I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Magkatarr help plz

Övrigt - Blandat

2009-10-23 19:24

Magkatarr help plz

hej pojkar och flickor

Jag har fått en släng av elak jävla magkatarr som vägrar ge med sig trots att min diet idag och igår bestått av kokt potatis och naturell yoghurt typ. Äckligt men tydligen bra, sjukvårdsupplysningen tanten sa att jag skulle dricka varmt vatten, det gjorde ju snarare saken bara värre. I mitt fall kommer det nog av stress men har ju varit sjukskriven idag och bara legat i sängen och lökat, något jag hatar och snarare bara blir mer stressad av men det har inte heller hjälpt. så

lider du av denna plågsamma åkomma? Vad brukar du göra to make it go away?
Ring din mormor och fråga!!

puzz

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-23 19:27
Jag brukar äta losec, traska till apoteket!

2009-10-23 19:29
åh får man äta meds? fan jävla tanten hon sa till mgi att man inte ska äta nå meds alls
det är tyvärr stängt nu men taxx ska traska dit imorgon
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-23 19:55
Jag såg nu att det står omeprazol på burken, men det hette losec förut iaf. Det är syrahämmande och gör att det gör mindre ont och enligt min erfarenhet går över mycket snabbare.

Länk till http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=25057

Annars tycker jag faktiskt att det brukar bli bättre av att äta, vidrigt just efter att man ätit men att det blir bättre sen.

2009-10-23 20:00
losec e ruskigt dyrt, pröva omeprazol istället, samma effekt, mycket billigare.

Undvik att äta sånt med surt ph värde, gör de bara ännu värre. Prova pro vivas grejer, dom funkar toppen för magen.

2009-10-23 20:08
jedimaster jag följer för första gången i livet ett hälsoråd från whoa och äter yoghurt nu

skissen tack för tipset billigt=bra

2009-10-23 22:34
Magkatarr e pissigt. Min lösning var att avlägsna orsaken till stressen och knapra "åhmeprahsååååhl". De gör magen gladare, och kostar inte för dyrt.
Rannsaka dig själv vad som orsakar stressen och hur du kan minimera eller avlägsna den helt? Lycka till!
Mot obegåvat tal hjälper säkert ingen språkvård.

2009-10-23 22:44
jag forsoker doda stressen och ater sadant som ar snallt for magen (dvs inte fett, syrligt eller starkt.) det hjalper oftast bast, men ar det for javligt sa kor pa medicin..
men hursomhelst, att doda stressen ar det mest vettiga langsiktigt for att inte forvarra.
varva ner och andas typ.

2009-10-24 00:30
whiskey lär va bra...

//yde - :)
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-10-24 02:57
Röker du? för det kan skapa magkatarr, annars verkar du ju fått bra råd =)

gäller bara o tänka på vad man äter, så som stekt,fet eller starkt kryddad mat sen vilka tider du äter på.
Sen är mjölk eller typ någon proviva juice bra drycker med bra bakterier för magen.
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-10-24 09:16
vad ni är söta!
jaa jag har jävligt svårt för att varva ner och inte vara stressad, men jag får väl antagligen börja träna på det.

xpekt, nix jag röker inte sedan 7 månader tillbaka!

och äta hjälpte faktiskt lite som hon sa lite högre upp, var hemskt först men sen blev det lite lättare

2009-10-24 12:25
Just de, undvik alkohol, de gör de hela bara ännu värre.

2009-10-24 15:09
Proviva eller annat skit som är bra för magen. Undvik stark mat, i värsta fall undvik även stekt mat samt väldigt fet mat (pizza osv).

Har funkat hyfsat för mej.

Min farbror fick magkatarr i lumpen för 30 år sen, han kan fortfarande inte dricka kaffe.. =)
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-10-24 15:10
Eko! xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-10-25 23:41
pass på proviva , man blir bara superduper hård i magen av skiten
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2009-10-26 00:00
men du ska ju bara dricka 1 max 2 glas av proviva om dan, du ska ju inte dricka det som vanlig juice till varje måltid eller så.
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-10-27 10:03
kokt ris brukar funka bäst faktiskt.
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-10-28 11:31
Den enda medicin som hjälp mig mot magkatarr är pepcid (sugtablettformen)... Dock måste man ha läkarutskrift för den...