta i fredags kväll. Salapolisen, som söker efter mannen, tror inte det handlar om ett frivilligt försvinnade.
- Vi är ganska säkra på att så inte är fallet, säger polisinspektör Mikael Lundqvist.
Det var vid 18 tiden i fredagskväll som mannen skulle ha återvänt hem till Sala efter att ha lämnat av en kompis i Fagersta. Men mannen dök aldrig upp hos sin väntande flickvän trots att kvinnan fått bekräftat via Fagerstakompisens mobil att hennes pojkvän var på väg hemåt igen. - Salabon som är 20 år gammal, försvann spårlöst i stället. Bilen som han lånat vid färden till Fagersta hittades senare under kvällen på en väg mellan länsväg 256 och Västerfärnebo vid Bjurfors i Norbergs kommun, säger Mikael Lundqvist. Bjurfors ligger inte långt ifrån Lasjön och vid 21 tiden skall ak-tivitet ha setts vid bilen. När polisen kom till platsen vid 23-tiden, efter larm om att fordon stod mitt på vägen var bilen, en Hyundai, helt övergiven.
- I området är det mycket skog och helt becksvart på kvällen. Salabon hade ingen mobil med sig och troligen inte heller någon fick-lampa, säger Mikael Lundqvist.
Efter att ha kontrollerat med Salabons vänner o bekanta och dessutom sökt i området med hund har nu polisens spaningar intensifierats.
- Mannen kan ha gått bort sig eller så har det hänt något annat. Så om någon sett en smalt byggd mörkhårig man som är mellan 175 och 189 centimeter lång och iklädd vit t-shirt med grått tryck, samt svarta sportismjukbyxor och svarta joggingskor är det viktigt att polisen får veta det på polisens tipstelefon 0224-54107, säger Mikael Lundqvist. Polisen fortsätter att söka i omgivningarna krings Bjurfors idag.
* Dem har inte hittat något i skogarna runtomkring bör tilläggas.
Har ni några frågor så ska ja försöka ge er svar på dem!
/ Sniskan
(Inlägget ändrat av Rallare 2009-10-26 11:07:18)
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
andra bilden!
|
|
|
Hade personen ifråga ingen egen mobil? Det är ju förhållandevis ovanligt såhär 2009. Mobiler är ju annars bra hjälp när man letar efter försvunna personer.
Dessutom, hur långt är det mellan Fagersta och Sala?
Har självklart inget annat att bidra med, aldrig ens varit i de delarna av sverige, men hoppas han dyker upp snart.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
|
|
|
Nej han hade inte mobilen med sig.
Det är ungefär 7 mil mellan Sala - Fagersta.
Tack du.
|
Producent
2009-10-21 23:34
|
Hoppas det slutar lyckligt.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Har han ett kriminelt förflutet/har han skulder. isåfall kan du ju ana va som hänt?
hoppas du hittar han.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
|
|
|
Kriminelt förflutet så svar ja, skulder NEJ vad jag vet. Vad kan jag ana vad som hänt? Jag har mina misstankar men det hjälper mig inte att hitta honom, därför vädjar jag till allt möjligt folk o ber dem titta ifall dem sett honom
|
|
|
Nu är ju detta jävligt OT, och jag förstår att du vill söka hjälp överallt. Men vilken jävla pissnivå det är på det där forumet; http://www.fragbite.se/?threadID=828846
OnT: Lycka till med sökandet!
|
|
|
Aa jag förstod att det skulle komma sånna där äckliga kommenterarer men det skiter jag i just nu för nu är det viktigast att det sprids till så mycket folk som möjligt.
Tack alla.
|
|
|
Iaf om han har stora skulder, så kan han ju ha blivit bortrövad.
Nej jag säger inte att misstankar behöver hjälpa. Men de var bara en tanke.
hoppas det löser sig
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
|
|
|
usch, hemskt när sånt händer..och när det gått så många dygn. Läste på flickvännens blogg att det var "knas" mellan dem. Var han deprimerad? Drogmissbrukare?
Hoppas att han hittas i alla fall så frågor får sina svar.
Jag skyller allt på Emma!
|
|
|
Vill inte berätta allt för mycket om honom heller... men ja de va knas mellan dem o har väl vart det ett tag...
|
|
|
Tyvärr, hur hemskt det än låter, får man nog förbereda sig på det värsta efter 5 dagar och en övergiven bil. Men som sagt, hoppas ni får svar på era frågor och att han hittas.
|
|
|
Jo jag går runt o tänker det värsta hela tiden, men jag vill endå inte bara ge upp så.. ja skrev de här inlägget och KANSKE kanske det ger nått....
|
|
|
Shit vad läskigt... :/ Hoppas att han är oskadd.
