I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-11-18 08:59

Lappland

Jag hade tänkt att åka upp och flugfiska någonstans i lappland och undrar om någon vet vad det kan kosta att få helikoptertransport ut i vildmarken? :)

Slap a bitch, allways
Moderator

2009-11-18 17:58
Spontant så tror jag att det är ganska dyrt. Jag träffade faktiskt några som hade åkt helikopter för att just flugfiska, men det var iofs i norska fjällen. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur mycket dom pyntade upp, men det var några tusenlappar i alla fall.

Efter en snabb tur på nätet hittade jag den här sidan. Där kanske du kan få lite mer kött på benen.

Mitt tips är dock att packa lite extra och ta en tur till fots, det är festligare :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-11-19 08:50
Länk till http://www.midnightsunadventure.com/

det är min morbror som driver företaget, han har svar på det mesta!!

själv är jag uppvuxen i Gällivare å min far var pilot så jag har nog varit på varenda myr i lappland och släppt av/hämtat upp jakt & fiske folk :)
tut!

2009-11-19 09:27
Okej tack så mycket för tipsen!
Är det Håkan som är din morbror?:)
Slap a bitch, allways

2009-11-19 12:19
japp =D
tut!

2009-11-19 13:10
Cool jag har talat med honom nu han var i gbg för tillfället med skulle ta tag i mina frågor när han kom hem igen :)

så jag tackar & bockar för hjälpen!
och blir det någon resa får du väl kräva lite cash för att du gjort reklam för honom :)
Slap a bitch, allways

2009-11-19 15:46
hahaha note taken ;)
tut!