I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Brukar gardiner säljas var för sig?

Övrigt - Blandat

2009-12-05 14:12

Brukar gardiner säljas var för sig?

Måste bara fråga, brukar gardiner säljas var för sig? Nu har vi handlat på både indiska och hemtex och på båda ställena så säljer dom gardinerna för sig (alltså man måste köpa två paket).
Brukar det va såhär och borde dom inte skriva på paketen att man måste köpa två stycken? :D

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-12-06 10:00:29)

I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.

2009-12-05 15:19
nä dom har nog glömt att lägga ner 2st bara. sånt som händer..

tror nog att det finns att köpa både en och två st i samma förpackning, och man får väl anta att gardinerna är en till stycket om inte annat är angivet.
Tu m'emmerdes!

2009-12-05 16:14
Det brukar ju finnas en liten symbol på paketet vad som ingår, exempelvis på IKEA där det visas upp två längder och fållband. Har aldrig varit med om att det bara är 1 gardinlängd i ett paket faktiskt...det är ju isåfall om det är en panelgardin eller en kappa möjligtvis.

2009-12-05 17:22
Indiska brukar köra så, men hemtex har både och.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-12-06 10:03
Well, jag vet bara att jag köpt på Hemtex och då var det så, dvs en längd. Men det är olika.

Står i vilket fall som helst på förpackningen hur många längder som ingår.

Delam tange barat

2009-12-10 11:10
aja får kolla nogrannare nästa gång då, irriterande när man tror gardinerna kostar 300 (halvdyrt) men att dom helt plötsligt kostar 600 (jättedyrt! :P)
I asked God for a bike, but I know God doesn’t work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness.

2009-12-10 18:52
Mjä, så har det nog varit när jag köpt också. Är väl smidigt? Finns ju tillfällen där man vill ha en eller kanske tre gardinlängder.
"jag har fin hår. som en waterfall."