Dra åt helvete!
|
|
|
Fan, beklagar kronan. Har inte så mycket mer att skriva än så. Om han nu skulle gått vilse i skogen vilket låter konstigt så är det jävligt länge att vara borta och inte den bästa årstiden. Får hoppas han kommer tillrätta oskadd.
|
|
|
Jag vet inte allt som hänt och har inte läst allt, men det känns lite som om det finns en anledning till varför han inte hade med sig mobilen just den här dagen.
one spliff a day keep the evil away!
|
|
|
Finns tråd på FB https://www.flashback.info/showthread.php?p=19408198#post19408198
|
|
|
|
|
|
Polisen har letat i skogen med hundar, inte hittat något. Idag/imorgon ska det letas med Helikopter. Läs på FB så blir du mer updated..
|
|
|
Lider med dig, väcker alldeles för tråkiga minnen utav vår vän Jimmy som försvann för snart ett år sen, hoppas det slutar lyckligare.
Däremot äckligt när folk helst vill läsa och veta detaljer om bakgrunder och diverse saker, vad som kan ha hänt är oväsentligt, spekulationer och åsikter hit och dit och rykten. Tills han hittas lever han
www.samyprod.com
|
|
|
har dom sökt sjön? det bör dom göra om det var nära en sjö dom hittade bilen.
Hoppas det slutar bra.
mhm
|
|
|
Inget spår än? Önskar er all lycka..
|
|
|
Nej vi har vart ute o letat där bilen hittades... Helikopter flög där idag inga spår alls.. förutom skorna då
Finns på aftonbladet
|
|
|
Beat the odds like an abusive freak show owner
|
|
|
Usch, vad hemskt. Jag känner med er!
...Jag skojade bara!
|
|
|
Såg att han hade en dotter också. Hoppas verkligen att han kommer tillrätta, men att de hitta hans skor låter inte bra i mina öron :(
|
|
|
|
|
|
Han verkar ju ha ett rätt tungt straffregister också om jag ska säga mitt efter att ha läst i fb forumet....
|
|
|
shyffert, mja som en normal snedseglare.. ingen direkt tyngre brottslighet. Men man kan ju inte blunda för hans kriminellt förflutna. Men det kan man diskutera och smaska i på flashback. Här ska vi hålla lite högre nivå.
|
|
|
..och högst osannolikt att han går 1 km för att kissa i närmsta sjö. Då parkerar man vid vägrenen.
Sen gör polisen mer än vi får veta, eftersom just hans förflutna så går de inte ut med alla uppgifter. Man vill inte att en skyldig person ska sopa igen viktiga spår.
Det som är intressant är ju mobiltrafik, då med hans vän och flickvän. Även hans egna telefon. Så man kan koppla till master.
Men jag orkar inte gräva i det, jag hoppas helt enkelt hans familj och vänner återfinner honom.
|
|
|
BountyBoo F29
ok såg inte han åkt bil och haft sig. orkar inte gotta mig i det här.
minns bara ett par personer som ramlat i kanaler och åar i min stad vart och vartannat år på fyllan... så onödigt.
|
|
|
Roppar kan ju annars vara en bra förklaring på om och varför han har gått vilse.
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
|
|
|
hur går de hittade dom han eller???
blä
|
|
|
Bäst att läsa tråden på flashback, mycket intressant fakta där. Tyvärr har han inte hittats än.
|
|
|
Är det nån som reflekterat över omständigheterna till varför en bil på en landsträcka i skogen utan belysning bara stannat?
Den uppgavs vara "övergiven" inte krashad. Miin första tanke är väl att han haft någon med sig tillbaka. Annars är väl diskussionen varför han bestämmer sig för att stanna, och vilka bevis har polisen som gör att de är "rätt övertygade" om att han inte försvunnit frivilligt.
tycker de flesta omständigheterna runt det här pekar på något som kanske var rätt förutsägbart men dunno. Han dyker nog upp.
Senast det här hände nån jag kände så var det dock i ett dike.
"Det har lagts miljoner på att skriva vendettor som denna// Så när du fegar med blyerts, knäcker jag med bläckpenna//"
|
|
|
Är han hittad? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Tror att han är mördad/död. Men jag hoppas att det inte är så för din skull.
|
|
|
|
|
|
ja följer man tråden på fb så är det kanske inte så konstigt att han har försvunnit...
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...
|
|
|
|
|
|
I have always right, even when I have wrong...
|
|
|
Max hittades den 16 maj, död..
Vila i frid bror <3
|
|
|
Oj, beklagar... Hur dog han?
RIP
"Den perfekta tidpunkten att mörda måne, är klockan 4 på dagen då hon sover, då är hon som svagast och sårbarast. Hennes ynkliga röst skulle bara säga "neeij neeij" "
|
|
|
=(
beklagar sorgen Vila i frid
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
|
|
|
Fan vad sorgligt. Beklagar verkligen! Vila i frid.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
|
|
|
Musicians don't retire; they stop when there's no more music in them. - Louis Armstrong
|
Hangaround
2010-05-18 16:53
|
Vila i frida och jag beklagar sorgen.
|
|
|
RIP.
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
|
|
|
Tråkigt, men det måste ändå vara skönt för nära och kära att veta.
|
|
|
R.I.P.
I have always right, even when I have wrong...
|