I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svenska ståuppkomiker

Övrigt - Blandat

   

2009-12-20 08:14

Svenska ståuppkomiker

Varför är svensk stand-up så sjuk jävla lam? Kolla på den så kallade "eliten" i Sverige. Nu säger jag inte att alla alltid är helt värdelösa för dom flesta har ju gjort något som man har skrattat lite åt men 95% av allt material är helt värdelöst. Men det finns ju även komiker som man aldrig nånsin har skrattat åt, inte ens dragit på smilbanden. Syftar då på "komiker" som Petra Mede, David Batra, Özz Nujen och Peter Wahlbeck. Hur kommer det sig att dessa människor är så kända för vad de gör? Detta är ju inte bara min åsikt, kolla på shower med dessa människor så kommer ni märka att ingen skrattar. Förutom en del människor som faktiskt finner Özz Nujen rolig vilket för mig är helt obegripligt. Dra en massa poänglösa kurdskämt i en timme.

Svenskar är ju inte så här humorbefriade. Dom flesta jag känner och träffar tycker detsamma. USA har ju så sjukt många komiker som är riktigt bra. Men även de dåliga i USA är fan hästlängder bättre än någon annan i Sverige. Varför är det såhär? Det måste ju finnas EN person i Sverige som är bra och kan hålla en jämn nivå och inte bara snacka om hur fula eller tjocka andra människor är.

Jag förstår att alla kanske inte håller med mig om vilka komiker jag inte gillar osv för att ni har säkert sett något som ni tyckt varit hysteriskt roligt med just den personen. Problemet är ju inte att komiker i Sverige inte kan vara roliga utan att dom är så sjukt ojämna. Den större delen av all ståupp ligger ju på en nivå som vilken svennebanan som helst skulle kunnat hitta på. Typ din mamma skämt fast tråkigare. Min favorit i sverige är nog Johan Glans för att han är jämnast och har kommit med mycket roligt material. Men jag anser inte att han är en riktigt bra komiker. För kollar jag på någon annan komiker från USA så inser jag att jag omedvetet har sänkt ribban för dom i Sverige för att det finns ingen som är lika bra här.

Någon som håller med mig om detta? Vad beror det här på?

SUCK SHAFT