I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blocket scam?

Övrigt - Blandat

   

2009-12-21 16:38

Blocket scam?

Fick detta mail för 2 dagar sen.

Hej säljare,

Tack för svaret på min begäran, är min vackra dotters födelsedag kommer upp snart, och jag vill köpa den åt henne. Det ska skickas till min dotter destination i Nigeria, där hon var utsänd till för jordbruks forskningsprojekt jag köpa denna present till henne som mitt löfte till henne på hennes födelsedag. Jag är för närvarande i Grodna Minsk by Vitryssland under en mission, jag är amerikansk medborgare. En vän till mig som en gång stanna i Sverige införde plats för mig att jag kommer att ha en billigare gåva här. Vad jag behöver nu är den totala kostnaden för både sändning och vara kostar, inklusive din kontoinformation för att jag skickar dig pengarna. Tack för er förståelse, väntar du snabbt svar på detta meddelande.


Sen idag:

Hej,
Jag är glad att höra från dig i dag och jag vill att du behag hjälpa mig att skicka till min bästa kompis dotter i Nigeria för hennes Xmas och nyår.



kan dom ens blåsa en när dom vill sätta över cash till sitt konto, är det ens bra att ge ut sina kontouppgifter, kan dom använda det till något?