Min andra hälft!
Okej, sedan i lördags kväll har mitt liv gått i kras, verkligen krashat. Min bästa vän är en tjej, vi har känt varann i ca 5 år. Och umgås i stort sett varje dag, pratar om allt och det finns inte en tråkig stund med henne. Vi har inte gjort nått sexuellt mer än hånglat, taffsat aldrig gått steget långre änn så. Vi sover till och med i samma säng utan att det händer något. Jag älskar henne verkligen av hela mitt hjärta, och vet att hon delar dom känslorna. Men på fyllan i lördags berätta jag att jag är kär i henne. Jag hade gått runt den senaste tiden och tänkt på det, men jag var inte säker. Ialla fall, så hade vi ett långt samtal i söndags, när hon grät och vi pratade om att allt kommer att bli anorlunda, och vi kommer aldrig kunna vara så bra vänner som vi varit innan. Träffades också på söndag kväll. Då berätta jag för henne att jag inte kan träffa henne mer utan måste ha tid för mig själv. Var den jobbigaste dagen på sjukt länge, för båda. Kändes ungeför som vi aldrig mer kommer träffas. Men när jag verkligen känner efter, alltså jag vet inte om jag är kär eller inte, men jag värderar våran vänskap mycke högre än ett förhållande. Vi vet för mycket om varann, och har känt varandra för länge för att det sak hända nått nu. Jag är helt knäckt, verkilgen på botten, men det beror på att jag har lyckats förstöra, eller ialla fall förändra våran vänskap. Jag klarar inte heller av att inte prata med henne, eller träffa henne. Så ni som har råd, vart i liknande situationer, kommer det att bli som förut igen mellan oss? Allt jag vill är att ha tillbaks min bästa kompis!
Ring upp henne och säg exakt så:
...jag värderar våran vänskap mycke högre än ett förhållande.
Dela in dina texter i stycken! Och gör som Louder säger, svälj din stolthet och ring upp henne och säg att du vill vara vänner!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mm känns verkligen som det är det ändå rätta! Men att man kan fucka upp det så, känns som vi aldrig kommer bli samma igen=(
nej det vet man ju inte :/ men arbeta för att ni ska bli det igen!
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
hehe ska inte säga att min situation är EXAKT (vi sover inte ihop o hörs inte VARJE dag) likadan, men jag har också en bästa tjejpolare som jag hängt med i ca 5 år där denna situationen uppstod...vi diskuterade, kom fram till att vänskap nog är smartare eftersom jag aldrig är kompis med mina ex (o dom flesta förhållanden håller ju tyvärr inte för alltid) o så var det med den saken. fast jag vet heller inte om jag var kär kan ju blilite förvirrat det där när man är bästa polare med någon men samtidigt hookar upp, sover ihop osv...det ni borde göra hädanefter är att inte sova ihop, inte hooka upp med varandra o sätta en klar linje mellan vänskap o "ngt annat"
Alltså?! Jag fattar inte, hon var inte kär tillbaka eller? Min förra flickvän började typ i samma anda. Men efter första kvällen när vi snacka(inget mer) så ville hon typ inte träffas på ett tag, o sen bara lite, o sen blev det nice igen :).. Sen var vi tillsammans i 5år. lugna dig lite bara(lättare sagt än gjort, hehe jag vet), tjejer är fan fucked up ibland, dem gör(för en man) helt irrationella saker. Men gör saker, sup eller whatever några dagar, ni kommer höras igen, ni blir säkert tillsammans och kommer vara sjukligt tighta.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Nej hon var inte kär tillbaks, hennes reaktion var, att allt kommer att vara annorlunda, och att jag inte "får" vara det. Och så grät hon. Det känns verkligen skitjobbigt, att förlora min absolut bästa kompis, på sånt dumt sett. För ärligt talat vet jag inte om jag är kär i henne, vet bara att jag älskar henne, och saknar hennes sällskap, känns för jävligt.
Låter skumt. Men du borde hsh ta en tid att reda ut dina känslor, brukar ju inte kännas så SJUKLIGT tungt när det strular med en kompis . Så får hon tid att tänka ut vad hon känner för dig samtidigt ^^
var med om samma sak , men nu snackar vi knappt alls eller träffas.. men betyder inte att de blir så för dig .. kämpa :)
http://www.myspace.com/aiinac
Sorry, men det kan inte vara kul att berätta för en tjej att man är kär i henne, och att hon då börjar gråta! Men förstår dig, menar inget illa. Det löser sig nog :)
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
läste igenom lite snabbt så om jag råkar ta me ngt som redan sagt(sry) iaf, säg ba att du va osäker på dina känslor, att det kändes så förtillfället och att du har funderat lite på saken osv och att du tkr ni fortsätta där ni va.. Du drack när du sa de till henne, säg typ att spriten påverkade dina känslor, de brukar den göra.. Lycka till!
sov aldrig ihop med en brud som du inte vill ligga med. LÄR ER FFS
mama said knock you out
Satt i en liknande situation, men efter vi rensat luften, gråtit lite, och blivit nyktra, så löste allt sig, vi är lika bra kompisar nu, som vi var innan. Det ordnar sig om du vill det, skicka ett mail om du inte orkar prata med henne, förklara dig. Tar du inte kontakt nu när det fortf är färskt, kommer det bara bli jobbigare senare. Lycka till!
Tar du inte kontakt nu när det fortf är färskt, kommer det bara bli jobbigare senare. Bättre att låta det smälta/marinera lite.
Man ska aldrig låta känslornas rus ta överhanden och ta kontrollen över ens handlingar.
Självklart ska han väl inte prata med henne om det när han är upprörd, men går det för långt tid, brukar det för mig, vara jobbigare att ta kontakt igen.
Så! Nu är allt som vanligt igen, snackade med henne i tele igår. Prata allvar i en halvtimme, förklara att känslorna tog över, och att vår vänskap betyder mer änn nått annat. Vi garvade åt hela situationen, och nu är allt precis som innan lördags natt=) Fick tillbaks det som betyder mest för mig!
Ja verkligen...Dom här dagarna har vart mer olidliga änn att förlorat sin flickvän!
Och nu, bara för att göra en twist på det hela, så bryter du kontakten med henne.. Drama Draaaaaama!
Dysläktikär
Då får vi mer att läsa om iaf! :D
ett äpple, två äpplor
Eller upprepa exakt samma grej nästa helg! De hade vart spännande.
Så du menar att du kan stänga av och sätta på dina känslor för henne när som helst?. Självklart kommer det aldrig bli som förr. Tror du att hon inte kommer ligga brevid dig i sängen och vara orolig om att du kanske ska börja kramas lite extra eller något?. Det kommer ju bara vara mer jobbigt för dig än för henne, det är ju du som har känslor och du har dom kvar. Vad ska tex hända om hon hittar en pojkvän? hur kommer du känna då?, kommer du bli arg för att det inte va du som var den personen eller kommer du bli arg för att hon inte längre kommer kunna ha en så bra kontakt med dig som innan? (sova i samma säng mysa osv)
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Håller med John här. Tänk lite längre nästa gång innan du ringer upp.
Tror detta kommer lösa sig till det bättre. Var bara normal mot henne men umgås inte lika mkt, men var jämt trevlig mot henne. Hon kommer kanske då inse de en del gör, nämligen att hon vill vara med dig. Eller så blir det bara som vanligt. Men många tjejer har en viss tendens att drabbas av panik av situationer som dessa, har jag i alla fall erfarenhet av. Tror som sagt det kommer lösa sig till det bättre och hur det bättre blir finns skrivet i ödet min vän (=
Men många tjejer har en viss tendens att drabbas av panik av situationer som dessa, har jag i alla fall erfarenhet av.
Klart jag inte kan stänga av, och sätta på mina känslor för henne. Men jag var nog mer förrivirad än kär i henne, lite väl mycke impuls känslor. Och ja, hon drabbades nog av en mindre panik, sa att hon inte trodde på det, och försvann sen, vi får väl se hur det går. Men som sagt våran vänskap e så sjukt viktig del av mitt liv, hur gay det än låter:P
Äh, ta na. Funkar det inte så skaffar du nya vänner. Funkar det så har du ju hittat jackpot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Erkan sa det!